2021-10-17, 19:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag hoppas att han kryar på sig snart.

Innan pandemin bröt ut så hade det varit helt ointressant att någon krävde sjukhusvård för en influensa.
Citera
2021-10-17, 19:21
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det argumentet håller inte. Om hälften av världens befolkning (=ej riskgrupp) inte vaccinerar sig så kommer mutationerna fortsätta i all oändlighet och till slut kanske unga friska stryker med..

Covid-19 kommer att mutera i all oändlighet, ja.
Precis som säsongsinfluensa gör.
Citera
2021-10-17, 19:28
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Aldrig någonsin hört talas om någon jag känner under 70 år som lagts in för influensa. Däremot flera för covid. Alla överviktiga eller feta och ovaccinerade.

Många svenskar under 50 kräver sjukhusvård varje år för vanlig säsongsinfluensa.
Citera
2021-10-17, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Många svenskar under 50 kräver sjukhusvård varje år för vanlig säsongsinfluensa.
Ingen jag hört talas om. Har du statistik på hur många utan underliggande sjukdomar eller övervikt?

Folk med fetma som Karlsson kan säkert hamna där dock.
Citera
2021-10-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Covid-19 kommer att mutera i all oändlighet, ja.
Precis som säsongsinfluensa gör.
Då får man ju vaccinera sig mot Covid 19 varje år, likt man redan gör mot säsongsinfluensan. Inte svårare än så. Kanske en combospruta likt katten får.

Sen får vi hälsa Mattias välkommen hem och att ladda upp batteriet ordentligt till valspurten för att få bort den mest skadliga regering någonsin!
Citera
2021-10-18, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Nej men man kan sluta dricka alkohol, man kan sluta röka och man kan sluta äta skräpmat som gör en fet. Hur många tror du har ändrat på sin forna livsstil under pandemin på en skala som borde det egentligen?

Ja fast det har ju haft god på sig att ändra på sin livsstil innan vaccinet ens fanns på marknaden?

tänker du likadant kring alla fetknoppar som ligger där? JAg menar det är ju inte vi andra som stoppat i de allt jävla skräp som gjort de så sjuka helt i onödan?

Ja men många har legat där helt i onödan för de inte vet hur man tar hand om hälsan, långt innan det ens fanns ett vaccin. Hade det inte varit för alla fetknoppar i världen hade vi inte haft så mycket till pandemi från första början.

Det är för deras skull hela världen tydligen behövt stänga ner.

Nu HAR ju dessa människor faktiskt inte haft en rimlig livsstil som gjort dem till riktiga riskgrupper för covid. Att de sedan DESSUTOM vägrar ta ett vaccin som skyddar dem är tamejfan höjden av omdömeslöshet.

De som likt MK ligger och tar upp enorma vårdresurser på IVA spottar på alla andra sjuka som nu nekas vård de inte på något sätt hade kunnat förhindra.
Citera
2021-10-18, 09:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ska du säga samma sak åt de som röker?
De som dricker?
De som snusar?

De som sportar livsfarliga sporter?

Om de gör detta OCH dessutom vägrar ett vaccin som ger dem ett oerhört starkt skydd mot att bli sjuka är det höjden av omdömeslöshet. Drt vore rimligt att dessa individer fick en faktura för tiden på IVA. Sannolikt skulle det handla om miljonbelopp.
Citera
2021-10-18, 10:58
Bannlyst
Citat:
Om de gör detta OCH dessutom vägrar ett vaccin som ger dem ett oerhört starkt skydd mot att bli sjuka är det höjden av omdömeslöshet. Drt vore rimligt att dessa individer fick en faktura för tiden på IVA. Sannolikt skulle det handla om miljonbelopp.

Aha. Du din djävel som förnekar den verkliga inflationen är systemlojal på andra sätt också. Ja det ante mig. Halleluja för vacciner, typ.

Fascist-satan. Svensk sjukvård ska inte tvinga folk in på ett enda "vård-koncept" som är sk vacciner. Du och ingen annan vet vad konsekvenserna av detta sk vaccin innebär. Försiktighet och sans, tack.

Det enda jag skriver för att du inte ska förstöra tråden.
Citera
2021-10-18, 12:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Aha. Du din djävel som förnekar den verkliga inflationen är systemlojal på andra sätt också. Ja det ante mig. Halleluja för vacciner, typ.

Fascist-satan. Svensk sjukvård ska inte tvinga folk in på ett enda "vård-koncept" som är sk vacciner. Du och ingen annan vet vad konsekvenserna av detta sk vaccin innebär. Försiktighet och sans, tack.

Det enda jag skriver för att du inte ska förstöra tråden.

Ingen tvingar någon. Riskgrupper har all rätt att avstå men får betala för det. På samma sätt nekas tex rökare viss typ av vård idag om de inte slutar röka. Överviktiga vägras gastric bypass om de inte går ner. IVF vägras kraftigt överviktiga.
Citera
2021-10-18, 16:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nu HAR ju dessa människor faktiskt inte haft en rimlig livsstil som gjort dem till riktiga riskgrupper för covid. Att de sedan DESSUTOM vägrar ta ett vaccin som skyddar dem är tamejfan höjden av omdömeslöshet.

De som likt MK ligger och tar upp enorma vårdresurser på IVA spottar på alla andra sjuka som nu nekas vård de inte på något sätt hade kunnat förhindra.

Jag håller absolut med om att riskgrupper bör ta vaccinet. Är man överviktig och dessutom en rökare är det en nobrainer. Men vad man också bör tänka på är såklart att ställa om till en nyttigare livsstil. Bara vaccinera sig hjälper ju inte på längre sikt mot sådana här virus och framtida pandemier.
Citera
2021-10-19, 16:51
Medlem
Nu har han piggat på sig såpass att han blivit utskriven. Dock fortfarande bara 50% lungkapacitet.
Facebookuppdatering som rör sjukdomen:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157911930311097&id=61972109 6

Han kunde till och med närvara på ett partimöte: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157915160321097&id=61972109 6
Citera
2021-10-20, 13:39
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semestertankar
Nu har han piggat på sig såpass att han blivit utskriven. Dock fortfarande bara 50% lungkapacitet.
Facebookuppdatering som rör sjukdomen:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157911930311097&id=61972109 6

Han kunde till och med närvara på ett partimöte: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10157915160321097&id=61972109 6

Har det framgått hur sjukhuspersonalen tackade Mattias för att dom fått äran att vårda honom. Stod all personal uppställda och applåderade honom när han lämnade sjukhuset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in