2021-10-19, 00:22
Medlem
Solviuss avatar
Citat:
Nå så jeg for meg Holden på kontoret med pipe, hatt og veggen full av headshots, røde tråder spent mellom tegnestifter og bilder av fotavtrykk i gjørma.

Mens jeg ser for meg Holden som en kjeltring, som sleiper og åler seg rundt basert på et nettverk av andre kjeltringer i slips og pene klær, hvor et broderskapsforbund er limet i råten de utgjør.
Citera
2021-10-19, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solvius
Mens jeg ser for meg Holden som en kjeltring, som sleiper og åler seg rundt basert på et nettverk av andre kjeltringer i slips og pene klær, hvor et broderskapsforbund er limet i råten de utgjør.

Jeg protesterer ikke nødvendigvis på den tolkningen, men hva er grunnlaget for den?
Citera
2021-10-19, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Det er stor fallhøyde for Holden når han sier han er 100% sikker på at det ikke blir tiltale. Derfor tror jeg han sitter på innside informasjon.

Det er jo et spill for galleriet - for at forsvarerteamet skal legge press på påstalemyndighetene ved å vurdere bevisene som er fremlagt svakere enn de faktisk er. Det er svært dårlig advokatskikk å forhåndsprosedere saker i media, slik Holden gjør. Advokatenes rolle er jo ikke å få klientene sine frikjent for en hver pris, men å sikre at klientene får en rettferdig rettergang og sikre at politiet ikke gjør feil. Derfor mange f.eks. bruker Elden når man åpenbart er skyldig, fordi han og Aspergeren hans ofte finner feil ved politiets metoder og slår tvil om bevisenees troverdighet.
Citera
2021-10-19, 09:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsvogeren
Det er jo et spill for galleriet - for at forsvarerteamet skal legge press på påstalemyndighetene ved å vurdere bevisene som er fremlagt svakere enn de faktisk er. Det er svært dårlig advokatskikk å forhåndsprosedere saker i media, slik Holden gjør. Advokatenes rolle er jo ikke å få klientene sine frikjent for en hver pris, men å sikre at klientene får en rettferdig rettergang og sikre at politiet ikke gjør feil. Derfor mange f.eks. bruker Elden når man åpenbart er skyldig, fordi han og Aspergeren hans ofte finner feil ved politiets metoder og slår tvil om bevisenees troverdighet.

Når Holden sier han er 100% sikker på frafalt siktelse, skulle det ikke forundre meg om han blir
byttet ut med Elden hvis det skulle bli tiltale mot TH. Holden går kanskje ut som han gjør for å
roe ned TH. Ikke ideelt å ha en så alvorlig siktelse hengende over seg. I tillegg er det helt tyst
fra politiet. Jeg kjenner jo ikke TH, men mine nerver hadde nok vært ganske tynnslitte hvis jeg
sto en slik situasjon. Skyldig eller ei.
Citera
2021-10-19, 09:13
Medlem
Der var spm om hvem som hjalp TH med emails og tips til politiet. Finner foreløpig kun dette, pluss et annet intervju der han sier han har et sterkt ønske om å forbli anonym.

«Nå får VG opplyst at ektemann Tom Hagen, med hjelp fra en bekjent og forretningspartner gjennom en årrekke, underveis i etterforskningen har formidlet minst åtte lengre e-poster til politiet.»
«Her skal Hagen være opptatt av å bidra med informasjon som kan bidra til løsning av saken, etter det VG får opplyst.

VG har også fått opplyst at rådgiveren har bistått Tom Hagen med å sette opp en liste med potensielle gjerningspersoner som kan ha stått bak eller medvirket til forsvinningen.«

«Etter det VG får opplyst, er informasjonen som kommer frem i Hagens e-poster omfattende og peker i mange retninger angående hvem som kan stå bak forsvinningen til hans kone gjennom 40 år. «

«VG har vært i kontakt med Hagens rådgiver, som har skrevet mange av Hagens mailer til politiet, men han er tydelig på at han ikke ønsker å kommentere sin rolle. Han er for tiden involvert i Tom Hagens forretningsvirksomhet.

– Hva er din rolle som hjelper for Tom Hagen?

«– Jeg har ingenting å melde om saken på noen som helst måte. Da er det fortsatt Svein Holden som er rette mann til å uttale seg om det, sier Hagens rådgiver. «

«Etter det VG får opplyst har han helt siden starten av forsvinningen vært engasjert av Tom Hagen til både research og skriving av mailer.

Han har bistått Hagen med rådgivning opp mot hvordan han skal forholde seg til pressen. VG får opplyst at dette er en vennetjeneste, og ikke noe han får betalt for. «

«Underveis i etterforskningen har Hagen vært opptatt av å komme med innspill til politiet for hvordan saken kan løses.»

«VG er kjent med at Tom Hagen overfor bekjente har lansert sine tanker om hva slags personer eller miljøer som kan stå bak ugjerningen, og at han regelmessig har ønsket å spille dette inn for politiet. « https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BRBjJg/tom-hagen-sender-e-poster-til-politiet-proever-aa-finne-svar
Citera
2021-10-19, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Kjenner ikke RK. Kan ikke tenke meg han kunne vært motparten, nei. i boka står det at de 4 kjenner hverandre godt og var blant annet på ferie i Sør Afrika i b av 2000... Lisbeth hadde på seg en fargerik kjole på teateret. I denne kvelden skal valpen være alene hjemme i noen timer før sønnen kommer.Han har tilbud seg å passe Tassen....Etter teateret møter Hagen en gammel kjenning fra Toten.de to prater sammen, men ikke lenge,for det er blitt ganske sent.
Hvem er en gammel kjenning?
Jeg tviler på at selveste TH står back skriverier og monerokommunikasjon. For min del kunne det vært MB, hvem vet.
Jeg mente vel at han betalte 10 mil rett etter hypotesen ble forandret til drapp for det som skal liksom være livsbevis som egentlig ikke var det.
Hvem hjelper ham å skrive lange e poster med egne teorier til politiet?
Nå har vi bodd i sv4 i 3 år. Håper på en rettssak kommer en dag.

Takk for svar. Og interessant informasjon.

Så, AE hadde pyntet seg med en fargerik kjole den kvelden. Kanskje det var forsøk på et slags pseudo-alibi, som Svartediket foreslo, teater-vennene skulle være karaktervitner på at ekteparet virket helt normale kvelden før forsvinningen. Da bør det finnes bilder. Av det lykkelige ekteparet den siste aftenen sammen. Det ville jo vært god PR for TH. Men ingenting er publisert. Så langt.

Da vet jeg med sikkerhet at den angivelige dongeri-buksen tilhørende AE som ble funnet på gjestetoalettet, ikke tilhører antrekket AE brukte i teateret.

Og så synes jeg det er litt rart at det som skulle vært siste møtet mellom mor og sønn, der møttes de ikke ansikt til ansikt. Sønnen kom til S4 etter at moren hadde dratt, og sønnen forlot S4 før moren kom hjem. (Ville sønnen ha merket det, hvis moren var spesielt engstelig den kvelden?)

Med mindre de lar ytterdørene stå åpne i S4, må sønnen ha låst seg inn, og låst etter seg da han dro. Egen nøkkel, eller brukt nøkkelen i garasjen.

Det skal ha vært tidligere bladmann, Bj*ørnar Bo*rlaug, gift med sopran So**lveig Kr**inglebotn, som hjalp TH med mailer til politiet. Det har vært nevnt i tråden mange ganger. Jeg tror det er sant, og ikke bare en trådsannhet.

BB har hatt investeringer, eller forretninger, sammen med TH. BB kommer inn som styremedlem i F1 Funds i 2008. De har nok kjent hverandre en stund.

At TH trengte hjelp for å skrive mailer, skal sikkert underbygge at TH er "teknologisk tilbakestående", som han selv hevder. Understreker at TH ikke greier å skrive mailer selv.
Citera
2021-10-19, 09:55
Medlem
Lyder som en god venn, men det er vel feil at hun hadde gode venner?

«Han fortalte også om et mangeårig turbulent ekteskap. Han har også forklart til politiet at han tidligere hadde advart Anne-Elisabeth mot å bli værende i ekteskapet.«

((Det alene kan vel være grunn til å hate ham))

«I avhøret ga også vitnet uttrykk for at han fryktet at ingen ivaretok Anne-Elisabeth på en skikkelig måte og at han var bekymret for situasjonen med forsvinningen som hadde oppstått.»

«Hos politiet ligger det rapporter på avhørene han har gitt, etter totalt tre avhør over cirka seks timer.» https://www.nettavisen.no/nyheter/sentralt-vitne-pekte-pa-tom-hagen-som-mulig-drapsmann-kort-tid-etter-forsvinningen/s/12-95-3424037356
Citera
2021-10-19, 10:02
Medlem
Solviuss avatar
Citat:

Jeg protesterer ikke nødvendigvis på den tolkningen, men hva er grunnlaget for den?

22 juli kort og godt. Det uten at jeg ønsker å utdype eller gå lengre inn i en dialog om tema.

Han som aktor spilte en vesentlig rolle i et absurd skuespill dengang, og er dermed godt kvalifisert til nye runder og prosjekter som dette vi ser her.

Men for meg er det ravende likegyldig hva andre har av tanker rundt dette. Er du ikke skeptisk til 22 juli, er du tilbakestående og derav en tidstjuv som vil plage en med spørsmål, fordi en selv ( som tilbakestående), klart ikke evner research eller egenstudier av saker, men fores som her, av VG, TV, politi og bøker.

Det eneste fornuftige her, er å ekstrahere ut de som har dokumentert seg som faktisk tenkende, da kanskje maks 5 stk, hvilke fremstår som kunnskapsrike og ikke minst, ÅPNE, samt agendafrie, for så å reorganiseres i et eget custom forum som jobber mere strukturert og hvor forumet er tilpasset DEN saken og ikke et clusterfuck som dette.

Med ca 5 personer, mener jeg da folk som har aktivt deltatt her lenge, uten å nevne navn.
Citera
2021-10-19, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno

«Han fortalte også om et mangeårig turbulent ekteskap. Han har også forklart til politiet at han tidligere hadde advart Anne-Elisabeth mot å bli værende i ekteskapet.«

«I avhøret ga også vitnet uttrykk for at han fryktet at ingen ivaretok Anne-Elisabeth på en skikkelig måte og at han var bekymret for situasjonen med forsvinningen som hadde oppstått.»

«Hos politiet ligger det rapporter på avhørene han har gitt, etter totalt tre avhør over cirka seks timer.» https://www.nettavisen.no/nyheter/sentralt-vitne-pekte-pa-tom-hagen-som-mulig-drapsmann-kort-tid-etter-forsvinningen/s/12-95-3424037356

Det er vel ekssvogeren det er snakk om her?

Hvordan visste han allerede den 18.november at AE var forsvunnet?
Citera
2021-10-19, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det er vel ekssvogeren det er snakk om her?

Hvordan visste han allerede den 18.november at AE var forsvunnet?
Alexander Graham Bell gjennomførte første forsøk med telefonen i 1876.
Første mobiltelefoner kom på banen på 1950-tallet.
Mennesker begynner å snakke i 2-3 års alderen. Noen tidligere, noen senere.
Citera
2021-10-19, 10:37
Medlem
Citat:
Alexander Graham Bell gjennomførte første forsøk med telefonen i 1876.
Første mobiltelefoner kom på banen på 1950-tallet.
Mennesker begynner å snakke i 2-3 års alderen. Noen tidligere, noen senere.

Prøver du å formidle at eksvogeren ringte til AEs mobil?
Citera
2021-10-19, 10:38
Medlem
Citat:

Det var nok slik det var. At ingen ivaretok AE på en skikkelig måte. Og slik hadde det vært lenge. Kanskje nesten hele livet hennes.

Minner om at AE står oppført på VGs oversikt over ofre for partnerdrap.

At AE var økonomisk undertrykket må anses som bevist og dokumentert i ektepaktene. Men det er ikke bare det. Hvis AE hadde blitt ivaretatt på en skikkelig måte ville hun ha fått nødvendig hjelp og støtte til å komme seg ut av ekteskapet. Og det økonomiske ville også ha løst seg da.

Men det skjer noe med mennesker som konstant opplever en reell frykt for livet sitt. Som må leve tilnærmet normalt ytre sett, kanskje av hensyn til barna. Som holder seg i live, fra dag til dag. Også ofte av hensyn til barna. Det er fælt å tenke på.

Så, det er lett for omgivelsene å tro at AE, som var gift med en så rik mann, kunne ha kjøpt seg hjelp. Helsetjenester. Rådgivning. Advokater. Det kan se ut som om det bare var å strekke ut hånden, ta tak selv, så ville hun ha kommet seg vekk.

Men så er det skadevirkningene av å ha levd et liv i frykt. Dager, måneder og år. Stress og høye adrenalinverdier. Vi vet at mange kvinner aldri greier å komme seg vekk fra voldelige menn. Og til slutt blir de drept.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in