2021-10-17, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Det är ingen som hinner lämna L

Jag är nog säker på att dom finns.
2021-10-17, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Gällande Ls alkoholism, så skulle hon lämna prover, regelbundet. Hon gjorde inte det.

Jaha? Och anledningen till inlägget?
Det var någon som kommenterade BO:s dokumenterade missbruk.
2021-10-17, 17:35
Medlem
Cedderiks avatar
Vad jag inte kan begripa är hur bullmumset som i hens första inlägg inte kände varken MGM eller BO nu helt plötsligt uttrycker sig som om hen kände båda sedan länge, framförallt MGM. Likaså Vemdalen2, som från början klart uttrycker att hen hört talas om MGM från något av hennes ex, alltså INTE känner henne men sedan tvärsvänger till att hen minsann vet allt om henne från tidigare bostadsort.
Var kan man lyssna på rättegången? Det måste ju vara där bullmumset har bildat sig en uppfattning
eftersom han nämner att hon ser helt kall ut.
Skidbacken har väl bara lyssnat på andras snack om henne och utgått därifrån, vilket givetvis kan vara givande
2021-10-17, 18:04
Medlem
Appen Prime Crime brukar göra ljudfiler publika. Obs betalapp

Prime Crime på Youtube lägger ut efterhand.

Vet ej om detta mål kommer finnas men det går ju alltid att önska hos admin hos Prime Crime.

Ett bra redskap är att lyssna på rättegången och samtidigt följa med i FUP.
Det ger mycket kunskap. Dels hur utredningen formas med alla ingående delar.

2 stora uppmärksamma mål är Vårbynätverket samt Gängmordet i Göteborg. Båda med ca 120 uppladdade delar på youtube.

FUP brukar finnas här på FB i respektive brottstråd.
Ladda ner FUP och följ med på resan från start till slutplädering.

Lycka till.
2021-10-17, 18:05
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Du drar dina egna slutsatser.. Brukar bli så om man egentligen inte vet nånting.
Nej, i detta fallet står det svart på vitt att läsa bland dina första inlägg att du inte känner MGM, och efter det har du ju knappast träffat henne.
2021-10-17, 18:08
Medlem
Cedderiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More

Vet ej om detta mål kommer finnas men det går ju alltid att önska hos admin hos Prime Crime.

Ett bra redskap är att lyssna på rättegången och samtidigt följa med i FUP.
Det ger mycket kunskap. Dels hur utredningen formas med alla ingående delar.

2 stora uppmärksamma mål är Vårbynätverket samt Gängmordet i Göteborg. Båda med ca 120 uppladdade delar på youtube.

FUP brukar finnas här på FB i respektive brottstråd.
Ladda ner FUP och följ med på resan från start till slutplädering.

Lycka till.
Det har jag redan gjort 😊 Om Prime Crime tar upp det kommer det ju senare. Då måste alltså man vara på rättegången för att veta detta nu.
2021-10-17, 21:46
Medlem
[quote=svennesanning|77621140]
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Vad som ska betraktas som förmildrande respektive försvårande omständigheter finns definierat. Det är inte en förmildrande omständighet att ha fått ett elakt sms eller liknande från BO. I FUP finns inga förmildrande omständigheter, bara försvårande som jag redan nämnt.

Men det är ju en sådan sak vi inte har fått veta. Det kanske var 100 elaka och psykiska sms, för att inte nämna vad dom har sagt till varandra.
Lydia nämner ju själv att det finns vissa saker på mobilen. Vi vet inte.

Det var som karusellen gick fortare och fortare. Till sist hade vaken BO eller GM någon chans att sätta stopp.
Tjafsandet hit och dit med div bråk med mera blev till slut för mycket.
En impulshandling och karusellen slutade rotera men till ett högt pris.
2021-10-18, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More

Finns ej på Prime Crime ännu
2021-10-18, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kizungo
Oärlig, manipulativ, oberäknelig, hämndlysten och ingen jag vill ha i min närhet. Kan berätta om incidenter m henne men inte här.
Hej, kan du dela med dig av Ly*ias historik, det är högst relevant, nu yrkar åklagaren på livstid för mord
2021-10-18, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Hej, kan du dela med dig av Ly*ias historik, det är högst relevant, nu yrkar åklagaren på livstid för mord

Vart finns den nya infon efter förhandlingen??
2021-10-18, 15:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Vet inte om Stämningsansökan postats i tråden men här är den iaf. Tjänar även som en utmärkt sammanställning av målet:

Stämningsansökan: https://anonfiles.com/72v1F6O9uc/Uppsala_TR_B_4908-21_Aktbil_36_ST_MNINGSANS_KAN_pdf

GM:s belastningsregister... är tomt
2021-10-18, 15:49
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Jag skulle nog bli besviken om de gick in alldeles för mycket på bakgrunder. Varken BO eller GM behöver bli karaktärsmördade än mer än vad som sker i tråden här, allra minst i domstol.
En titt i dagboksbladet får mig att tro att viss information felaktigt släpptes av domstolen p. g. a. schabbel med sekretess av vissa dokument.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in