2021-01-31, 13:40
Medlem
Jag lyssnade på senaste avsnittet av podden Generation YX med Jannik Svensson och Anders Hesselbom (Gäst: Magnus Norrman).

Bakomliggande konceptet, som jag har förstått det, ni får rätta mig om jag har fel, ska vara ett möte mellan två generationer där Jannik representerar den yngre medan Anders representerar den äldre.

Podden verkar vara en vuxnare variant på en ”Haveristerna reagerar” där man helt enkelt struntar i personangreppen och istället reagerar på samtidiga aktuella samhällsfrågor. Det är alltså mest fokus på frågorna och inte på personerna som är aktuella i samband med frågorna.

Något som jag reagerade på var den rimliga nivån på resonemangen. Det var inga överdrifter eller andra galenskaper som pågick. Jag rekommenderar podden och ser med intresse fram emot hur den utvecklas!

Bland ämnena som avverkades i senaste avsnittet tyckte jag ”Kollektivism” stod ut.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-01-31 kl. 14:05.
Citera
2021-01-31, 15:36
Medlem
Jag har lyssnat på ett avsnitt och det jag har hört är både högt och lågt.
Lite konstiga förklaringar till vissa samhälls- och kulturfenomen, samt raljanta eller överdrivna generaliseringar.
Citera
2021-02-06, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anders197503
Jag har lyssnat på ett avsnitt och det jag har hört är både högt och lågt.
Lite konstiga förklaringar till vissa samhälls- och kulturfenomen, samt raljanta eller överdrivna generaliseringar.

Raljanta? Nja, jag har i och för sig inte lyssnat på alla avsnitt, bara några av de senaste, och håller inte med. I det tjugofemte avsnittet ”nu har vi slut på el” (som släpptes igår) hann de på 45min i stora drag avverka följande ämnen:

1. Linda Sneckers TikTok:ande.
2. Reddit-användarnas börsklipp (GameStop-gate) via Robinhood.
3. El-politik, kärn- vs. kolkraft. El-ransonering.
4. OKQ8:s nya reklamsatsning och reklam i allmänhet.
5. Lena Hallengrens blånekande att hon kände till att en kritiserad punkt i Coronastrategin raderats.
6. SVT trixande med grafer över Corona
Vänsterns valkampanj som inför detta val handlar ännu mer om brunsmetning av högern.

Jag tyckte inte att de generaliserade så värst mycket trots omöjligheten att hinna djupdyka i så många ämnen på under 1h ljudtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in