2021-10-17, 18:47
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vad i hela friden pratar du om? Du började prata om ip-nummer som att det skulle vara relevant på nått sått. Vet du inte själv vad du skriver?

Ditt inlägg givetvis, i förhållande till regeltexten. Något annat har vi inte att gå på, här liksom i alla andra fall vid regelbrott. Hur kan detta vara svårt att förstå?

Så vad bevisar mitt inlägg?
2021-10-17, 18:58
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Så vad bevisar mitt inlägg?

Att det bröt mot regel 1.06
2021-10-17, 19:19
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Då har moderatorerna tolkat fel.
Nej, det är du som inte fattar regeln trots att flera personer har förklarat det.

Citat:
Hur är det verifierat att jag har brutit mot den reglen? Spårade ni ip-numret till användaren jag skrev till?
Det räcker med att man spekulerar eller gissar. Det måste inte stämma. Hur kan du vara så här trög?
Senast redigerad av sugmag-se 2021-10-17 kl. 19:22.
2021-10-17, 20:00
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Att det bröt mot regel 1.06

På vilket sätt bevisar informationen i mitt inlägg att jag bröt mot 1.06?
2021-10-17, 20:02
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Nej, det är du som inte fattar regeln trots att flera personer har förklarat det.

Det räcker med att man spekulerar eller gissar. Det måste inte stämma. Hur kan du vara så här trög?

Jag har varken spekulerat eller gissat. Det var ett ironiskt inlägg.
2021-10-17, 20:13
Medlem
najass avatar
Citat:
Jag har varken spekulerat eller gissat. Det var ett ironiskt inlägg.

Visst, men det går inte att komma undan 1.06 genom att hävda ironi. Eller skämt, förolämpning, sarkasm, retorik, osv. Se även: (FB) Regel 1.06 - vad får respektive får inte postas? Är det okej om man bara skojar/mod
2021-10-17, 22:24
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Visst, men det går inte att komma undan 1.06 genom att hävda ironi. Eller skämt, förolämpning, sarkasm, retorik, osv. Se även: (FB) Regel 1.06 - vad får respektive får inte postas? Är det okej om man bara skojar/mod

Visst går det, det finns tusentals användare som kallar andra användare för "Einstein". Med kommentarer som exempelvis: "vad tror du själv Einstein?". Dessa användare var ironiska och kommer undan 1.06.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2021-10-17 kl. 22:35.
2021-10-17, 23:01
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Visst går det, det finns tusentals användare som kallar andra användare för "Einstein". Med kommentarer som exempelvis: "vad tror du själv Einstein?". Dessa användare var ironiska och kommer undan 1.06.

Om du hade bemödat dig med att läsa länken du fick dig tillskriven så hade du kunnat notera att Einstein inte är ett exempel som talar till din fördel här:

(FB) Regel 1.06 - vad får respektive får inte postas? Är det okej om man bara skojar/mod

Citat:
De undantag som normalt medges är:
- fiktiva personer
- döda personer
- till viss del utlänningar där det är uppenbart att de inte skriver på ett svenskt diskussionsforum.
2021-10-17, 23:11
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Läs länken du fick.
2021-10-17, 23:49
Medlem
argaangelicas avatar
Problematiskt är att flera heter Einstein i Sverige som inte är döda och leder till 1.06.
2021-10-18, 00:03
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Problematiskt är att flera heter Einstein i Sverige som inte är döda och leder till 1.06.
Det är ett välkänt och vanligt uttryck så det är inte alls ett problem, Einstein.
2021-10-18, 09:52
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Om du hade bemödat dig med att läsa länken du fick dig tillskriven så hade du kunnat notera att Einstein inte är ett exempel som talar till din fördel här:

(FB) Regel 1.06 - vad får respektive får inte postas? Är det okej om man bara skojar/mod

Det kan finnas användare som faktiskt heter Einstein på riktigt. Har du bemödat dig att tänka på det också?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in