Citat:
Ursprungligen postat av
Teddyrosevelt
Anledningen till att jag undrar om Master är att jag har aldrig haft det lättare än i den här kursen. Det känns som en master knappast är svårt heller för mig. Jag upplever det som när en person med väldigt högt IQ tvingas göra matematiska uppgifter och det bara ramlar ner rätt svar genom pennans stift på pappret och då tänker jag att det kanske är lika bra att köra två extra år till av fattigdom och öka mina chanser för välbetalt jobb senare i livet.
Du pläderar ju för att ta en Master, vi ska inte hindra dig, bara du behöver veta vad och varför du vill det, kör hårt och lycka till! Jag tror att utbildning aldrig är skadligt.
På den mänskliga sidan flikar jag in att du måste inte "bli något viktigt", särskilt inte en kopia av krigsministrar i USA. Fundera i stället på vad du själv vill göra, vem du vill vara, vad som passar din fallenhet eller intresse.
Beroende på var man pluggar kan man plocka ut en Magister efter 1 år och pausa där, med option att bygga på 1 till år vid senare tillfälle och ta ut Master.