2021-10-02, 10:08
Medlem
Har bara sett säsong 1 hittills och den var riktigt bra jämfört med många andra svenska krimserier.

Vad hände med justitieministern egentligen, blev det klarlagt?
Citera
2021-10-07, 23:01
Medlem
Hur hamnade Lars-Åke Walls DNA på kniven som mördade advokaten i säsong 1?

Lars-Åke Wall hade ju varit död i en brunn i flera år.
Citera
2021-10-18, 06:44
Medlem
Säsong 2 slutade som en ripp off på Mannen på taket. Dock utan panflöjt och helikopter som störtade.
Citera
2021-10-19, 07:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Säsong 2 slutade som en ripp off på Mannen på taket. Dock utan panflöjt och helikopter som störtade.
Tänkte på det också.

Jag får säga att serien var otroligt deprimerande. Grå, dunkel och ångestskapande. Det var bara ångest från början till slut. Lite som Svt-serien Snöänglar.
Citera
2021-10-19, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Tänkte på det också.

Jag får säga att serien var otroligt deprimerande. Grå, dunkel och ångestskapande. Det var bara ångest från början till slut. Lite som Svt-serien Snöänglar.

Även märkliga val av polisstation.

I säsong 1 var det ett stort övergivet kontorshus. I säsong 2 höll dom till i en källare med betongväggar.
Citera
2021-11-02, 08:39
Medlem
snivlems avatar
Det är synd att den här serien ska va så plågsam att ta sig igenom ..... dialogen är NÄSTAN realistisk men tyvärr något off. De där UPPENBARA sakerna 100% av människorna världen över hade sagt i situationerna som dyker upp sägs inte riktigt, utan det som sägs är stolpigt uttryckt, fellevererat och med helt fel tajming ... man skriker inombords, "men för helvete säg DET !!!"

och allmänt känns det som att det hela tiden är gjort för att man ska missuppfatta vad som just hände elller vad som pågår. robert gustafssons grimaser är inte så jävla avslöjande .... och man får se skiten hela tiden ur dunkla vinklar och spegelbilder.

tålamodsprövande....man sveps sannerligen inte med i historien direkt ... men jag ska fan se vidare, GW är involverad trots allt
Citera
2021-11-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Hur hamnade Lars-Åke Walls DNA på kniven som mördade advokaten i säsong 1?

Lars-Åke Wall hade ju varit död i en brunn i flera år.

Flera inbrott i hans hus och Caijsa märkte att någon tagit upp locket på avloppsbrunnen i duschen.
Citera
2021-11-08, 17:00
Medlem
akutaccents avatar
Tycker säsong 2 var en besvikelse. Egentligen var inte säsong 1 särskilt bra heller. Jag verkar dock ensam om att tycka detta så låt mig motivera:

Att ta en sådan intressant och framför allt gripande historia som Kapten Klänning och förminska honom till bikaraktären Ludde

Man tog sig inte tiden att bygga upp honom denna Ludde som den förebild alla trodde att Kapten Klänning var från början, för att sedan avslöja mörkret vilket hade berört tittare på ett helt annat vis.

Nu börjar man direkt med att dela ut avsugningar och strippfilmer hejvilt till Ludde och han får ca 30 sekunder speltid på sig att ha en föreläsning om våld mot kvinnor. Det känns en aning stressat och eftersom att han från början inte heller är en del av kärnhistorien, inte ges särskilt mycket utrymme i serien och samtidigt ska vara baserad på en verklig historia så känns Ludde som karaktär överflödig.

Jag hade uppskattat mycket mer om detta delades upp i 2 säsonger, där man hade mer fokus på Ludde och faktiskt tog sig tiden att fokusera på honom, för att sedan avslöja twisten i säsong 3, så hade jag uppskattat den någorlunda.

Samma resonemang går att applicera på säsong 1, där man baserar en tendens av storyn på Thomas Quick.

2/5 ostmackor.
Citera
2021-11-08, 17:02
Medlem
TheJackets avatar
Är det en sevärd serie? Mycket PK-skit?

Jag gillar danska kriminalserier om det spelar någon roll i att avgöra om jag skulle gilla denna?
Citera
2021-12-05, 22:59
Medlem
DoktorNos avatar
En sevärd serie utan PK pekpinnar som är alltför vanliga på tv numera.

Jag gillar huvudkaraktärerna och tycker att skådisarna överlag är hyggligt trovärdiga.

Spännande var det också. Såg de fem nya avsnitten nu ikväll och tycker faktiskt att de två säsongerna är bra, riktigt bra.

Det finns tyvärr inte många svenska krimserier som når upp till samma klass som "Det göms i snö" håller.
Citera
2021-12-06, 00:19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Bra serie och kul också att det bygger lite på riktiga fall som t.ex Kapten Klänning. Robert Gustafsson gör sin roll väldigt bra.
Citera
2022-05-14, 21:34
Medlem
snurresprettiss avatar
Såg första avsnittet idag, tycker absolut den känns spännande och kommer med försiktig framförsikt följa den vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in