Citat:
Märkligt hur du vet vad som kommer att hända? Kan inte se det på annat sätt än att du drömmer. Vad OU säger är irrelevant. Valresultatet är relevant och om det vet du lika lite som någon annan.
Utan du upprepar bara samma floskler som redan skrivits mängder av här på FB. Behövs bara att ett stort parti ser till makten snarare än vad väljarna vill så har vi ett annat scenario. Har du något nytt att komma med vore det en välgärning snarare än som sagt upprepa samma saker som redan skrivits om sida upp och ner.
Utan du upprepar bara samma floskler som redan skrivits mängder av här på FB. Behövs bara att ett stort parti ser till makten snarare än vad väljarna vill så har vi ett annat scenario. Har du något nytt att komma med vore det en välgärning snarare än som sagt upprepa samma saker som redan skrivits om sida upp och ner.
Suck... Jag skrev flera gånger jag tror, inte jag vet. Diskussionen skulle nog tjäna på om du läser inläggen du citerar.
Det står förstås var och en fritt att anse att oppinionsundersökningar är irrelevanta, likväl är det trådens topic och således det som förväntas utgöra det man tar avstamp ifrån i inläggen.
Verken jag eller någon annan vet med 100% säkerhet exakt vad som kommer att ske i framtiden och det har jag heller inte påstått. Rent hypotetisk kan ett ufo fylld med dinosaurier landa på riksdagshuset imorgon. Det står var och en fritt att tro det om den vill. Men denna tråd handlar inte om alla möjliga hypotetiska scenarion utan om oppinionsundersökningar och att bedöma dem. Att de flesta då kommer till ungefär samma slutsats är knappast förvånade då de flesta baserar sina bedömningar just på vad dessa visar på.
Är ditt mål med denna diskussion att tjafsa för tjatandets egen skull avböjer jag medverkan. Det är fullt möjligt att du känner till något jag missat, så har du något konkret att invända mot i min bedömning i vad jag tror kommer ske i valet vore det intressant att få ta del av det. Alltså inte att man inte säkert kan veta vad som kommer ske eller vad du tror jag drömt eller liknade, utan rent konkreta saker som talar för att min bedömning är felaktig, t.ex.uttalanden från ledande företrädare för S och/eller M som utryckt att de avser ge SD ministerposter. Helst med tydlig koppling till trådens topic. Tack!