Resultat: Är du feminist?
Jag är feminist
19,73%
58 röster
Jag är inte feminist
72,11%
212 röster
Vet ej
8,16%
24 röster
2021-10-20, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Är det inte du sitter ute i Sydöstasien, med din muslim fru, om jag minns rätt?

Avundsjuka klär inte tant.
Citera
2021-10-20, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av XfileDK
Men det är ju pga de korrupta peddo-gubbarna och deras undersåtar o undermänniskor som kvinnor ens måste befinna sig i en sådan situation. De gör ju allt de kan för att göra livet svårare för kvinnor. Hade feminister styrt hade de korrupta, kriminella gubbsvinen suttit i fängelset för länge sen å ensamstående, låginkomsttagar mammor haft det betydligt mycket bättre. Men idag, är det tyvärr icke-feminister som styr å allt de gör är att lyda under elitens patriarkala pedo gubbar och då blir det tyvärr som det blir.

Vad tankar gör du dig om Sveriges 'öppna eran hjärtan' politik, och blundar för de problem det för med sig med en växande muslimsk befolkning, som är djupt misogyn i sitt synsätt på kvinnor? Kvinnors vittnesmål gäller bara hälften av en mans. Kvinnor får ta stryk om hon inte lyder sin man, och mycket mer äckligt från den kanten.
Citera
2021-10-20, 13:21
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Eftersom lönerna till stor del är skattefinansierade, pratar du om en oändlig stigande spiral.
För att betala ut högre löner, måste du FÖRST höja skatten, så att vi har råd med höjda löner.
Du pratar om 100-tusentals skattefinansierade jobb, så hur många gåner tror du att du kan återanvända en krona om du tar 30, 40 eller 50% på toppen varje gång?

Vet du att vi redan nu betalar mest i världen för vår sjukvård och den är absolut inte bäst?
Så, vart tar pengarna vägen?

Det finns tusentals Britt-Marie 45, som inte har någon funktion alls som har med vård att göra, som lyfter ohemula löner inom regioner, sjukvården och statliga verk.
Det är flest kvinnliga chefer där redan och det blir mindre och mindre kostnadseffektivt.

Jo, det är viktigt, för det är VÅRA pengar de köper in föreläsningar av Linnea Claesson och genuscertifieringar för.
I stället för vård.

Om det verkligen är chefer i offentlig verksamhet som du menar är boven så kan jag till viss del hålla med. Det finns alldeles för många av mellanchefer, hr-nissar etc som inte förstår sig på verksamheten etc, oavsett kön. Men de tjänar generellt bättre än de som faktiskt gör jobbet så det var inte dem jag syftade på ändå i mitt inlägg. New public management är ett gissel som vi måste få ogjort.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/New_public_management
Senast redigerad av AlabamaHotcakes 2021-10-20 kl. 13:23.
Citera
2021-10-20, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av runx

Avundsjuk? På en undergiven slav?
Citera
2021-10-20, 13:23
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag argumenterar emot det faktum att du inte verkade förstå inlägget du besvarade.
Precis allt som gått att observera om feminismen pekar på att det är en gynocentrisk världsbild som utgår ifrån en falsk bild av att vi lever i nån form av könsmaktsordning.

Det gör vi inte.
Vi är bara lite olika på gruppnivå.

Oavsett om man tror att vi lever under en könsmaktordning eller ej så kan man väl ändå verka för jämställdhet? Bara för att saker är som dom är nu betyder inte det att det varar för evigt och vi bör värna om det vi uppnått än så länge.
Citera
2021-10-20, 13:23
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Väljer man aktivt att inte "kalla sig för" dvs ta ställning för X, C eller Y, så är det ju just att "strunta i "
X, C eller Y.

Begriper du fan inte detta?

Så man kan inte ta ställning till något om man inte sätter en stämpel på sig själv? Eller acceptera att andra sätter en stämpel på en?

Jag kan ta ställning i många frågor, utan för den saken skull kalla mig en massa saker. Att det inte funkar i din sinnesvärld, får stå för dig.
Men folk som klara av nyanstänkande så funkar det alldeles utmärkt att kombinera.

Citat:
Om jag säger, nej jag kallar mig inte för demokrat, antirasist eller feminist, så är ju det ju ett uppenbart budskap med detta, att jag inte vill ha dessa målsättningar, utan något annat.

Faktiskt inte svårare än så.

Jag vill inte ansluta mig till din svartvita världsbild. Av den enkla anledningen att jag gillar nyanser.

Citat:
Ni båda är uppenbart emot en viss sorts feminism; Radikalfeminism, som jag uppfattat hur ni resonerar.
Men, den sortens feminism är ju verkligen inte all sort som finns.

Jag fick precis en ny anledning att fortsätta att säga att jag inte är en feminist. Den nya anledningen är att jag vill inte bli förknippad med dig och din totalitära svartvita syn och uppfattning om enskilda individer och om samhället.

Citat:
jag uppfattar bara att ni går i antifeminsiternas på detta forums ledband.
Rätt enfaldigt, enligt mig.

Ja-happ, då får man säga så här. Jag anser att du skall lägga av med din fula egenheten att säga åt andra att läsa noggrant, i fortsättningen. Lev efter den uppmaningen själv först innan du begär det av andra.
Citera
2021-10-20, 13:38
Avslutad
Citat:
Är det inte du sitter ute i Sydöstasien, med din muslim fru, om jag minns rätt?

Citat:
Ursprungligen postat av runx

Citat:
Avundsjuk? På en undergiven slav?

Där har vi det igen; en svensk obegåvad kärring som ska berätta för mig och min familj att vi minsann inte lever efter hennes syn på vad som är rätt. En kvinna som bor i ett land på 10 miljoner invånare utan krig eller elände på 300 år ska berätta för en annan kvinna som bor i ett land på 270 miljoner invånare som har sett mer än sin beskärda del av krig och elände.

Du inser att Indonesien hade en kvinnlig president redan för 20 år sedan?? Hur går det för er med er 'upplysta' feminism?

..ni är så jävla historielösa och okunniga. Det enda du klarar är att applådera feminismen och hoppas få gratis fördelar (på bekostnad av de som jobbar såklart). Ett skämt.
Citera
2021-10-20, 13:43
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Om det verkligen är chefer i offentlig verksamhet som du menar är boven så kan jag till viss del hålla med. Det finns alldeles för många av mellanchefer, hr-nissar etc som inte förstår sig på verksamheten etc, oavsett kön. Men de tjänar generellt bättre än de som faktiskt gör jobbet så det var inte dem jag syftade på ändå i mitt inlägg. New public management är ett gissel som vi måste få ogjort.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/New_public_management
Det var bara min första skrapning på ytan.
Hur många verk tror du behövs för att driva ett sjukhus, där patienten måste ha remiss för att ens få komma in?
Och hur mycket bevakar regioner sina gränser för vem som får och vem som nekas att komma, fast de har närmast dit och "länets centralort" är avsevärt mycket längre bort?

Det finns en så oerhört dyr och omständig mikromanagement att om du lade all välfärdsbudget på det, skulle det inte räcka till adekvat vård.

Lägg ner alla gamla landsting. digitalisera all hantering av personuppgifter, men använd för inga pengar i världen samma folk till den ombildningen som Trafikverket hade.

Alla handlingar ska skyddas med biometri och alla relevanta instanser ska kunna söka efter dubletter i alla system.

Nu ska myglet ut, en gång för alla och de som missbrukar systemet ska göras återbetalningsskyldiga.

Markus Allard har visat upp verkligheten för oss från Örebro.
Den sortens politiker måste prioriteras och inkompetensen måste ut och det åstadkommer man bara med att införa tjänstemannaansvaret igen.
Citera
2021-10-20, 13:45
Avslutad
Citat:
Allt du uppremsar kan jag. Men som i ett tidigare inlägg i tråden ( #101 ) krävs det som minimum gymnasie betyg, och städa.
Dessutom har jag ingen större lust och gå på SFI, då jag som feminist inte står ut med kvinnoförtryckande kulturer.

Är det verkligen en feministisk idé att inte stå ut med andra kulturer?
Citera
2021-10-20, 13:46
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Oavsett om man tror att vi lever under en könsmaktordning eller ej så kan man väl ändå verka för jämställdhet? Bara för att saker är som dom är nu betyder inte det att det varar för evigt och vi bör värna om det vi uppnått än så länge.
Jag har inga som helst bekymmer att visa att feminism och jämställdhetsarbete är helt olika entiteter.
Dels ser du det på stavningen och allra tydligast ser du det på stavningen av femin - ism.
Det är en gynocentrisk ideologi och inte en metodologi för att åstadkomma något.
Och det i sin tur ser du på att deras jämställdhetsarbete och strävanden BARA sträcker sig till kvinnors förhållanden och utmaningar. Aldrig till mäns.
Den mest vanliga snubbeltråden är att man inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt.
Det ena är lika rättigheter och möjligheter, som man mäter på skalan "lika utfall".
Det är helt olika saker och står i motsats till varann.
Inkompatibla med varann.
Senast redigerad av Flickfotograf 2021-10-20 kl. 13:49.
Citera
2021-10-20, 14:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DefactoAnarki
Är det verkligen en feministisk idé att inte stå ut med andra kulturer?

I min optik ja. Särskilt när det rör sig om misogyna kulturer med patriarkala religioner. Islam är det största hotet i landet. Kristendomen är i och för sig också patriarkal, men den har helt utspelat sin roll idag. Vi kom så långt från spisen, nu ser det ut som att vi om 1-2 generationer är tillbaka vid spisen, fastkedjad.'Keep them barefoot and pregnant'.
Citera
2021-10-20, 14:15
Bannlyst
Citat:
Vad tankar gör du dig om Sveriges 'öppna eran hjärtan' politik, och blundar för de problem det för med sig med en växande muslimsk befolkning, som är djupt misogyn i sitt synsätt på kvinnor? Kvinnors vittnesmål gäller bara hälften av en mans. Kvinnor får ta stryk om hon inte lyder sin man, och mycket mer äckligt från den kanten.

För att summera min tankegång: Vårt boskap har i princip blivit stulet. Ring polisen Å varna byborna! Myndigheterna hjälp oss vårt boskap o VÅR EGENDOM har blivit bestulet. Barbarerna å kyrkmännen plundrar våra byar på allt de kan komma åt !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in