Citat:
Ursprungligen postat av
Deckard-Cain
Jag skulle
1. Inte beställa ifrån det piss landet
2. Vaska prylen istället för att returnera
Jag har ju vunnit PayPal-striden och är berättigad till återbetalning och vill egentligen göra det för att straffa säljaren lite...
Men matematiken går inte ihop.
- Prylen kostade 360kr, kollade kvitto nu för exakt summa.
- Returfrakt via PayPal måste vara spårbart, de föreslår UPS.
- UPS returfrakt kostar 289kr.
- Det blir en jävla massa jobb med att fixa utskrift av fraktsedel hos vän eftersom jag saknar skrivare (PostNord har ej det problemet, de skriver ut fraktsedel i butik...), och sen inlämning hos UPS-ombud.
- Alltså skulle jag få tillbaka 71kr av ursprungliga utgiften.
Vad fan. Skiter snart i allting. Jag tror jag kommer svara på PayPal dispute med att "return shipping costs more than the refund amount, so it makes no sense to return the item because in the end I'll just lose even more money than I've already lost".
Nåt sånt blir det nog... måste tänka på det lite. Är förstås förbannad på säljaren men en return skulle skada mig mer än det hjälper. Och säljaren får ju tillbaka skiten och kan sälja vidare den så de gör typ ingen förlust. Skit också...
Edit: Skit i allt. Inte värt att returnera. PayPals köparskydd är skit om man köpt relativt billiga prylar då deras krav på spårbar returfrakt är enormt dyrt. Jag meddelade dem att det inte blir någon retur. Orkar inte mer.