2021-10-18, 22:19
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja han hade planerat och sökt en utväg ur sin situation.
Det tyder inte på allvarlig psykisk störning.
Fallet i Lycksele känns lite mer som röster i huvudet.

Å andra sidan, om psykbesvären började med skilsmässan kan man ju likväl tänka sig att han varit besatt av exfrun sen dess och att det är det psykbesvären bestått i. Kanske han till slut gett upp om att hon kommer komma tillbaka och då kom på denna "lösning".
Citera
2021-10-18, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Det var med trubbiga sidan av bladet. Hon hade inte överlevt om han använt eggen.
Sen försökte han köra över några gymnasielever genom att köra upp på gångbanan på Tegsbron. Han fick psykiatrisk tvångsvård. Jag vet inte om han är ute. Det var 5-6 år sedan.

1. Han körde på gymnasieeleverna först pga rattfylla, det var därför rektorn besökte honom
2. Han använde eggen under attacken, men hon överlevde lyckligtvis ändå (med vissa permanenta skador)
Citera
2021-10-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag uppfattar det på samma sätt. Kan vara hämnd mot modern.

En del dödar sina barn utan att vara rasande arga. Det kan vara ett led inför att själva ta sitt liv. De tror de gör det för barnets bästa. Dödandet är inte våldsamt som i det här fallet. De kan kväva barnen när barnen sover. Eller förgifta dem via sömntabletter etc.

Däremot att försöka misshandla sitt barn till död med grovt våld och ett tillhygge - det talar för raseri. Att man medvetet vill slå ihjäl barnet.

Jag tror han befann sig i ett psykotiskt tillstånd. Han har vårdats för det vid flera tidigare tillfällen. Därför tycker jag det verkar rimligast.
Citera
2021-10-18, 22:40
Medlem
Något nytt om hur offren mår? 🙏
Citera
2021-10-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXHeyBobXx
1. Han körde på gymnasieeleverna först pga rattfylla, det var därför rektorn besökte honom
2. Han använde eggen under attacken, men hon överlevde lyckligtvis ändå (med vissa permanenta skador)

Ja, han lyckades komma ifatt henne när hon flytt ut på balkongen och där högg han henne (som en granne jag känner berättade "det plaskade vid varje slag"). Andra grannar stod nedanför och skrek, kastade saker, försökte få stopp på GM.
Citera
2021-10-18, 22:49
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Det jag hörde på TV4-nyheterna nyss överensstämmer med vad Expressen skriver, att 3-åringen är livshotande skadad men jag hoppas innerligt, att han klarar sig.
Citat:
Ett av barnen ska ha fått livshotande skador, enligt Västerbottens-Kuriren. TV4 rapporterar att barnet, som ska vara i treårsåldern, blivit slaget med en kofot och fått skallskador.

Den vuxna personen ska ha blivit huggen med en yxa och enligt TV4:s uppgifter har pappan i familjen gripits.
https://www.expressen.se/nyheter/gro...e-tre-skadade/
Citera
2021-10-18, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae

Tror inte sjukhuset uttalar sig förrän det stabiliserat sig.
Citera
2021-10-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Kom igen nu. Jag har pekat på flera fall i mina inlägg där det absolut inte handlat om några psykoser utan istället jagsvaga kränkta "män" som efter morden varit mycket väl medvetna om vad de gjort. Vill du dra lans för barnmördare genom att ursäkta deras brott med "psykoser" så är det ju ditt val. Att man ser dessa kräk för vad de är har inget med manshatande feminism att göra.
nu var juh grejen det att du ville vara deffinitiv och inte ge psykosen ett chans.
Citera
2021-10-18, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Det jag hörde på TV4-nyheterna nyss överensstämmer med vad Expressen skriver, att 3-åringen är livshotande skadad men jag hoppas innerligt, att han klarar sig.
Ja man hoppas innerligt att barnet klarar sig men en kofot i huvudet…nej det känns inte alls hoppingivande tyvärr
Citera
2021-10-18, 23:03
Medlem
GM ska ha tvångsvårdats på psyket och fråntagits sina vapen.

https://www.folkbladet.nu/2021-10-18...ina-skjutvapen
Citera
2021-10-18, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukeperry
GM ska ha tvångsvårdats på psyket och fråntagits sina vapen.

https://www.folkbladet.nu/2021-10-18...ina-skjutvapen

Bilden som Folkbladet använder och pixlar verkar fö vara den här: https://images.app.goo.gl/vyWeDV67bLuTJR546

Som ser ut att vara samma gubbe som dyker upp när man söker efter R.S

https://images.app.goo.gl/Pzsw8z9ioqbEEvwj7
Senast redigerad av lukeperry 2021-10-18 kl. 23:09. Anledning: La till länk
Citera
2021-10-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror inte sjukhuset uttalar sig förrän det stabiliserat sig.

Ja, tack! Tänkte väl att det är för tidigt att äns ställa frågan. Har missat nyhetsrapporteringarna för kvällen.
Hur svårt måste detta vara för de nära när inte jag, vilt främmande varelse kan få ro att sova ikväll, tankarna finns hos dessa människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in