Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-10-19, 11:19
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Känns rätt dumt att använda "Vi tvekar inte att anmäla dig till polisen" som reklam när det är krypto man sysslar med. Vad var syftet med det egentligen? Laglydiga skiter väl i om de samarbetar med myndigheterna eller inte?
Det är ett sådant psykologiskt hinder för vissa att handla btc p.g.a. darknet-transaktioner, känns smutsigt. Extra positivt trigger försöker dem med för att ge folk motivation att bryta sig igenom och handla.

Skulle personligen vilja se det bolaget sprängas.

Märkligt att de inte använde inlägget under Diaz;
Citat:
Ursprungligen postat av Pojk-ansikte
Rövslickare av rang. Stoltserar med att sammarbeta med den blå jäveln och stänga ner flera tusen konton hux flux ser jag nu på deras sida.

Undvik safello av flera skäl!
Citera
2021-10-19, 11:21
Medlem
VoktorDodkas avatar
Upplägget får mig som antikryptonoob att tänka en gång till, ett börsnoterat företag där man lär använda bank-id så borde jag väl inte riskera att få mitt bankkonto avstängt.
Citera
2021-10-19, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Dioz kanske kan anmäla dem för att citeringsfel eller något.

Bara för att det saknas delar av stycket innebär inte att det är felciterat per se.

OnT så avskyr jag kryptoföretag som kör med den här affärsmodellen. Var länge kund hos Localbitcoins tills jag gick över till Coinbase för att det är billigare, och allt som står på kontoutdraget är något i stil med "COINBASE IE ER" eller liknande - kommer inte ihåg exakt.

När den där stora vågen av folk som blev utelåsta från sina konton p.g.a. misstänkt illegal verksamhet (läs de köpte också droger på FS/DM) så var det många som provade alternativa plattformar i stil med Safello. Man får ta vad man har, men detta är så jävla svennigt att jag knappt orkar kommentera. "Vi vill vara transparenta" = vi är statens bitch.
Citera
2021-10-19, 11:27
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
Bara för att det saknas delar av stycket innebär inte att det är felciterat per se.

OnT så avskyr jag kryptoföretag som kör med den här affärsmodellen. Var länge kund hos Localbitcoins tills jag gick över till Coinbase för att det är billigare, och allt som står på kontoutdraget är något i stil med "COINBASE IE ER" eller liknande - kommer inte ihåg exakt.

När den där stora vågen av folk som blev utelåsta från sina konton p.g.a. misstänkt illegal verksamhet (läs de köpte också droger på FS/DM) så var det många som provade alternativa plattformar i stil med Safello. Man får ta vad man har, men detta är så jävla svennigt att jag knappt orkar kommentera. "Vi vill vara transparenta" = vi är statens bitch.
Då det är marknadsföring så är det lite mindre noga, men att förändra andemeningen i någons kommunikation är bedrägligt och straffbart i de flesta societet. Hur det fungerar med anonym användare på ett internetforum vet jag inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Vad har Dioz för kommentar till detta?
Hoppas dioz vill göra en grej av detta, och att flashback backar dioz i detta. Vore fantastiskt om de fick safello att lägga sig.
Senast redigerad av psykoshippien 2021-10-19 kl. 11:36.
Citera
2021-10-19, 11:34
Medlem
Vad har Dioz för kommentar till detta?
Citera
2021-10-19, 11:49
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
I Resumé står det att annonsen ingår i en kampanj kallad ”Make crypto boring”, och att syftet med kampanjen är att göra Safello/krypto rumsrent.
"I kampanjen citeras en användare från Flashback forum, som kritiserar Safello för att vara ”100 procent rumsrena”. Och det är precis det som man vill göra tydligt med kampanjen."
admin
Om man ska vara helt ärlig så är det ju en rejäl falskcitering.
I annonsen står det såhär:
"Safello är de största rövslickarna i världshistorien. Hela deras koncept är att vara 100% rumsrena."
observera att det är en punkt just före slutet av citeringen, efter ordet "rumsrena".
Citatet, i original, lyder såhär:
Safello är de största rövslickarna i världshistorien. Hela deras koncept är att vara 100% rumsrena, köra ut skiten på börsen, casha in. Smart av ägarna så klart, grattis till börsnoteringen!
Det finns på https://www.flashback.org/sp75824205
Citera
2021-10-19, 11:55
Medlem
Paris24s avatar
De nämner flashback för att det är väldigt känt och gör helt enkelt en varumärkes-snyltning, vilket ju även pushar FB så ingen negativt med det. Flashback är helt enkelt ett varumärke man vill förknippas med.

Jag kan se annonsen framför mig. "Hårbalsam XY, rekommenderas på flashback".
Citera
2021-10-19, 12:05
Medlem
holmiums avatar
Safello annonserar i oligarkpressen !

En bra anledning att sakna tillit till både företagskulturen och produkterna.
Citera
2021-10-19, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Dioz kanske kan anmäla dem för att citeringsfel eller något.
Har dom citerat fel?
Citera
2021-10-19, 12:47
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Har dom citerat fel?

Ja, de har klippt av halva citatet
Citera
2021-10-19, 12:53
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stamfader
Om man ska vara helt ärlig så är det ju en rejäl falskcitering.
I annonsen står det såhär:
"Safello är de största rövslickarna i världshistorien. Hela deras koncept är att vara 100% rumsrena."
observera att det är en punkt just före slutet av citeringen, efter ordet "rumsrena".
Citatet, i original, lyder såhär:
Safello är de största rövslickarna i världshistorien. Hela deras koncept är att vara 100% rumsrena, köra ut skiten på börsen, casha in. Smart av ägarna så klart, grattis till börsnoteringen!
Det finns på https://www.flashback.org/sp75824205
Det är ett skolexempel på körsbärsplockning. När man sedan anger källan blir det ännu värre.
Citera
2021-10-19, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Ja, de har klippt av halva citatet
Du menar att dom har citerat halva meningen? Finns det ett lagkrav på att ett citat måste innehålla hela delar av av text? Jag ser bara att det inte får förändras om det är ett citat alltås inte lägga till eller byta ut ord.
Senast redigerad av PIGAFCE 2021-10-19 kl. 12:53. Anledning: Felstavning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in