2021-10-17, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Något som slog mig nu när jag bläddrade igenom hennes journalutdrag är att E inte finns omnämnd över huvud taget.
Hon är hemlös, flyttade från sin exman i oktober 2020, har ingenstans att ta vägen men tackar nej till att bo på vandrarhem.
Dricker bara när hon inte kan sova. Bor hos vänner som ibland saknar kök.
Samtidigt hävdar hon att enligt soc är hon en bra mamma så det behöver sjukvården inte bry sig om.

Så mycket motsägelsefull information…
Precis, hon blir upprörd över att soc anser att hon med sin inkomst även kan bekosta boende själv. Hennes inkomst, är det csn? Hon har inte klarat studierna? Allt hon för fram om hur hon pressats av sin "sambo" E, är bullshit, hon har inte varit boende där. Snyltgäst, men E hjälpte henne, tills han insåg vilken typ av person hon var. Alla kan göra misstag, han insåg sitt och ville inte ha mer med henne att göra. Då reagerade hon med att förstöra allt för honom genom avrättning.
Ingenstan nämns E som sambo, hon hon hoppar från man till man, drar när det krisar. Barnen har hon inte haft hand om senaste åren. Det sköter K. K vill inte ha mer med henne att göra, men måste pga barnen, då hon på pappret är vårdnadshavare.
Hon påstod att hon inte sett dokumentären om flumskolan, sen har hon sett den och fått ptsd, hmm. Jag anser att hon drar nytta av den bristande vården, hon är väl medveten om vad hon ska säga och hur hon ska agera för att få som hon vill.
E gjorde inte som hon ville, det kostade honom livet.
2021-10-17, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Här demoniseras ingen. Inlägget som Litenensam svarade på ville hävda att inget före nyår är relevant, vilket helt enkelt är fel. Det är dessutom inkonsekvent att försöka hindra andra från att diskutera historien, för att sedan dra upp sådant själv.

Det har förekommit hårda ord om LB, visst, men sen är hon en mördare med ett långt fängelsestraff framför sig. Många i tråden som vill diskutera E:s alkoholism och whataboutar om hans våld hit och dit, verkar glömma vad EIPS/borderline är för en diagnos ö h t. EIPS-personer är överrepresenterade vad gäller våld i nära relationer. EIPS:are är inte formellt empatistörda, men kan bete sig mot andra på ett sätt som liknar empatistörning. EIPS-personer sitter fast i en cirkel av att säga sig vilja ha stabilitet och trygghet men samtidigt vara helt oförmögna att upprätthålla allt som leder till en sådan tillvaro. Sammantaget är såna här människor generellt opålitliga, känslomässigt mycket instabila och potentiellt våldsamma.

F ö, vad gäller BO:s alkoholism, hur ser de som tycker om att tala om den på att obduktionsrapportens enda tecken på alkoholism var lindrig leverförfettning?
Gällande Ls alkoholism, så skulle hon lämna prover, regelbundet. Hon gjorde inte det.
2021-10-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nu var det inte det jag avsåg utan alla mer eller mindre hatiska inlägg som gärna ska gräva fram allt ända bak till J:s barndom, avkräva ansvar av den som en gång i tiden godkände jägarexamen, utfärdade vapenlicens, mentalskötare som tydligen ska hållas till ansvar fast GM själv valde att inte fullfölja behandlingen… etc etc ad nauseam. Gärna med otrevlig ton till de som går i svaromål och okynnesrapportera inlägg till mods, kommer med invektiv etc.

Det jag menar med kontext är vad jag anser är relevant för mordet, andra får ha sin uppfattning. Min uttalade tro har varit att rätten inte kommer att fördjupa sig nämnvärt i hennes liv innan hon träffade BO, och kortfattat summera hennes bakgrund.

Men jag blir inte besviken om de gör det, skulle vara intressant att se hur de resonerar

Riktigt bra sammanfattning, TACK

Utredningen leds av åklagare som ger polisens utredare direktiv vad som ska utredas.
2021-10-17, 14:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Det är nästan så att man hoppas på rubriceringen "dråp" och ett kortare fängelsestraff för MGM, för det skulle verkligen göra vissa här snopna!

Man ska vara lite försiktig med att ta ut segern i förskott!
2021-10-17, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det är nästan så att man hoppas på rubriceringen "dråp" och ett kortare fängelsestraff för MGM, för det skulle verkligen göra vissa här snopna!

Intressant, då lär det bli snopet i hovrättsförhandling, med tanke på hur mycket dynga som finns gällande Lydia
2021-10-17, 14:23
Medlem
Citat:

Visst skulle en sådan utgången chocka många
2021-10-17, 14:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Intressant, då lär det bli snopet i hovrättsförhandling, med tanke på hur mycket dynga som finns gällande Lydia
Men jag tror inte det händer, har svårt att se några förmildrande omständigheter. Att vara berusad är definitivt ingen sån omständighet
2021-10-17, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Men jag tror inte det händer, har svårt att se några förmildrande omständigheter. Att vara berusad är definitivt ingen sån omständighet
Nej, det finns inte några förmildrande omständigheter.
2021-10-17, 14:46
Medlem
BMC64s avatar
Citat:

Segern i förskott va ända ini helvete yrar du om människa, detta är ett mord som är begånget , å du sitter å kommenterar som om det är en tävling i om vem som har rätt eller fel , i fråga om motiv händelse förlopp å påföljd, skämmes tamejfan, skämmes ända in i märgen
2021-10-17, 15:27
Avslutad
Citat:

Är du medveten om att detta är en avrättning som Lydia Barth genomfört? Det är ingen fotbollsmatch eler ett travlopp, där man satsar på en vinnare. Riktigt osmakligt.
Vilken skev människosyn du har, det är fyra barn som aldrig mer får sin pappa tillbaks. Hans älskade familj har berövats sin son, bror, kusin, farbror, morbror, vän, ex.
Du och flera andra sitter och gottar er åt någons fruktansvärda död, tvår era händer i förtjusning och hoppas att den vidriga människan, som regelbundet utnyttjar människor för egen vinning, i detta fall slutade det med mord, inte ska dömas till livstid.
2021-10-17, 15:41
Medlem
Citat:

Ja jag undrar fortfarande över vad som hänt 1-3 månader före. För hur det än är, så hade Emil ett ordentligt övertag på Lydia från mitten av april när hon lämnade lägenheten. Där efter kunde han hela tiden säga "passar det inte, så flytta. Gör du inte det, så flytta m.m."
Vi vet inte heller hur mycket dom har trissat upp varandra innan. Jag säger inte att det var rätt att skjuta, absolut inte, det är vidrigt gjort.
Men precis som med föräldrar som har tagit livet av sitt barn när barnet haft kolik i 6 månader, så kan bägaren rinna över till slut. Jag säger inte att det är rätt, men samtidigt kan jag förstå frustrationen.
2021-10-17, 15:43
Medlem
[quote=judenheten|77608031]Vad som ska betraktas som förmildrande respektive försvårande omständigheter finns definierat. Det är inte en förmildrande omständighet att ha fått ett elakt sms eller liknande från BO. I FUP finns inga förmildrande omständigheter, bara försvårande som jag redan nämnt.

Men det är ju en sådan sak vi inte har fått veta. Det kanske var 100 elaka och psykiska sms, för att inte nämna vad dom har sagt till varandra.
Lydia nämner ju själv att det finns vissa saker på mobilen. Vi vet inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in