Citat:
Ursprungligen postat av
firebird1974
Är du dum på riktigt eller spelar du bara? Du tillhör tydligen kategorin människor som tror att det är bara psykotiska mördare som är inom psykvården, Att det finns människor som faktiskt inser att dom behöver hjälp med sitt mående är för mej en stor framgång i stället för alla tusentals människor som är psykiskt sjuka men inte inser det och vandrar runt på våra gator som en tickande bomb. Och det är ingen här som försvarar Lydia, tvärtom så vet vi att Lydia är GM och vi alla vill att hon ska få ett rättmätigt straff.
Vad ser du själv när du ser en missbrukare? själv ser jag en människa bakom missbruket, det är någons son/dotter, bror/syster, mamma/ pappa som det har gått riktigt illa för. Tänk på det nästa gång du möter en missbrukare,det finns alltid en historia bakom, oftast är historien riktig tragisk.
Bra rutet!!!
Att man ska behöva ”förklara” sig för att man sökt hjälp inom psykiatrin är inte klokt.
Det är absolut inget jag skäms över heller eller försökt hemlighålla och jag är
enormt tacksam över att det finns!
På det inlägget låter det som om det vore något fult och som du skriver något som bara psykotiska mördare bevistar.
Tycker det är rätt starkt gjort av henne att lägga in sig själv när hon kände att det blev för mycket.
Och att ha dåliga sömnrutiner är ett helvete (jag har det själv
och medicineras mot det, med samma läkemedel som L, gör det mig till en pundare då kanske?), och finns då möjligheten att hon kunde få komma dit för att vila upp sig, sova, prata av sig osv tycker jag tyder på en rätt bra sjukdomsinsikt.
Det finns så många därute som skulle behöva hjälp av psykvården men som inte vågar be om det, som inte får det, som erbjuds men avböjer. Att det hela gick åt helvete i alla fall är såklart tragiskt.
Men igen, bara för att folk
diskuterar här så innebär det inte att man
väljer sida att man
hejar på någon, tyckte det var rätt gjort osv.
Dom flesta här i tråden (och denna del av forumet) är vuxna nog att inse detta, men inte alla tråkigt nog för i deras ögon spelar det ingen roll vad man skriver/diskuterar kring Lydia utan i deras ögon är det desamma som att det var rätt åt Emil att han sköts. Trist, men jag väljer att ignorera dessa framöver, förutom att jag ff kräver att
Mumsbulle citerar det inlägg från mig där jag skriver att jag ”hoppas att Lydia får ett lindrigt straff” som h•n påstår är ord skrivna av mig.
I annat fall är det ju rent ljug och påhitt, och det skulle
Mumsbulle aldrig befatta sig med. Eller?