2021-10-18, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerflickan
5 horor låter lite sliskigt och onödigt men testo C, hcg och hgh vore ju trevligt. Därför jag tänker bosätta mig i staterna när covid är över. Skulle flyttat dit nu egentligen men vägrar vaxxa mig.
Jag går inte på TRT längre. Tycker att det som erbjuds i Sverige är skräp och jag hittar ingen kunnig läkare som tänker utanför normer.
Ligger på 20-25nmol/L naturligt nu ändå så det får räcka. Mitt testo verkar dock pendla ganska mycket och jag fattar inte det. Värden ner mot 12 har jag fått också emellanåt.
Celibat is the shit. Dubblerar testot. Jävligt tråkigt att leva på det sättet dock.
Varför vill alla ha hcg på en trt? Är inte test cyp var 3e dag tillräckligt? Täta intervaller håller ju östrogenet bättre i schack oxå
Citera
2021-10-18, 19:37
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimpchiraq
Varför vill alla ha hcg på en trt? Är inte test cyp var 3e dag tillräckligt? Täta intervaller håller ju östrogenet bättre i schack oxå

Exogent testosteron stänger inte bara ner testosteron, utan även andra viktiga hormoner. Kan lösas med HCG.
Citera
2021-10-18, 19:47
Medlem
Citat:

För att hålla igång bollarna, sädvolym och progesteron. Sexuella funktionen blir i regel bättre. Sedan där det enklare att kliva av TRT senare om man skulle vilja. Men det är ju heller inget man tar varje dag året runt.
Citera
2021-10-18, 19:49
Medlem
StriveUpwardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Exogent testosteron stänger inte bara ner testosteron, utan även andra viktiga hormoner. Kan lösas med HCG.
Är det bara DHEA och progesteron som exogent testo stänger ned, eller är det andra hormoner också? Har nedstängningen av LH och FSH i sig någon påverkan på kroppen (förutom nedstängningen)?
Citera
2021-10-19, 00:16
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StriveUpwards
Är det bara DHEA och progesteron som exogent testo stänger ned, eller är det andra hormoner också? Har nedstängningen av LH och FSH i sig någon påverkan på kroppen (förutom nedstängningen)?

Det har gåtts igenom tidigare i tråden, sök så hittar du säkert.
Citera
2021-10-19, 00:20
Bannlyst
Nu orkar man inte läsa genom hela tråden men det finns gott om folk i 25-30 års åldern vanliga svensson som har ingen koppling till kroppsbyggning i den här tråden med ett testovärde +15nmol och går på trt, det jag undrar är hur många av dessa herrar gått på trt mer än ett år? Det är fruktansvärt jobbigt att sticka sig året runt speciellt för en vanlig svensson som har noll koppling till BB och kroppsbyggning. Ännu värre när man får blod i pumpen eller när blod rinner ur, känslan och rädslan finns i dig varje gång du sticker dig efter ett sådant händelse.

Man läser lite då och då ibland att folk går på trt under kortare period och tror att testo fungerar som en slags boost dvs förstår inte att det är något man gör livet ut och förstår framförallt inte att den skadar din egenproduktion.

Man ser även folk med psykiska diagnoser som lider av låg sexdriv trots relativt bra testonivåer men skyller ändå på testovärdena. Mår man psykiskt dåligt, åter dåligt och lider av depression är det också naturligt att ens sexdriv försvinner trots normala testovärden.
Citera
2021-10-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Nu orkar man inte läsa genom hela tråden men det finns gott om folk i 25-30 års åldern vanliga svensson som har ingen koppling till kroppsbyggning i den här tråden med ett testovärde +15nmol och går på trt, det jag undrar är hur många av dessa herrar gått på trt mer än ett år? Det är fruktansvärt jobbigt att sticka sig året runt speciellt för en vanlig svensson som har noll koppling till BB och kroppsbyggning. Ännu värre när man får blod i pumpen eller när blod rinner ur, känslan och rädslan finns i dig varje gång du sticker dig efter ett sådant händelse.

Man läser lite då och då ibland att folk går på trt under kortare period och tror att testo fungerar som en slags boost dvs förstår inte att det är något man gör livet ut och förstår framförallt inte att den skadar din egenproduktion.

Man ser även folk med psykiska diagnoser som lider av låg sexdriv trots relativt bra testonivåer men skyller ändå på testovärdena. Mår man psykiskt dåligt, åter dåligt och lider av depression är det också naturligt att ens sexdriv försvinner trots normala testovärden.

Skillnad på kliniskt godkända nivåer och optimala nivåer. Finns förövrigt en helvetes massa friska människor med utbrändhet och nedstämdhet som äter amfetamin för påhittade adhd diagnoser i onödan.
Väldigt få personer som inte är helt besatta av bodybuilding och har lite innanför pannbenet skulle beställa testo från nätet och skjuta in i kroppen.

Det är snarare så att många går runt med skitvärden runt 10-16 och mår dåligt eller mediokert trots ett bra leverne. Dessa får inte hjälp av vården och får aldrig leva fullt ut som de hade kunnat gjort. Det behöver inte vara så.
Citera
2021-10-20, 15:25
Medlem
Skulle man kunna få kontakt med någon som har nebido på korta intervaller? 3 veckor o nedåt… whatsapp eller vad som helst. Hade hjälp så otroligt mycket… Mvh 20 åring Som vården förmodligen är rädd för pga ålder
Citera
2021-10-20, 15:30
Medlem
Citat:
Skulle man kunna få kontakt med någon som har nebido på korta intervaller? 3 veckor o nedåt… whatsapp eller vad som helst. Hade hjälp så otroligt mycket… Mvh 20 åring Som vården förmodligen är rädd för pga ålder
Rädd för att lyssna på* 20 = efterbliven förmodligen
Citera
2021-10-21, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hahajaha2
Håller på med en utredning via rewell. Är de någon här som har koll på ca hur långt tid efter hälsokontrollen bokas videomötet in ?

Man gör det som sista steg, man bokar in det själv i appen när man gjort alla andra steg, rätt smidigt.
Citera
2021-10-21, 08:03
Medlem
Jag har precis fått beslut om behandling efter en större undersökning hos Rewell.

Kommer att få Nebido, min första spruta ska jag få på Tisdag nästa vecka. Är det något speciellt man behöver tänka på inför det?

Jag har läst en hel del på olika forum där flera säger att man ska eller inte ska köra PCT men vissa säger också att det inte behövs då TRT ska vara livet ut. Vad gäller egentligen? Bör man köra HCG också? Min läkare nämnde att i andra länder får man både HCG och Nebido.

Är tacksam för svar, känner mig lite vilsen i allt med detta.
Citera
2021-10-21, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belgianblue91
Jag har precis fått beslut om behandling efter en större undersökning hos Rewell.

Kommer att få Nebido, min första spruta ska jag få på Tisdag nästa vecka. Är det något speciellt man behöver tänka på inför det?

Jag har läst en hel del på olika forum där flera säger att man ska eller inte ska köra PCT men vissa säger också att det inte behövs då TRT ska vara livet ut. Vad gäller egentligen? Bör man köra HCG också? Min läkare nämnde att i andra länder får man både HCG och Nebido.

Är tacksam för svar, känner mig lite vilsen i allt med detta.
Gratulerar.

Ditt mål blir nu att få så täta injektioner som möjligt, gärna 1 gång i veckan även om det är naivt att tro i Sverige. Försök få bort allt fett på kroppen för att minska aromatisering. Försök undgå AI då det sliter på kroppen.

Hcg håller igång din egenproduktion så bollarna dina kommer inte krympa och förhoppningsvis håller du igång fertiliteten din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in