2021-10-18, 15:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Knappast, han anföll yngre med, men de hade väl mer styrka att försvara sig.
Men självklart valde han väl de som såg svagast ut i första hand. Fega kräk!

De skruttiga föräldrarna polisanmälde honom och detta kan ha det bakomliggande motivet för honom att slumpmässigt attackera äldre.
Citera
2021-10-18, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Bra, man ska erkänna sina brister. Om du inte förstår vad jag säger är det lönlöst att diskutera vidare, jag har fullt upp med att förstå det här maniska försvaret av en mordisk religion där det är dödsstraff på en massa saker, bl.a. homosexualitet. Är det så viktigt att godhetssignalera att babyn åker ut med badvattnet?

Espen kallade sig muslim, det har varken du eller någon annan rätt att förneka. Det är hans tro, inte er. Vad hände med religionsfriheten och rätten att tro på vad man vill?

Han kanske konverterat för att smutskasta muslimer genom att begå detta vansinnesdåd ingen som tänkt i dom banorna? Nu verkar detta dåd mer röra sig om en mycket psykiskt störd man med agresion mot äldre, har han blivit utsatt för övergrepp i unga år? Eller var det bara slumpen som gjorde att det blev äldre personer som blev stuckna med stickvapen då han tydligen inte var så bra med pilbåge.
Citera
2021-10-18, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LepraHunk
Bra, man ska erkänna sina brister. Om du inte förstår vad jag säger är det lönlöst att diskutera vidare, jag har fullt upp med att förstå det här maniska försvaret av en mordisk religion där det är dödsstraff på en massa saker, bl.a. homosexualitet. Är det så viktigt att godhetssignalera att babyn åker ut med badvattnet?

Espen kallade sig muslim, det har varken du eller någon annan rätt att förneka. Det är hans tro, inte er. Vad hände med religionsfriheten och rätten att tro på vad man vill?

Är du efterbliven? Jag har ju inte förnekat att han har kallat sig muslim, eller att han är muslim. Om du läser mitt inlägg så ser du ju att jag uttryckligen bekräftar att han är muslim.

Herregud vad du läser dåligt.

Hela mitt inlägg, och många andras, handlar om huruvida muslimspåret är relevant vad gäller motivbild, eller om det är rimligare att fokusera på psykisk ohälsa. Vilket norsk polis verkar göra.

Snälla svara inte en tredje gång och klaga på att han inte får vara muslim.

Att du sedan tar upp Breivik hela tiden, och inte förstår varför han är en orimlig jämförelse, verkar ju helt osunt.
Citera
2021-10-18, 15:32
Medlem
VG bekräftat 5 mord utfört med stickvapen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0G3qmM/politiet-siktede-brukte-stikkvaapen-i-angrepet-paa-kongsberg

Ser Ni svarta huset till v med järnstaket. Där återfanns pilbågen och den ryggsäck han hade samt en knivslira men ingen kniv. Detta är på gångvägen peckelsgate. Flyktväg han genade runt hörnet från coop Extra in på gångvägen peckelsgate som leder ned till Hyttegata där sedan massakern tog vid.

Från bilden vrid 90 gr och du är på hyttegata.

https://www.google.se/maps/@59.6632661,9.6488976,3a,75y,82.73h,85.67t/data=!3m6!1e1!3m4!1spirR1uPWtuSI4V6RGHGIsg!2e0!7i1 6384!8i8192
Senast redigerad av leosurvey 2021-10-18 kl. 15:44.
Citera
2021-10-18, 15:37
Medlem
Stemmer det at flere av ofrene ble halshogget med sabel? Er det derfor de ikke vil gå inn på hendelsesforløpet? Mener de fortsatt, i motsetning til gjerningsmannen selv, at han ikke er muslim?
Citera
2021-10-18, 16:09
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nja, stämmer mer in på paranoid schizofren, än paranoid psykos?

Ja, kanske det.
Citera
2021-10-18, 16:14
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Han kanske konverterat för att smutskasta muslimer genom att begå detta vansinnesdåd ingen som tänkt i dom banorna? Nu verkar detta dåd mer röra sig om en mycket psykiskt störd man med agresion mot äldre, har han blivit utsatt för övergrepp i unga år? Eller var det bara slumpen som gjorde att det blev äldre personer som blev stuckna med stickvapen då han tydligen inte var så bra med pilbåge.
Jo, det har framförts tankar i den riktningen. När han dessutom framstår som en rasist, verkar detta inte heller mindre troligt.
Citera
2021-10-18, 16:52
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Missade poängen? Först och främst så behöver du inte kalla mig för "ni". "Du" duger fint. Du ville ha ett namn på en annan muhammedansk konvertit som begått terrordåd och det fick du. Hur är det att missa poängen?

Då får du backa tillbaka till inlägget jag svarade på om du vill förstå min poäng. Och nu är det tredje gången jag säger att jag glömde lägga till Sverige eller Norden. Så håll käften bara din apa. 2005 och london fick ni gå tillbaka till för att finna någon. Och dessa ska vara farligast av alla? hahaha
Citera
2021-10-18, 16:55
Medlem
Blondinss avatar
Hänger inte riktigt med i rapporteringen.

Är han muslim? Eller är han rasist?
Har han använt pilbåge eller kniv/stickvapen?
Citera
2021-10-18, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins

Islam er veldig rasistisk, de ser på folk som urene og vil ha dem drept, så hvis han er muslim er han verst i klassen.
Citera
2021-10-18, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins

Han säger själv att han är muslim. Han har använt pilbåge och kniv/stickvapen (bl.a macheteliknande).
Citera
2021-10-18, 17:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Massmördaren Espen Andersen Bråthen.

Vad än Espen Andersen Bråthen är så kan vi i a f alla vara överens om att han är en massmördare.

En mycket farlig man och kommer att spendera på ett eller annat sätt många år där hans frihet kommer att begränsas kraftigt. En sådan här person skulle aldrig mera få lov till att vistas ute i frihet bland andra människor.

GM har nu för alltid skrivit in sig i den norska kriminalhistorien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in