2021-10-17, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Du vet vad jag menar.. Tycker det är ett problem när det blir ryckig bild. Väldigt störande.

Tycker inte det är någon vits med att köra iptv Extreme Pro på nya Z10. Vad skulle jag då köpa den för? Det var främst mjukvaran My Tv online 2 jag var ute efter, som uppenbarligen inte klarar formatet fullt ut som Play kanalerna är uppladdade i. Vi får hoppas på en framtida uppdatering.

Du skulle såklart testa IPTV Extreme Pro för att jämföra på Z10an.

Blir det ryckigt då också så är det ju inte Mytvonline2 som strular för dig.
Citera
2021-10-17, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Du skulle såklart testa IPTV Extreme Pro för att jämföra på Z10an.

Blir det ryckigt då också så är det ju inte Mytvonline2 som strular för dig.

Det är inte bara jag som upplever ryckig bild på Play kanalerna utan även någon med Z8, om du bläddrar bakåt i tråden.
Ska testa att köra med Iptv Extreme Pro på Z10 bara för att lokalisera problemet om det är hård eller mjukvaran som är bekymret. Jag vet inte vad jag ska göra när jag fått den informationen, men jag återkommer.
Citera
2021-10-17, 12:07
Medlem
Citat:
Det är inte bara jag som upplever ryckig bild på Play kanalerna utan även någon med Z8, om du bläddrar bakåt i tråden.
Ska testa att köra med Iptv Extreme Pro på Z10 bara för att lokalisera problemet om det är hård eller mjukvaran som är bekymret. Jag vet inte vad jag ska göra när jag fått den informationen, men jag återkommer.

Med tanke på att du inte har haft problemet innan med IPTV Extreme Pro så finns det ju ett Formuler-forum där du kan framföra dina åsikter om deras hård/mjukvara.
Citera
2021-10-17, 12:16
Medlem

Citat:
Med tanke på att du inte har haft problemet innan med IPTV Extreme Pro så finns det ju ett Formuler-forum där du kan framföra dina åsikter om deras hård/mjukvara.

Tror det är detta som avses här? https://www.formuler-support.tv/forum/thread/6193-z10-hardware-decoder-problem-with-aac-h-264-streams/?pageNo=1
Citera
2021-10-17, 12:31
Medlem
Citat:

Tror det är detta som avses här? https://www.formuler-support.tv/forum/thread/6193-z10-hardware-decoder-problem-with-aac-h-264-streams/?pageNo=1

Det var en användare där som hade problem med att spela upp H.264 format.
Han skriver ju inte att det hackar eller rycker.
Citera
2021-10-17, 12:38
Medlem
Citat:
Det var en användare där som hade problem med att spela upp H.264 format.
Han skriver ju inte att det hackar eller rycker.
OK, Jag trodde att det var samma problem som jag+1 har. Hör du eller läser något så hör av dig. Egentligen inget jätteproblem, jag är bara lite nyfiken på att om det går att lösa. Tacksam för all hjälp
Citera
2021-10-17, 12:58
Medlem
Citat:
OK, Jag trodde att det var samma problem som jag+1 har. Hör du eller läser något så hör av dig. Egentligen inget jätteproblem, jag är bara lite nyfiken på att om det går att lösa. Tacksam för all hjälp

Regga dig på Formuler-forumet och beskriv ditt problem där i Z10 delen.
Sam som är admin där svarar oftast snabbt.
Citera
2021-10-17, 13:15
Medlem
Citat:
Regga dig på Formuler-forumet och beskriv ditt problem där i Z10 delen.
Sam som är admin där svarar oftast snabbt.
OK, Tack för tipset. Det får bli kommunikation via Google Translate. Det var rätt länge sen jag jag gick i skolan..som sagt hör du eller läser något om detta, så hör av dig.
Citera
2021-10-17, 13:29
Medlem
Jag har läst reglerna om att man inte får rekommendera leverantörer, men kan ni rikta mig till något ställe där man kan få rekommendationer? (om det nu är emot FBs regler att ni rekommenderar rakt i denna tråd)

Jag är lite novice inom detta men tänkte prova på att skaffa mig ett paket till min PC (windows) och om jag trivs så kan jag i framtiden överväga att köpa en box (är det z(?)-boxarna eller TVIP boxarna som gäller?) och även där skaffa ett abonnemang.

Boxar säljs lite överallt men just leverantörer verkar jag har svårt att välja, svenska leverantörer eller från utlandet? (aliexpress?) har alla leverantörer "ungefär" samma kanalutbud vad gäller svenska kanaler och med svensk undertext? vem kan man lita på, vem har ett rättvist pris?

Söker främst sport/ufc men att kunna kolla serier/filmer med swe-sub är ju väldigt uppskattat.

Mycket frågor här, hoppas ni har möjlighet att svara på några
Citera
2021-10-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbzzz
Jag har läst reglerna om att man inte får rekommendera leverantörer, men kan ni rikta mig till något ställe där man kan få rekommendationer? (om det nu är emot FBs regler att ni rekommenderar rakt i denna tråd)

Jag är lite novice inom detta men tänkte prova på att skaffa mig ett paket till min PC (windows) och om jag trivs så kan jag i framtiden överväga att köpa en box (är det z(?)-boxarna eller TVIP boxarna som gäller?) och även där skaffa ett abonnemang.

Boxar säljs lite överallt men just leverantörer verkar jag har svårt att välja, svenska leverantörer eller från utlandet? (aliexpress?) har alla leverantörer "ungefär" samma kanalutbud vad gäller svenska kanaler och med svensk undertext? vem kan man lita på, vem har ett rättvist pris?

Söker främst sport/ufc men att kunna kolla serier/filmer med swe-sub är ju väldigt uppskattat.

Mycket frågor här, hoppas ni har möjlighet att svara på några

Ska du välja mellan Tvip och Formuler boxarna så är Formuler mitt tips.

Ska du testa med datorn först så är denna appen gratis:
https://www.microsoft.com/sv-se/p/myiptv-player/9pjj2nmbf0tr?activetab=pivotverviewtab

De flesta leverantörer har de svenska kanalerna 1-12.
Vissa har lägre upplösning, vissa har 3 olika upplösningar av varje kanal för att passa alla sorters uppkoppling.

De utländska har mindre utbud av material med svenska undertexter bland serier/filmer.

Där laddas inte allt det dagliga upp i samma tempo heller.

De har inte heller fullt utbud att de svenska sportkanaler och streamingtjänster som finns.
Tex Sportexpressen, Sportbladet Play, Aftonbladet TV, Viaplay, Cmore och Discovery +.
Finns förvisso "svenska" leverantörer som inte heller har det.

Just UFC brukar de flesta sända på någon av sina kanaler.
Citera
2021-10-17, 15:28
Medlem
Vill även passa på och tacka för svaren, känner mig som i en jungel här med helt ny information om en teknik jag aldrig tidigare kikat på! Tack
Citera
2021-10-17, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bbzzz
Vill även passa på och tacka för svaren, känner mig som i en jungel här med helt ny information om en teknik jag aldrig tidigare kikat på! Tack
Du som är sportintresserad bör jämföra olika leverantörer så du ser hur det skiljer mellan deras utbud innan du bestämmer dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in