2021-10-20, 23:04
Medlem
På begäran ska jag ta lite om HBs karriär som dykare.

Det som fick mig att börja titta på Håkan var när jag såg att han dykit på U137 1981 och var den som upptäckte att det fanns radioaktivitet ombord.
Något som helt skriver om historien om det varit sant.

Det finns inga belägg för att HB varit ned på U137 heller att FM bedrev dykningar överhuvudtaget.

Radioaktiviteten upptäcktes av 2 medarbetare från FOA från en mindre patrullbåt som låg långsides Ubåten så dem kunde i skydd inne i båten göra mätningar.
Det Var grunt vatten och Ubåten låg delvis på grund något som förvårade dykningar.
Den utrustning som användes var stor och skrymande och gick inte att bruka under vatten 1981.
Så det var inte möjligt att göra den upptäkten av dykare.
Även om så varit fallet fanns inget behov då dem kunde jobba ostört inne i patrullbåten som hade ett plastskrov som inte påverkade mätningarna.
Vad gäller HB redogörelse för händelsen.
Är det flera oklarheter dels hävdar han att någon ringde och väckte han mitt i natten och han fick ta en taxi från Lund till Karlskrona där han pluggade ekonomi på universitetet "ibland är han i Malmö".
Ubåten upptäcktes först på morgonen av Fiskare.
Vilket är väl dokumenterat då det var en enorm skandal.
Då hon låg inne på basområdet!.
Så att han skulle åkt upp redan på natten är inte möjligt.
Då visste ingen att Ubåten låg där.
En av många saker HB som inte stämmer är att Mona Sahlin var Försvarsminister 1981.
Det var en Borgerlig regering då som förlorade valet 1982 bla för att en Ubåt stod på grund inne på Marinbasen och upptäcktes först på morgonen av fiskare.
Mona S kom in i Riksdagen 1982 jobbade på en bar 1991.
Försvarsminister har hon alldrig varit.

Står om allt det här på Marinmuseums hemmsida.
Citera
2021-10-20, 23:15
Medlem
Goodinbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
På begäran ska jag ta lite om HBs karriär som dykare.

Det som fick mig att börja titta på Håkan var när jag såg att han dykit på U137 1981 och var den som upptäckte att det fanns radioaktivitet ombord.
Något som helt skriver om historien om det varit sant.

Det finns inga belägg för att HB varit ned på U137 heller att FM bedrev dykningar överhuvudtaget.

Radioaktiviteten upptäcktes av 2 medarbetare från FOA från en mindre patrullbåt som låg långsides Ubåten så dem kunde i skydd inne i båten göra mätningar.
Det Var grunt vatten och Ubåten låg delvis på grund något som förvårade dykningar.
Den utrustning som användes var stor och skrymande och gick inte att bruka under vatten 1981.
Så det var inte möjligt att göra den upptäkten av dykare.
Även om så varit fallet fanns inget behov då dem kunde jobba ostört inne i patrullbåten som hade ett plastskrov som inte påverkade mätningarna.
Vad gäller HB redogörelse för händelsen.
Är det flera oklarheter dels hävdar han att någon ringde och väckte han mitt i natten och han fick ta en taxi från Lund till Karlskrona där han pluggade ekonomi på universitetet "ibland är han i Malmö".
Ubåten upptäcktes först på morgonen av Fiskare.
Vilket är väl dokumenterat då det var en enorm skandal.
Då hon låg inne på basområdet!.
Så att han skulle åkt upp redan på natten är inte möjligt.
Då visste ingen att Ubåten låg där.
En av många saker HB som inte stämmer är att Mona Sahlin var Försvarsminister 1981.
Det var en Borgerlig regering då som förlorade valet 1982 bla för att en Ubåt stod på grund inne på Marinbasen och upptäcktes först på morgonen av fiskare.
Mona S kom in i Riksdagen 1982 jobbade på en bar 1991.
Försvarsminister har hon alldrig varit.

Står om allt det här på Marinmuseums hemmsida.

Bra !
Citera
2021-10-20, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xanatoz
Tja, alldeles nyss kallade han sina följare för "korkade" och "en fårskock" för att de inte lyckas klicka på hans länkar, t ex.

Den där Julius verkar inte ge mycket för HB's svammel

Han kommenterar friskt hb's alla senaste videos.
Roligt att se hur hb blir arg när varannan lärjunge inte hittar hans länkar🤣
Bra att Julius förmedlar detta till de lärjungar som inte hittar till rumble,och håller med Julius, HB kommer återvända till yt,jag ger detta trotsiga beteende på sin höjd ett par veckor,sedan är han tillbaka på jootoobe och sprider " sanningens ord" likt en profet.
Citera
2021-10-20, 23:49
Medlem
Finns något HB sitter med Hon Blågulakorset tanten Eva Donell.
Där hon vädjar om Pengar till Håkans tänder som blivit trasiga av alla dyk i Kalltvatten när han har regulator mellan tänderna på tex Estonia dyket? vilket var ett kännt problem enligt dem.
Undrar var dem pengarna tog vägen?
Har då alldrig hört att tänder tar stryk av kallt vatten någon som har det?
Att att han skulle användt regulator i käften på ett sånt dyk?
Visar bara att han snackar skit!.
Han påstår att han pratade med ytan hur då?
Med en grej mellan tänderna.
Man använder hjälm eller mask på sådana dyk.
Med navelsträng då kan man prata med ytan.
Är otroligt lågt kunnande frånHBs sida om den typen av dykning.
Med tanke på Att han enligt sig själv är bäst i landet på dykning.
Så känns det minst sagt konstigt?
Senast redigerad av Ritva2 2021-10-21 kl. 00:16. Anledning: Stavfel
Citera
2021-10-20, 23:53
Medlem
Citat:
Finns någont HB sitter med Hon Blågulakorser tanten Eva Donell.
Där hon vädjar om Pengar till Håkans tänder som blivit trasiga av alla dyk i Kalltvatten när han har regulator mellan tänderna på tex Estonia dyket? vilket var ett kännt problem enligt dem.
Undrar var dem pengarna tog vägen?
Har då alldrig hört att tänder tar stryk av kallt vatten någon som har det?
Att att han skulle användt regulator i käften på ett sånt dyk?
Visar bara att han snackar skit!.
Han påstår att han pratade med ytan hur då?
Med en grej mellan tänderna.
Man använder hjälm eller mask på sådana dyk.
Med navelsträng då kan man prata med ytan.
Är otroligt lågt kunnande frånHBs sida om den typen av dykning.
Med tanke på Att han enligt sig själv är bäst i landet på dykning.
Så känns det minst sagt konstigt?

Nu kallar han vaccineringen ett planerat massmord på rumble
Orerar om lite allt möjligt runt covid-19
Han länkar dit via Youtube
Undrar vad Youtube tycker om det egentligen?
Citera
2021-10-20, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kho71
Nu kallar han vaccineringen ett planerat massmord på rumble
Orerar om lite allt möjligt runt covid-19
Han länkar dit via Youtube
Undrar vad Youtube tycker om det egentligen?

Det bryter väl mot deras regler?
Att länka till sidor som bryter mot deras regler.?
Citera
2021-10-21, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OooopsKFK
Är det inte väldigt WT och looseraktigt beteende att ge sig på en alkoholiserad gubbjävel?

Nä varför skulle det vara det?
Sprider man lögner och allmänt svammel så ska man kritiseras,så är det.
Tycker synd om alla de som bara lapar i sig all skit utan något eget kritiskt tänkande,och bidrar med swish som vi alla vet vad det går till.
En klubb för invärtes beundran som gått åt helvete för långt.
Han påstår på rumble att vaccineringen är ett planerat massmord.
Jag tror det på allvar håller på att slå runt för honom.
Vänd din ilska istället till dom som swishar stålar och uppmuntrar detta.
Senast redigerad av Kho71 2021-10-21 kl. 00:21.
Citera
2021-10-21, 00:22
Medlem
Citat:
Betvivlar du att det är en alkoholiserad vilsen gubbjävel ni hatar på och gör narr av?

Känns det bra?

Nej han är en alkad sektledare!
Med ca 17500 följare som älskar allt han skriver och dyrkar honom och försörjer han.
Så jag vill bara reda ut de direkta lögner han sprider!.
Bedrifter han lever på utan att gjort någonting av det han påstår.
Är bara han går till socialkontoret och ber om nödhjälp och söker vård för sin sjukdom!
Då Kommer jag känna med han.
Citera
2021-10-21, 00:31
Bannlyst
Citat:
Känns som du liksom Håkan brukar göra slänger sten i Glashus.

Vad vet du om mig?

Jag har inget gemensamt med Håkan men du är väldigt tydlig med vem du är.
Citera
2021-10-21, 03:31
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Du är en sär skri var e !

Hatet mot en töntig gubbe säger väldigt mycket om dig.
Som vanligt så hatar vänstern på alla men har inga egna åsikter!

Hatet måste leva!

Ta tag i dig själv.

https://youtu.be/9X_ViIPA-Gc?list=RDd7ew_jIxLa8

Håller med dig. Fyfan vilka sorgliga figurer det finns härinne. .
Att sitta och spy regelbunden dynga på någon och hitta grejer att anmärka på (tex alkoholproblem) är ju förjävla tragiskt alltså. Förmodligen skräpväljare från nuvarande regeringspartier.
Citera
2021-10-21, 04:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av withnonam3
Håller med dig. Fyfan vilka sorgliga figurer det finns härinne. .
Att sitta och spy regelbunden dynga på någon och hitta grejer att anmärka på (tex alkoholproblem) är ju förjävla tragiskt alltså. Förmodligen skräpväljare från nuvarande regeringspartier.

Citat:
Vidriga människor, mobbare i högstadiet som både då och senare fick stryk och gick sedan tillsammans i äckliga kollektiv, färgade håret grönt rosa och blått.

Pack!
Nu är jag inte jätteaktiv i just den här tråden men om ni ursäktar så tänker jag ändå ge mina två cent, för fenomenet som ni beskriver är intressant. Och jag tror inte att det handlar om höger mot vänster. Det här är säkert inte enbart politiskt. Håkan är en jävligt udda figur. Ger man sådana människor en kamera och en plattform uppstår humor. Fenomenet är inte typiskt svenskt, det finns gott om så kallade "lolcows", alltså skrattkossor i så mening att de likt kossor går att mjölka på skratt om man stimulerar dem. Den mest kände är kanske Christian Weston Chandler, även känd som Chris-Chan, en fullkomligt förryckt amerikansk autist som gjort allt från att skapa sin egen enmanssekt till att byta kön och våldta sin åldriga morsa.

Det är svårt att inte fascineras av sådana figurer och ännu svårare att inte "hjälpa dem på traven" genom att manipulera deras vardag. Jag var aktiv i tråden om Lennart Bladh, jag var oerhört aktiv (jag skulle nästan vilja säga drivande) i trådarna mot Magmys-Micke och jag extrajobbar lite i trådarna om Mukbang-Maria, Herkko Siponen m.fl. Enda tråden jag känner att jag inte vill delta i är tråden om Rask. Detta eftersom det finns mycket små barn med i bilden. Där går min gräns, så oavsett vad Rask hittar på med så brukar jag inte delta i drevet just eftersom det ytterst kommer att landa på hans barn. I allt övrigt är jag redo för fajt, för mobbing är roligt.

Det här handlar inte om politik. Jag är själv helt opolitisk och har inte röstat på säkert femton år. För min del handlar det om att roa mig på andras bekostnad. Och de här figurerna jag har räknat upp är väldigt lätta att roa sig med. Håkan tillhör det här gänget eftersom han ofta uppträder onykter, är lätt att reta upp så att han på fyllan blir hotfull och aggressiv och dessutom är sårbar genom sina laster och skulder. Jag förstår att folk sticker honom lite i sidan, särskilt när han sitter i sina filmer och visar upp stora säckar med guldklimpar samtidigt som han har skulder till fogden, skulder som han sedan tigger ihop betalningen till av sina tittare. Håkans många lögner om allt från Estonia till arbete för KSI och flygcertifikat och fightingkunskaper uppmuntrar till att sticka hål på ballongen. Sitter man drängfull och hemlös i en gisten båt och fabulerar om att man arbetat för Säpo så har man liksom gjort sig själv till måltavla.

Håkan har även en von oben-attityd och ett överlägset och lite lillgammalt språkbruk som retar många. Här lider jag av samma sjuka, jag har lite samma släng av "byråkratiska" som Håkan har. Jag vet att det retar. Det tycker jag är roligt, och det gör säkert Håkan också. Problemet är att han har en kader av mobbare efter sig, något jag inte har.

Så, sammanfattningsvis så är Håkan ett smockvänligt ansikte, så att säga. Han beter sig och låter på ett sådant sätt att det drar till sig mobbare och mobbare är vi alla lite till mans, oavsett om vi vill låtsas om det eller inte. Det är roligt att jävlas med folk. Gärna i grupp, helst anonymt. Fegt? Ja, helt klart. Men feghet är bara ett annat ord för taktik. Enbart den korkade fajtas ärligt och ensam.

Hoppas ni fått insikt i hur vissa människor fungerar. Det här handlar inte om att vi är "vänsterextremister", bara om att Håkan är en i mängden av stollar som vi ibland roar oss med. Ibland är det Håkan, ibland är det magmysdåren från Rönninge, ibland någon annan. Det beror på vem som laddat upp dumheter på Youtube senast.
Senast redigerad av Arbetsskygg 2021-10-21 kl. 04:29.
Citera
2021-10-21, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kho71
Tycker synd om alla de som bara lapar i sig all skit utan något eget kritiskt tänkande,och bidrar med swish som vi alla vet vad det går till

Vilken skit? Och "saknar kritiskt tänkande" och "bidrar med Svish". I Sverige har det i jämförelse varit djupt tragiiskt med den skattefinansierade statstelevisionen och alla lögner den spyr ut varje dag. Dess budget är på 8,000 miljonet om året och dess tittare har stora problem med kritiskt tänkande.

De tillåts inte ha något. Då kallas det nämligen föraktfullt för konspirationsteorier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in