Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Det är verkligen märkligt att lögnerna fått passera så lättvindligt. Det spelar liksom ingen roll, för HD är ett offer. Punkt.
JS blev lite olustig till mods efter att Stefan släppts, vilket är förståeligt, med tanke på att han läst porrerierna HD och JS förmedlat mellan varandra.
Jag tror att Srefan är en pjäs, som fick offras för att hålla ihop familjens hemligheter. Det är lite för mycket som fått passera.
Ses nog tydligare via citat från BA slog det mig.
Forna trauman tycks ha släppt, de låter som två samstämmiga siameser.
HD, hennes syster och mor är som sagt till Aten 15 april. De har önskat sig en upplevelse i julklapp så deras mor betalar för en weekend.
Med upplevelse menas att jaga burkar på dagtid.
Några axplock i ämnet som visar att JS är engagerad i deras GC snack:
HD: Nu ar de så onyktra att de sottervoch tror att de kan lösa mystar ....
- Nu har de hittat en myst med en bild och syrran säger öppna den med hexedit.
JS: Hexed. it
HD: Se där jag vet ju inte änns.
JS:Väldigt vad snabbt du gick från elev till lärare.
HD: Berättade det du berättade for mig om The skull."
10 maj ringde HD sin mor och pratade i drygt 10 min. På kvällen drar HD och JS på hotellweekend.
BA vet att SD och barnen har loppis, men har inte en susning vart mamma mu är under helgen. Borta?
JS hälsar på klanen vid Folketorp och tar med HD på en stärkande helg med GC-event när SD är häktad.
... Men BA vet inte alls vilka som är HDs cachevänner:
BA 22 Jan 2019
"B känner inte Hannas cachevänner och vet inte vilka hon åkte med. B vet inte var Hanna var någonstans." (Ab 149)
//.... //... //... //...
HDs mor tycker om JS och säger "om det blir något mer mellan er" den 15 april:
HD: mamma har lagt upp kort på fb. Undrar var gilla är.
-Hon tycker o dig för att hon vet att du gör mig glad.
JS: Känns bra att jag verkar vara en accepterad det i ditt liv.
-Så de tänker ...
HD: Vaknar du i natt kan du lösa mystar i Aten.
(..)
JS: typ samtal. Men vet inte hur medvetna de är om hur många mess du skickar.
HD: De vet.
(..)
HD: Mamma sa nyss. Om det blir något mer mellan er kom jag att skämmas når vi ses"(Ab 165)
... Men drygt en månad efter resan pratar BA bara i termer om återförening med SD och hur superbra han är:
BA 16 maj 2018
"De hade båda en förhoppning om att hitta tillbaka till varandra under resan till USA"
BA 13 juni 2018
"B tycker att Stefan är bra för Hanna."
"Stefan är den bästa svärsonen man kan ha och B hade inte önskat sig någon annan."
BA 22 Jan 2019
"B uppfattade det Hanna sa som att Hanna och Stefan åter skulle leva i en kärleksrelation."
"Hittar de tillbaka till varandra, så vill de gifta om sig." (Ab 149)
"Skitzofren" sa JG om LW. Jag lånar det ordet om dialogerna ang HDs potentiella fästmän.
😂