Citat:
Ursprungligen postat av
Jazzil
1. Kan du med egna ord förklara skillnaden mellan tryckskillnad mellan en ballong/ vacuum och ballong/1 bar?
2. Kan du acceptera att det är mjöligt att blåsa upp en ballong till 1.68 bar med ett hål som är lagad med tejp?
Förmodar att du inte kommer svara utan säga att det är inget bevis då det inte är rymden. Men att diskutera dom bevis du söker efter vill du så klart inte göra. Det är så uppenbart varför.
Genom att svara på punkt 2 har du accepterat att det är möjligt att laga en rymddräkt på jorden med 1.68 bar. Och då har du svårt att ta bort att det just är helt möjligt att laga en rymddräkt med tejp med 0.68 bar i en vacuum-kammare. Och då har du även accepterat att det är möjligt att laga en rymddräkten i samma (nästintill) vacuum i rymden.
Det är inte direkt svårt att se den röda tråden att du hela tiden undviker diskutera vetenskap på den lågstadienivå som vi pratar om just nu.
Hur länge ska du orka låtsas att du tror på en platt jord. Du får anstränga dig lite mer för du tappat stinget nu. När du låtsas spela dum på den här nivån är det inte ens roligt alls.
Påståendet om rymddräkten som kan lagas med tejp är befängt, det befängda är att inga bevis presenterats för det. Men ändå så känner du och andra en plikt att försvara det befängda. Ni undviker alla att svara på frågan om rymddräkten som är påståendet utan anför istället allsköns ballonger och colaburkar. Samtidigt beskyller ni mig för att inte vilja acceptera bevis för andra saker än just påståendet som bevis för just påståendet, utan att reagera över den uppenbarar motsägelsen.
Det som är så fascinerande i detta är just din och andras reaktion när ni ställs mot väggen, är den hypnotiska och känslomässiga reaktionen. Likt hyenor samlas ni och försöker skrika ner mig, istället för att behandla mig som den foliehatt jag är och bara låta mig vara med mina galna teorier så kommer ni tillbaka för mer. Jag är ett hot mot er illusion, denna illusion är fokuspunkten för ert trauma. Minst sagt fascinerande.
Det är traumat och hypnosen som gör konspirationen om den runda jorden möjlig. Ingenting i människans värld är baserat på logik eller rationalitet. I kejsarens nya kläder är de som inte ser de nya kläderna foliehattar. Du får ursäkta mig men det är mycket komiskt!