2021-10-18, 19:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Anders är en mytoman
Ja, det tror jag också på.
Vilken obehaglig person!
Citera
2021-10-18, 19:10
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
https://nordfront.se/de-foll-offer-for-dadet-i-kongsberg
Så enligt hypotes så finns det flera spår att följa? Ja, jag tror också att han är sinnessjuk. Jag tror också att de flesta bokstavstrogna muslimer är sinnessjuka (ding-ding). Jag tror även de flesta bokstavstrogna lider av något.

Vad det något mer du ville få fram, eller varför tror du inte att det var en muslim?
Citera
2021-10-18, 19:13
Avslutad
Citat:
Polisen har uteslutit att han är muslim. Han är varken muslim eller har genomgått en radikal förändring av att vara muslim.
Han är mer en lögnare som lurar människor som dig att tro på vad han säger.

Läkarintyget kommer att vara intressant för hela ärendet när det är klart.
Du vet ingenting men fetar din text som om den vore sanning?

Citat:
Polisen: ”Hypotesen om att han konverterat sviktar”
” – Han har sagt i sociala medier att han har konverterat. Efterforskningar styrker hypotesen att han kanske inte har gjort det väldigt seriöst. Han har inte följt traditionerna som är vanliga i den kulturen. Hypotesen att han konverterat till islam sviktar, säger polisinspektör Per Thomas Omholt på en presskonferens.”

https://omni.se/polisen-hypotesen-om-att-han-konverterat-sviktar/a/z76QxO
Det är inget som är uteslutet när man säger ”hypotesen sviktar”.

”Kanske inte har gjort det väldigt seriöst”... Hur blir man en seriös muslim, skaffar medlemskort i Islam BK? Det är helt uppenbart att etablissemanget skiter på sig i fruktan över att den mordiska religionen åter drar skam över mänskligheten. Polisens efterforskning känns inte särskilt ”seriös”. Espen har mördat 5 människor och därmed följt traditionen till punkt och pricka, huruvida han åt bacon medan han begick dåden förtäljer inte historien.
Citera
2021-10-18, 19:14
Medlem
Citat:
Anders är en mytoman
Måste vara din personliga åsikt eller har du kikat i läkarintyget?.

Anders är det din kille eller?. Vi andra diskuterar en person som heter Espen Andersen Bråthen. Du kan väl ta det där med Anders lite mer privat så vi slipper den diskussionen.
Senast redigerad av leosurvey 2021-10-18 kl. 19:44.
Citera
2021-10-18, 19:17
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Polisen har uteslutit att han är muslim. Han är varken muslim eller har genomgått en radikal förändring av att vara muslim.
Han är mer en lögnare som lurar människor som dig att tro på vad han säger.

Läkarintyget kommer att vara intressant för hela ärendet när det är klart.

Citat:
https://nordfront.se/de-foll-offer-for-dadet-i-kongsberg
Citat:
I onsdags mördades fem personer vid ett islamistiskt terrordåd i norska Kongsberg. Terroristen använde sig av pilbåge och har identifierats som den norska islamkonverititen Espen Andersen Bråthen.

TRoll
Citera
2021-10-18, 19:18
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Han kanske konverterat för att smutskasta muslimer genom att begå detta vansinnesdåd ingen som tänkt i dom banorna? Nu verkar detta dåd mer röra sig om en mycket psykiskt störd man med agresion mot äldre, har han blivit utsatt för övergrepp i unga år? Eller var det bara slumpen som gjorde att det blev äldre personer som blev stuckna med stickvapen då han tydligen inte var så bra med pilbåge.
Jo jag har tänkt så med.
"Smutskasta muslimer"
Fast sen så tänkte jag? Behövs det verkligen, de är ju så duktiga att ta på sig terrordåd, även de som de inte gjort.
Så tror inte det?
Detta kan knappast förklaras förklaras av något han upplevt i unga år.
Han förändrades, just då det är vanligt att schizofreni debuterar.
Stämmer väl in på paranoid schizofreni enligt mig, men lär finnas fler diagnoser?
Citera
2021-10-18, 20:36
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Så är det naturligtvis. Men vissa vill inte släppa muslimspåret trots att det är stendött.

Enligt dig förstås, men dina ord känns inte så viktiga i sammanhanget. Polisen är uppenbarligen fortfarande intresserade av det, då dom fortfarande utreder det.
Citera
2021-10-18, 20:53
Medlem
antoneriks avatar
Nu vet man att han inte dödade med pilbåge, vilket är en rimlig förklaring. Han använde med all säkerhet kniv för att mörda sina offer. Det stärker hypotesen att han är ett psykfall. Att döda 5 personer med pil och båge kräver månader av träning. Någon som är psykiskt labil har sällan den sinnesnärvaron.
Citera
2021-10-18, 20:58
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Vad än Espen Andersen Bråthen är så kan vi i a f alla vara överens om att han är en massmördare.

En mycket farlig man och kommer att spendera på ett eller annat sätt många år där hans frihet kommer att begränsas kraftigt. En sådan här person skulle aldrig mera få lov till att vistas ute i frihet bland andra människor.

GM har nu för alltid skrivit in sig i den norska kriminalhistorien.

Han kommer att hamna i samma kategori som 50-åringen som mejade ner folk med bil i Gamla Stan år 2003. Ingen jättekändis i ett kriminalhistoriskt perspektiv. Bara en knäppgök som orsakat stort lidande.
Citera
2021-10-18, 21:41
Medlem
Folketstempels avatar
Espen är ett offer för ett samhälle med bristande stöd för personer med ett bräckligt psyke.
Hans rop på hjälp när han låtsades vara muslim utnyttjas av högerextrema, han mådde dåligt, muslimer ska inte behöva anklagas för att samhället inte hjälpt Espen.

De är alla offer, personerna som råkade komma i hans väg efter att polisen provocerade Espen, muslimerna som falskt anklagas som grupp, samt Espen såklart.

Det är vidrigt att se folk kalla Espen mördare, han är lika mycket ett offer som de som avled p.g.a. samhällets svek av Espen.

Eller är det jag och alla andra som förvränger sanningen som är sjuka?
Citera
2021-10-18, 23:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Så enligt hypotes så finns det flera spår att följa? Ja, jag tror också att han är sinnessjuk. Jag tror också att de flesta bokstavstrogna muslimer är sinnessjuka (ding-ding). Jag tror även de flesta bokstavstrogna lider av något.

Vad det något mer du ville få fram, eller varför tror du inte att det var en muslim?

Han är helt enkelt en mytoman och använder sig av att han är muslim för att sticka ut och hävda sig, vilket polisen såg igenom.
Citera
2021-10-18, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel

TRoll

Långt ifrån att vara ett troll. Omständigheterna kan förändras allt eftersom fallet pågår och eftersom jag citerade polisen var de först inne på att det var en terroristattack men vilket det ändrades om att det är ett vansinnesdåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in