2021-10-20, 15:55
Medlem
Bulletin är ganska bränd som artist. Bonnier kan andas ut. Vi får hoppas att AI i framtiden översätter danska tidningar för de journalister och beslutsfattare i Stockholm som inte förstår Danska.

Inom ett par år kan vi istället läsa www.berlingske.dk www.jp-dk www.weekendavisen.dk på Svenska och tom TV och radio översätter rösterna i realtid till svenska automatiskt med AI. Tekniken finns redan, Den skall bara finslipas. Fram tills dess får vi vandra i Södermalms medeltida sanlåde-skugga som ligger 20 år efter den danska debatten.

Folk som bor i Stockholm är redan "DN-skadade" och jag tror inte att de kan skapa en ny tidning helt enkelt. De är för pogrammerade jelt enkelt. - Att Bulletin inte skaffade ett avtal med www.weekendavisen.dk och lät studenter översätta artiklar är helt obegripligt. - Bonniers hade givetvis lagt krokben men om man ignorerat Bonniers och inte bemött Klanens målvakters provokationer på twitter utan istället fokuserat på att förbättra produkten/tjänsten istället hade Bulletin haft en framtid. Den person som anställde den sönderwookade Sorosanhängaren för 200 000 lax i månaden kan inte ha alla hästar hemma.

Elon Musks anställda uppmanas att "ignore media" - Tesla har tex inte ens en PR eller presstjänst, frågor från media via email brukar besvaras med ett "?" och Tesla lägger 0 öre på reklam till oligarkernas fasa. - Alla anställda skall fokusera på att förbättra produkten. Allt annat är irrelevant och religion. Elon Musk har också en "No asshole policy". Om en medarbetare är ett "asshole" mot kollegor så får vederbörande sparken direkt. Och det går faktiskt bra för Tesla. Jävligt bra tom. Bulletin har att lära från Tesla.
Citera
2021-10-20, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Så, faktumet att DN Motor har någon dåre som är dömd för vållande till annans död för 1000 år sen och att kriminellkramarna på Aftonbladet kultur lät en mordanstiftare skriva en kulturdebattartikel gör att KONSERVATIVA Bulletin bör se det som fritt fram att ha en dömd rånmördare agerande som VD:ns ombud på stämman?

Alltså, jag vet redan att Aftonbladet kultur gillar att gulla med kriminella, men jag trodde i min enfald att Bulletins linje var att personer likt "ombudet" ska skaka galler livet ut.

Bonniers får alltså göra saker som andra inte får. - Så klingar det i narcissiternas huvuden. Halvgudar.
Citera
2021-10-20, 16:02
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Så, faktumet att DN Motor har någon dåre som är dömd för vållande till annans död för 1000 år sen och att kriminellkramarna på Aftonbladet kultur lät en mordanstiftare skriva en kulturdebattartikel gör att KONSERVATIVA Bulletin bör se det som fritt fram att ha en dömd rånmördare agerande som VD:ns ombud på stämman?

Alltså, jag vet redan att Aftonbladet kultur gillar att gulla med kriminella, men jag trodde i min enfald att Bulletins linje var att personer likt "ombudet" ska skaka galler livet ut.
Poängen är väl att Expressen/DN kastar sten i glashus.
Gängkriminella är väl dessutom PS och MSM’s nya kelgrisar så en truppelmördare är väl helt i linje med PK?
För övrigt brukar vänstern alltid bröla om att man skall vända blad och gå vidare när kriminella släpps ut fängelserna.
Så nog är det sten i glashus som kastas, som vanligt när PK-media är i farten.
Stalin och kommunisterna mördade 100 miljoner and counting, Hitler 6 miljoner och det är Hitler som är hotet.

För egen del tycker jag att Bulletin körde i diket direkt, så Tino skulle kunna anställa Kim Jung Un som chefredaktör och IS överstebödel som HR-ansvarig, projektet är ett fiasko oavsett.
Citera
2021-10-20, 16:25
Medlem
Personligen har jag glömt bort att läsa Bulletin men att beskriva den som "höger" är inte sant. Bulletin är inte ens mainstrem dansk i tuffhet. - Däremot är Bulletin 10 ggr bättre än den medeltida DN (vilket iofs inte är så svårt) vars läsare inte ens vet vad den danska statministern heter eller att elbilar behöver batterier och att batterier behöver Nickel vilket MP i sin tur vägrar att tillåta brytning av i Sverige.

Läste en bra artikel i Bulletin idag och liknande stod faktiskt i Danska tidningar för ca 20 år sedan.
https://bulletin.nu/polisen-brottsligheten-graver-sig-allt-djupare

Danska medier skriver att det är araberna som är rasisterna. Det är danskarna som rånas, det är danskarna som våldtas, det är danskarnas barn som inte vågar leka i sandlådan. Det är danskarnas bilar som eldas upp. I Danska medier beskrivs Stefan Löfven som halvt utvecklingsstörd och det är obegripligt för danska journalister att svenska jounalister inte agerar tuffare mot eländet i Sverige.

(FB) Dansk media gratulerar unisont Svenska folket för att Löfvén avgår.
Citera
2021-10-20, 16:45
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bonniers får alltså göra saker som andra inte får. - Så klingar det i narcissiternas huvuden. Halvgudar.

Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Poängen är väl att Expressen/DN kastar sten i glashus.
Gängkriminella är väl dessutom PS och MSM’s nya kelgrisar så en truppelmördare är väl helt i linje med PK?
För övrigt brukar vänstern alltid bröla om att man skall vända blad och gå vidare när kriminella släpps ut fängelserna.
Så nog är det sten i glashus som kastas, som vanligt när PK-media är i farten.
Stalin och kommunisterna mördade 100 miljoner and counting, Hitler 6 miljoner och det är Hitler som är hotet.

För egen del tycker jag att Bulletin körde i diket direkt, så Tino skulle kunna anställa Kim Jung Un som chefredaktör och IS överstebödel som HR-ansvarig, projektet är ett fiasko oavsett.
Jag antog att Bulletin skulle utgöra ett konservativt alternativ, som stod för något annat. Om Bulletin nu ska göra samma sak som Bonniers förstår jag inte vad vi ska ha Bulletin till. I övrigt har jag svårt att se Jackie Arklöv, oavsett utbildning, dyka upp som juridiskt ombud till en VD på Bonniers, eller ETC för den delen, men Bulletin kanske bara är lite mer radikala i den här frågan?
Citera
2021-10-20, 17:12
Medlem
vetenskapspartiets avatar
All form av ökad mediekonkurrens i Sverige är välkommen. Dock är det svårt för nystartade alternativ att finna finansiering och prestera lönsamhet. Nya tekniska lösningar kan sänka startkostnaderna och förbättrade möjligheter till lönsamhet.
Citera
2021-10-20, 17:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Jag antog att Bulletin skulle utgöra ett konservativt alternativ, som stod för något annat. Om Bulletin nu ska göra samma sak som Bonniers förstår jag inte vad vi ska ha Bulletin till. I övrigt har jag svårt att se Jackie Arklöv, oavsett utbildning, dyka upp som juridiskt ombud till en VD på Bonniers, eller ETC för den delen, men Bulletin kanske bara är lite mer radikala i den här frågan?
Det sorglustiga i den här historien är nog snarare att Tino är en aspie som måste säga sanningen som han ser den. Det är därför han totalt slaktade myten om den lönsamma invandringen med solid forskning som stöd. Däremot är inte Tino någon nationalist eller ens någon högerman i egentlig mening.
Således hade vi nationella en förhoppning om en konservativ tidning som tog den lediga platsen till höger om MSM. Nu ville Tino snarare bygga en liberal svajballetidning till mitten bland resten kryddat med lite mer högervridna krönikörer.
Hos MSM har Bulletin setts som ett högerprojekt och konkurrent och smutskastas, hos oss nationella ses Bulletin som ännu ett liberalt skämt.

Sedan själva hanterandet av personal och allt stök runtomkring blivit i det närmaste bisarrt i och med Jannik Svensson med psykopaten och mördaren Nilsson som ombud.
Men DN har haft en dräpande som redaktör i åratal så och gängkriminella mördare är medias gullungar för att inte tala om vänsterextrema våldsmän.
Sten i glashus är det väl definitivt i att just städslandet av våldsmän är något negativt? Uppenbarligen har inte DN/Expressen haft det minsta problem med detta historiskt.

Så att Bulletin har en trippelmördare på styrelsemötet är väl i fin gammal DN anda.
Senast redigerad av Sonnenwende 2021-10-20 kl. 17:26.
Citera
2021-10-20, 17:20
Medlem
Folketstempels avatar
Inget annat mediehus kan klandras för det som hänt eller händer på Bulletin.

De som hävdar motsatsen kan hålla sig till twitter, där de hämtar detta trams från.
Citera
2021-10-20, 17:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Inget annat mediehus kan klandras för det som hänt eller händer på Bulletin.

De som hävdar motsatsen kan hålla sig till twitter, där de hämtar detta trams från.
Ditt trams med halmgubbar hör bättre hemma på twitter.
Citera
2021-10-20, 17:37
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:

Jag försökte vara ironisk till en början, och målet var medias uppenbara dubbelmoral. Men lyckades uppenbarligen inte särskilt bra. Klart att Wallner, Carmona och Nilsson ska hållas långt borta från alla poster som kräver någon form av medborgerligt förtroende. För alltid.
Citera
2021-10-20, 17:42
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

DNs mördare är faktiskt mer lik Jackie då han mördade av politiskt ideologisk övertygelse. Men han mördade för regimens ideologi så straffet blev milt.
Citera
2021-10-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Jag försökte vara ironisk till en början, och målet var medias uppenbara dubbelmoral. Men lyckades uppenbarligen inte särskilt bra. Klart att Wallner, Carmona och Nilsson ska hållas långt borta från alla poster som kräver någon form av medborgerligt förtroende. För alltid.

Tack!
Jag förstår heller inte vad det är som är så svårt att hålla isär begreppen här? Hur jävla långt har hjärntvättandet nått? Vägs ände? Mördare, pedofiler och fans moster är välkomna in i värmen. Fan ta hela skiten och hoppas moraset träffar mitt i prick!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in