2022-03-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degenerated
Formellt sett blev alla uppsagda av den som tog över bolaget vid konkursbeslutet i februari med 30 dagars uppsägningstid, sedan träder den statliga lönegarantin in. Den som köper hela eller delar av konkursboet kan välja och vraka men uppsagda personer måste i praktiken omförhandla sina löneavtal. Så att säga att någon lämnade i detta sammanhang är nog mer en efterhandskonstruktion eller ett sätt att sälja klick/lösblad, alla anställningar dog med konkursboet helt enkelt.

Vilket antagligen förklarar att Gudmundson lämnar eftersom han skulle behöva "dras ut" därifrån. Inte lika intressant längre om han tvingades omförhandla sin lön.
Citera
2022-03-22, 17:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrimalMusk
Vilket antagligen förklarar att Gudmundson lämnar eftersom han skulle behöva "dras ut" därifrån. Inte lika intressant längre om han tvingades omförhandla sin lön.

Nja.. Gudmundson är (vad jag förstår) välbeställd/ekonomiskt oberoende pga en rik familj.. så lönen är nog inte lika avgörande för honom. Så man undrar lite över Sanandajis roll i det hela - smidig personalpolitik verkar väl inte vara hans paradgren.
Citera
2022-03-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nja.. Gudmundson är (vad jag förstår) välbeställd/ekonomiskt oberoende pga en rik familj.. så lönen är nog inte lika avgörande för honom. Så man undrar lite över Sanandajis roll i det hela - smidig personalpolitik verkar väl inte vara hans paradgren.

Om pengarna är oviktiga så framstår hans kommentar som ytterst märklig.
Citera
2022-04-26, 15:03
Medlem
https://bulletin.nu/bulletin-alive-and-kicking

Det går tydligen väldigt bra för Bulletin nu, kolla så pigga de ser ut! Skönt ändå med ärligheten "Som en fågel fenix stiger Bulletin, ur askan i elden" (så om det gick dåligt nyss, går det sämre nu).

Hela artikeln är superkonstigt skriven, känns som de publicerat ett utkast men de har redan varit inne och korrigerat småfel så det verkar som den är publicerad "med flit"?
Citera
2022-04-26, 19:56
Medlem
Grisfot som chef.
what could possibly go wrong
Citera
2022-04-28, 15:38
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
https://bulletin.nu/bulletin-alive-and-kicking

Det går tydligen väldigt bra för Bulletin nu, kolla så pigga de ser ut! Skönt ändå med ärligheten "Som en fågel fenix stiger Bulletin, ur askan i elden" (så om det gick dåligt nyss, går det sämre nu).

Hela artikeln är superkonstigt skriven, känns som de publicerat ett utkast men de har redan varit inne och korrigerat småfel så det verkar som den är publicerad "med flit"?
Är det inte Luai Ahmed som egentligen skrivit texten?
Citera
2022-04-29, 17:48
Medlem
Ograsts avatar
Nu polisanmäler Jannik Tino för utpressning, hot om våld och ofredande. Det roliga med den här såpan är att det alltid kommer mer.
Citera
2022-04-29, 20:10
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Nu polisanmäler Jannik Tino för utpressning, hot om våld och ofredande. Det roliga med den här såpan är att det alltid kommer mer.
Den var dock lite oväntad. Men Jannik har väl kanske förstått att han anlitades som målvakt till Bulletin och vill inte ha med sajten att göra. Janniks personliga ombud, den inte alltför okände Rickard Nilsson är den som polisanmält Tino.
"– Jannik Svenssons ombud Rickard Nilsson hotade polisanmäla mig om jag alls kontaktade Jannik, vilket jag var tvungen att göra via mejl i går gällande några handlingar från Bulletin. Och nu är jag anmäld, en oseriös anmälan. Men vi låter polisen sköta det, jag vill inte Jannik något ont."

Cirka ett tjugotal polisanmälningar har lämnats in i spåren av Bulletin. Samtliga måste vara nedlagda, så man undrar Jannik har offerkoftan på?

https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/bulletins-forre-vd-polisanmaler-tino-sanandaji/
Citera
2022-04-29, 21:48
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Den var dock lite oväntad. Men Jannik har väl kanske förstått att han anlitades som målvakt till Bulletin och vill inte ha med sajten att göra. Janniks personliga ombud, den inte alltför okände Rickard Nilsson är den som polisanmält Tino.
"– Jannik Svenssons ombud Rickard Nilsson hotade polisanmäla mig om jag alls kontaktade Jannik, vilket jag var tvungen att göra via mejl i går gällande några handlingar från Bulletin. Och nu är jag anmäld, en oseriös anmälan. Men vi låter polisen sköta det, jag vill inte Jannik något ont."

Cirka ett tjugotal polisanmälningar har lämnats in i spåren av Bulletin. Samtliga måste vara nedlagda, så man undrar Jannik har offerkoftan på?

https://www.dagensmedia.se/medier/digitalt/bulletins-forre-vd-polisanmaler-tino-sanandaji/
Det här låter som en sekt. Jannik anklagar Tino för att ha ”tagit sig in i hans huvud”. Spännande, det är bara att popa popcorn och luta sig tillbaka.
Citera
2022-04-29, 22:18
Medlem
Silvrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Mycket underhållande. De människor som står på Tinos sida i en konflikt kommer alltid några månader senare själva vara i konflikt med Tino.
Citera
2022-04-30, 13:16
Medlem
moralhoras avatar
Såpan tar verkligen aldrig slut.

Nu verkar inte Jannik så stabil själv (han fladdrade förbi i mitt flöde med att ha gått ned 40 kg i vikt på en "vattendiet" senast), men det var ju själva poängen med att sätta honom i en uppenbar målvaktsposition. De flesta normala fattade ju vad som pågick. Att mördaradvokaten fortfarande har ett finger i spelet är intressant.
Citera
2022-04-30, 15:23
Medlem
Tino är precis som Trump. Samma ideologi, full av skit och allt han rör vid dör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in