2021-10-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Nu tror jag inte att den äldre kvinnan är MGM:s mamma, uppgifter i tråden har gjort gällande att den äldre kvinnan snarare är mormor till barnen.

Tippar på att denne man är arg på barnens mor och tar ut det på sina små barn och deras mormor. Tyvärr tycker en del män att de har rätt att göra så - med eller utan psykisk störning.
Nej, det var hans egen mamma. Barnens farmor alltså.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Har du hört talas om psykoser? Eller läser du bara vänsterfeministiska manshatande texter?

Kom igen nu. Jag har pekat på flera fall i mina inlägg där det absolut inte handlat om några psykoser utan istället jagsvaga kränkta "män" som efter morden varit mycket väl medvetna om vad de gjort. Vill du dra lans för barnmördare genom att ursäkta deras brott med "psykoser" så är det ju ditt val. Att man ser dessa kräk för vad de är har inget med manshatande feminism att göra.
Citera
Medlem
Buttholesurfers avatar
Sluta spekulera & låt polisen göra sitt jobb... är inte alls säkert att det är han innan motsatsen bevisats. Kan lika gärna vara en öststatare som kikat in på sin stöldturne... & instabile fader som blir paralyserad. Sen vet nog modern hur känslor fungerar i huvuden på folk med 20 års erftarenhet inom psykiatrin..hade nog gjort mer för sina barn .. men eat kan slå slint för folk, men sina egna barn , då är det överkalixinavel & tidelagssex som ligger bekom.
Blir så less.. alla verkar vilja vara den nya GW Persson med sina ointelligenta slutsatser... Amen
Citera
2021-10-18, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Det sägs så i tråden. Det sägs även att denna granne även skulle ha varit mormor/farmor. Ålder och namn på grannen verkar peka i den riktningen. Det är också hon som år det vuxna offret.
Grannen är en annan person. Farmodern var hemma hos sonen när det hände. Så ena barnet lyckades smita på något sätt och sprang till en annan bekant i byn.
Citera
2021-10-18, 18:16
Medlem
zocus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Vet du hur mycket invandrade det är i Storuman o Tärnaby?
Vet du hur långt det är mellan Blåviksjön och Storuman/Tärnaby?
Citera
2021-10-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Var det kanske på gång i vårdnadstvisten att han inte heller fick ha barnen själv pga sitt psykiska mående? Bara en tanke.

Ja så kan de va.
Mamman till barnen flyttade till nuvarande bostad för 4 år sedan och de va i samma veva som han blev tvångsintagen på psyket efter hämtning av polis, sedan blev han tvångsintagen nov-dec 2020 och jag tror vapnen drogs in redan första vändan på psyket.

Han kan ju även bara fått för sig att han inte skulle få ha barnen, vilket med facit han inte borde haft heller.
Citera
2021-10-18, 18:19
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Grannen är en annan person. Farmodern var hemma hos sonen när det hände. Så ena barnet lyckades smita på något sätt och sprang till en annan bekant i byn.

Möjligt. Den spekulation jag såg tidigare menade att kvinnan/offret var både granne och farmor till barnen. Men det kommer vi så småningom visa vad som hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Hade pappan umgänge med barnen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Spekulation!

Jag håller helt med dig. De skadade borde stämma kommunen, det är kommunens ANSVAR!

"Konsekvenser av
psykiatrireformen

Psykiatrireformen genomfördes 1 januari 1995.
Kommunerna fick då ett ökat och förtydligat ansvar för
personer med psykisk störning som inte är i behov av sluten
aktiv psykiatrisk vård."

https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/...rmen_GM02So349

Reformen var inget vidare på flera sätt, men nog var det inte helt ovanligt med bindgalna män som gick bärsärk på sin egen familj innan -95?

https://ki.se/forskning/vem-dodar-sitt-eget-barn
Citera
2021-10-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Möjligt. Den spekulation jag såg tidigare menade att kvinnan/offret var både granne och farmor till barnen. Men det kommer vi så småningom visa vad som hänt.

Någon skrev att kvinnan som blev huggen med yxa var mannens mamma, dvs barnens farmor som var där alltså inte grannen.
Citera
2021-10-18, 18:22
Medlem
Senario
Mamman till barnen har känt oro att lämna dom hos mannen som uppenbarligen har psykiska problem. Kanske barnens mormor fått hålla ett extra öga under umgänget med pappan eller att dom var hos sin mormor när han fick frispel. Det ska mycket till att bli inlagd på psyk öh så något allvarligare är det ju. Triggar var nog att han inte fick tillbaka sina vapen snarare. Mamman flyttade ju redan 2017, så någon svartsjuka tror jag inte på.
Att han nekar talar väl för brist på ånger eller total blackout, det fanns ju vittnen.
Citera
2021-10-18, 18:28
Medlem
Två små barn och ev mormor 75 år, barnen 2 och 6 år, en tragedi för alla. Mannen i förvar, hur ska han kunna se sig i spegeln igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in