Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-10-18, 20:48
Har provat sälja lite större varor på blocket till riktigt bra pris. Men det är stendött förutom några skojare som hör av sig på what’s app med div hämta först-skojarleveranser. Så här upplevde jag inte det var för 15 år sedan. Fick alltid nån seriös köpare. Har det blivit svårare? Får nämligen inte ens storprutare som svarar.
Citera
2021-10-18, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Har provat sälja lite större varor på blocket till riktigt bra pris. Men det är stendött förutom några skojare som hör av sig på what’s app med div hämta först-skojarleveranser. Så här upplevde jag inte det var för 15 år sedan. Fick alltid nån seriös köpare. Har det blivit svårare? Får nämligen inte ens storprutare som svarar.

Blocket ses något som lite ute, det är facebook som gäller nu.
Citera
2021-10-18, 20:55
Medlem
Hegamons avatar
Jag undviker Blocket. Dels pga kostnaden och så finns Facebook Marketplace där jag kan titta på köparen. Men det att titta på en köpare det funkar inte alltid, ej heller att att avgöra via namne eller om personen är seriös i sin skrift. Jag blev fuckad rejält av en pajas på Facebook Marketplace. Jag skall stämma den personen i Tingsrätten.

Men generellt så litar jag på Facebook Marketplace tycker bara att deras sökfunktion kunde varit lite bättre.
Citera
2021-10-18, 20:55
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Blocket ses något som lite ute, det är facebook som gäller nu.

Alla har ju inte facebook men dessutom så har väl deras köp å sälj rätt låga priser?
Skulle jag sälja en bil eller ett hus så skulle jag välja blocket före facebook!
Det beror alltid på vad man ska sälja och ibland så är det bättre att välja Tradera.
Citera
2021-10-18, 21:00
Medlem
Citat:

Blocket köpare idag är väl mest kaos-bananer och chokladtomtar som spammar om "lägsta pris kompis"
Citera
2021-10-18, 21:24
Medlem
Inget slår Tradera. Säljer du inte, så betalar du heller inte.
Citera
2021-10-18, 22:01
Tack för bra input. Antar Facebook marketplace kan nyttjas utan de man connectar med får direkt nya om detta. Man vill ju gärna undvika verkligt kompispris och framförallt massa nyfikna frågor och tyckanden.
Citera
2021-10-18, 22:08
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Köper och säljer bilar och delar på blocket och det funkar riktigt bra i vintras och nu i sommar såldes nästan allt jag ville sälja men blev ett del annat åxå, har aldrig sålt så mycket som då och nästan inget prut. Det prasslade in många sedlar då och nu är det inte mycket kvar att sälja så jag börjar köpa upp bilar igen.
Citera
2021-10-18, 22:11
Medlem
psykoshippiens avatar
Delvis helt omöjligt, rätt attityd i texten och en bra rubrik, blocket är väldigt intresserat att göra pengar för sig nämligen. Beror på ju på objekt såklart. Vad säljer du "lone star"?
Citera
2021-10-18, 22:29
Medlem
Säljer sällan saker. Möjligen till bekanta.
Facebook är ett bättre alternativ än Blocket tycker jag.
Citera
2021-10-18, 22:52
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Delvis helt omöjligt, rätt attityd i texten och en bra rubrik, blocket är väldigt intresserat att göra pengar för sig nämligen. Beror på ju på objekt såklart. Vad säljer du "lone star"?

Just nu allt möjligt..som är lagligt och lagligt införskaffat
Citera
2021-10-18, 22:54
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Just nu allt möjligt..som är lagligt och lagligt införskaffat
Haha. Lösöre säljer skitdåligt på blocket, facebook eller tradera är då att föredra. Alternativt så samlar du ihop massor av bös och säljer via en riktig auktionssite. Se bara till att sandpappra ner de inlödda företagstexterna, och serienummer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in