2021-10-19, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Prøver du å formidle at eksvogeren ringte til AEs mobil?
Jeg prøver å formidle at ting kan komme ut når man er i nær bekjentskapskrets, tidligere familie, etc.
Senast redigerad av Ittno 2021-10-19 kl. 11:06.
Citera
2021-10-19, 11:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det er vel ekssvogeren det er snakk om her?

Han rådet visst AE til å gå ut av ekteskapet allerede i 1993/94. De har etter det
jeg skjønner ikke hatt kontakt siden.

Citat:
Hvordan visste han allerede den 18.november at AE var forsvunnet?

Han har barn med en av THs søstre. Han fikk nok vite det derfra.
Citera
2021-10-19, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg prøver å formidle at ting kan komme ut når man er i nær bekjentskapskrets, tidligere familie, etc, og at jeg anser det som fullstendig retarderet at om man visste om det, så er man morderen. Som flere her på forumet har påstått.

Ekssvoger-hypotesen er tydeligvis ikke så populær her i tråden. Det merkelige er at mange finner det mer sannsynlig at TH har fått hjelp av venner og kjente for å ta livet av sin egen kone, som var verdens snilleste menneske.
Citera
2021-10-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ekssvoger-hypotesen er tydeligvis ikke så populær her i tråden. Det merkelige er at mange finner det mer sannsynlig at TH har fått hjelp av venner og kjente for å ta livet av sin egen kone, som var verdens snilleste menneske.
Jeg reviderte innlegget mitt. Det er nok flere som visste om det som hadde skjedd, men som holdt tett om det fordi det var jo det man skulle. For meg er det i hvertfall helt hinsides å mistenkte eks svoger fordi han visste om det. Politi vet jo hvordan han har fått vite det, og sjekket kilden.
Det er dessverre ikke et kriterium å være slem for å bli ryddet av veien. Tvert i mot.
Citera
2021-10-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han rådet visst AE til å gå ut av ekteskapet allerede i 1993/94. De har etter det
jeg skjønner ikke hatt kontakt siden.

Han har barn med en av THs søstre. Han fikk nok vite det derfra.

Ja, det er nok mulig at han har fått vite det derfra. Men det blir vel bare spekulasjoner.

At han har gått fra 93/94 med slike tanker uten å foreta seg noe, høres veldig lite sannsynlig ut. Dagen etter han får vite at AE er forsvunnet, peker han ut TH som drapsmann. Det mangler noen puslespillbiter mellom 93/94 og 2018, for å få dette til å gå opp.
Citera
2021-10-19, 11:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja, det er nok mulig at han har fått vite det derfra. Men det blir vel bare spekulasjoner.

At han har gått fra 93/94 med slike tanker uten å foreta seg noe, høres veldig lite sannsynlig ut. Dagen etter han får vite at AE er forsvunnet, peker han ut TH som drapsmann. Det mangler noen puslespillbiter mellom 93/94 og 2018, for å få dette til å gå opp.

Hva skulle han foretatt seg, mener du? Han ga AE et velment råd, og fikk til
svar at det ikke var mulig for henne å skille seg.

Hva han ellers har fortalt til politiet som begrunner hans teori om TH som drapsmann, vet
vi ikke. Det er vel opp til dem å vurdere troverdigheten av disse opplysningene. Men noe sier
meg at det de etterhvert fant ut om TH, stemte noenlunde overens med eks-svogerens vitnesbyrd.

Jeg tenker at hvis eks-svogeren ikke hadde rent mel i posen, ville det vært ganske enkelt
for politiet å finne det ut. Anklagen mot TH er jo alvorlig, så jeg regner med de ikke tar
slike utsagn for god fisk uten å etterforske påstandene skikkelig.

Enn så lenge er det TH, og ikke eks-svogeren, som er mistenkt og siktet.
Citera
2021-10-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Jeg reviderte innlegget mitt. Det er nok flere som visste om det som hadde skjedd, men som holdt tett om det fordi det var jo det man skulle. For meg er det i hvertfall helt hinsides å mistenkte eks svoger fordi han visste om det. Politi vet jo hvordan han har fått vite det, og sjekket kilden.
Det er dessverre ikke et kriterium å være slem for å bli ryddet av veien. Tvert i mot.

Jeg synes det var en velbegrunnet hypotese havhest presenterte, i motsetning til de fleste andre teorier som dukker opp i denne tråden. Selv om det ikke er den hypotesen jeg har mest tro på.

Det krever i alle fall et sterkt motiv selv for de som har medvirket til forbrytelsen. TH hadde aldri fått noen venner eller bekjente av AE til å ta livet av henne, samme hvor mye penger han hadde tilbydt.
Citera
2021-10-19, 12:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det krever i alle fall et sterkt motiv selv for de som har medvirket til forbrytelsen. TH hadde aldri fått noen venner eller bekjente av AE til å ta livet av henne, samme hvor mye penger han hadde tilbydt.

Slik jeg ser det, er jeg enig i det du skriver her. Jeg tenker i retning av at TH har i stor grad
handlet alene i denne saken, og at den rent praktiske hjelpen han har fått kanskje begrenser
seg til kryptorigget.
Citera
2021-10-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hva skulle han foretatt seg, mener du? Han ga AE et velment råd, og fikk til
svar at det ikke var mulig for henne å skille seg.

Hva han ellers har fortalt til politiet som begrunner hans teori om TH som drapsmann, vet
vi ikke. Det er vel opp til dem å vurdere troverdigheten av disse opplysningene. Men noe sier
meg at det de etterhvert fant ut om TH, stemte noenlunde overens med eks-svogerens vitnesbyrd.

Jeg tenker at hvis eks-svogeren ikke hadde rent mel i posen, ville det vært ganske enkelt
for politiet å finne det ut. Anklagen mot TH er jo alvorlig, så jeg regner med de ikke tar
slike utsagn for god fisk uten å etterforske påstandene skikkelig.

Enn så lenge er det TH, og ikke eks-svogeren, som er mistenkt og siktet.

Det mest naturlige å gjøre dersom han fryktet for livet til AE, var å kontakte politiet så fort som mulig. Ikke vente i 24 år. Jeg må understreke at jeg ikke mistenker eksvogeren for å være innblandet i forsvinningen, men det mangler noe vesentlig informasjon for å få dette til å gå opp.
Citera
2021-10-19, 12:51
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det mest naturlige å gjøre dersom han fryktet for livet til AE, var å kontakte politiet så fort som mulig. Ikke vente i 24 år. Jeg må understreke at jeg ikke mistenker eksvogeren for å være innblandet i forsvinningen, men det mangler noe vesentlig informasjon for å få dette til å gå opp.

Vel, han anmeldte jo TH for trusler i 1994, men saken ble henlagt.
Det er ellers ikke så mye han kunne gjort utover det. Å gå til politiet å fortelle
at TH behandler sin kone dårlig, er ikke noe de kan gjøre noe med
så lenge det ikke foreligger en konkret grunn. TH har nok uansett vært
påpasselig med å holde fasaden utad, vi så jo hvordan han gikk i lås
når politiet begynte å spørre ham om ekteskapsproblemer.

Påfallende dessuten at brukere som Havhest og Legokatt prøver å mistenkeliggjøre en
av de få som faktisk har uttalt støtte til AE i denne saken.
Citera
2021-10-19, 13:06
Medlem
Citat:
Enig. Dette med svogeren er kun et blindspor. Vi står igjen med ru, th og monero. Så tilfeldig er ikke verden. Det er grunn til å tro at ru enten er ideskaper for th eller formidler til personer med kunnskap og/eller gjennomføringsevne. Th omgås mest eldre menn og de forstår seg neppe på krypto på høyt nivå. Ru fryktet bakmennene så han må vite litt mer enn uttalt. Det indikerer at han holder noe skjult. Stille omkring tb for tiden.
Citera
2021-10-19, 13:06
Medlem
Citat:
Innspillingen av TV-serien om Lørenskog-forsvinningen har startet. De første bildene viser at Terje Strømdahl (69) har rollen som Tom Hagen (71).
https://www.vg.no/rampelys/tv/i/WjoB5j/terje-stroemdahl-spiller-tom-hagen-i-netflix-serien-om-loerenskog-saken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in