2021-10-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Rumänien har varit på tapeten den senaste tiden…

Men varför blir folk så sjuka där?

Är det verkligen bara för att de inte är vaccinerade?

Ja titta och döm själv vilka som ligger inne..

Jag tycker mig se ett visst samband.
https://youtu.be/dcwzv9OISus

Hade de varit vaccinerade så hade de inte legat på IVA/Sjukhus.

De gjorde ett val - var feta OCH vaccinerade sig inte.
Citera
2021-10-17, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawjudge
Fortfarande säkerhetsprincip. Vaccin är inte 100%.
Dessutom spelar dosen av virus mängd roll, särskilt i vården.
Så det ser ut så på en vårdinrättning där man vårdar människor som är sjuka i influensa också då.
Citera
2021-10-17, 11:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Officiell data är inte spekulationer, lilla vän. Du får väl tycka det bäst du vill medan vi andra förlitar oss i alla fall på den statistik som finns tillgänglig.

Tänker inte flytta ett skit och knappast till dina påhittade utopier.

Jag betvivlar inte statistiken utan din tolkning av densamma.

Synd du inte vill flytta till motsvarande områden; de är ju antivaxxarnas Shangri-La..
Citera
2021-10-17, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Precis så tänkte nog Adam Alsing också när han meddelade att han fått covid våren 2020 och då sa att han skulle låsa in sig tills det gått över. Den perioden blev rätt så lång.

Han hade något år tidigare tagit tag i sin övervikt och tränade regelbundet vilket han nog ansåg sig som frisk och stark.

Hade inte han diabetes bland annat?
Citera
2021-10-17, 11:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Inte så mycket att tolka om man läser deras pdf. Jag rekommenderar att du gör detsamma.

Det är lugnt. Det är val nästa år så vi slipper alla hjärntvättade vänsterliberaler som dig själv. Sådana som dig kan bara sätta stämpel på andra för att du inte klarar av att se saker ur andras perspektiv. Se bara hur du sätter stämpel antivaxxer på mig när jag inte är ett dugg emot vaccin överhuvudtaget.

Bara se din inläggshistorik hur du är så pro regeringen och fhom fast de har haft fel om nästan allt.

Vi ser samma beteende hos sekter och hur hjärntvättad de är, tragiskt nog.

Håller ej med. Det är ju fortfarande inte konstaterat att de dog av vaccinet.

För övrigt röstar jag höger vilket egentligen inte är relevant i sammanhanget.
Citera
2021-10-17, 11:55
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Hade inte han diabetes bland annat?
Han var i riskzonen för det före han började med Viktväktarna och lade om kosten.
Då utvecklas det inte till diabetes typ 2 om man får ned blodsockernivåerna på bra värden.
Citera
2021-10-17, 12:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Hade de varit vaccinerade så hade de inte legat på IVA/Sjukhus.

De gjorde ett val - var feta OCH vaccinerade sig inte.

Ja och hade de inte varit feta hade de sannolikt inte blivit lika dåliga heller och inte behövt sjukhusvård överhuvudtaget.

Det som stör mig något enormt är att många i världen är påtvingade framhastade vacciner pga dessa människor som inte tar ansvar för sin egen hälsa.
Citera
2021-10-17, 12:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Han var i riskzonen för det före han började med Viktväktarna och lade om kosten.
Då utvecklas det inte till diabetes typ 2 om man får ned blodsockernivåerna på bra värden.

Det är fortfarande skadligt att ha prediabetes, något som är oerhört vanligt i usa pga deras urusla kosthållning.

Har för mig att uppåt var tredje amerikan har det.

Inte undra på att de får problem med covid.
Citera
2021-10-17, 12:12
Medlem
Hrass avatar
Citat:
Precis så tänkte nog Adam Alsing också när han meddelade att han fått covid våren 2020 och då sa att han skulle låsa in sig tills det gått över. Den perioden blev rätt så lång.

Han hade något år tidigare tagit tag i sin övervikt och tränade regelbundet vilket han nog ansåg sig som frisk och stark.
Vad ett livsstilsfetto anser om sin egen hälsa är inte relevant. Identifierade han sig som storlek 32 i byxor också?
Citera
2021-10-17, 12:41
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Som vanligt håller vi inte med varandra. Men jag svarar dig eftersom du i alla fall förstod min poäng. Att frågan är vilken signal myndigheterna skickar, inte i vilken grad dödsfallen faktiskt har orsakats av vaccinet.

Det du förespråkar här är en så kallad elitstyrning. En liten lärd centraliserad elit som fattar beslut åt människor, istället för att låta människor fatta sina egna beslut. Elitstyrning har testats många gånger, och funkar extremt dåligt. Det är grundtanken bakom kommunism, totalitarism m.m. Problemet är att en elit (oavsett antal högskolepoäng) inte kan fatta individanpassade beslut, så man får en extremt dåligt optimerad one-size lösning.

Den överlägsna lösningen att ge folket all information på bordet på ett transparent sätt, låta folket bestämma själva, och acceptera att några tar ett sämre beslut för sig själv. Det är så en demokrati fungerar. Ju mer demokratiskt ett land är, desto större beslut får tas på individnivå, desto större är din frihet. Norden är världsledande på detta.

I det här fallet kan man konstatera att de flesta har nytta av vaccinet. Men den beräkningen bygger på att man får antingen vaccinet eller sjukdomen - utan existerande immunitet. Den beräkningen faller isär helt, om man redan har haft covid, eller om man i framtiden kan få svår covid trots att man vaccinerats.

Det är t.ex. högst tveksamt om den som är tjugo år, frisk och med antikroppar har en positiv nytta/risk balans av att vaccineras. Dels för direkta bieffekter, men också för att det är oklart om den långsiktiga skyddseffekten är bättre eller sämre än den du redan har. Det kan faktiskt vara bättre på gruppnivå samtidigt som det är sämre på individnivå.

Ett annat exempel är den friska 12-åring som vaccineras, men som ändå får covid om ett år. Beräkningen av vaccinets nytta bygger på att 12-åringen aldrig får svår sjukdom av covid. Men det är inte fastslaget att vaccinet minskar risken för MIS-C, och andra svåra tillstånd för barn, när skyddet mot infektion ebbat ut. Svår sjukdom hos barn är för ovanligt för att kunna dra några slutsatser från de studier som gjorts på barn.

En ytterligare aspekt är att det är förenat med mycket större missnöje när staten gör ett dåligt val för dig, jämfört med om du gör det själv. Det är kort och gott mycket mer traumatiserande för en person och dess anhöriga att få svår sjukdom av vaccinet, än om den avstår vaccin och får svår covid p.g.a. sitt val. Man har i det sista fallet bara sig själv att skylla. Det är därför mycket bättre att låta folk göra sina egna misstag, istället för att göra misstagen åt dem, även om folket gör fler misstag totalt sett.
Är det verkligen så?
Tycker mest det låter som kvasiliberalt flum.

Det sista stycket:
Du kanske tycker att man ska låta folk knarka ihjäl sig så att de lär sig en gång för alla? Supa ihjäl sig? Köra ihjäl sig (och andra)?
Det finns också en omgivning som påverkas.
Citera
2021-10-17, 12:42
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast jag har lite svårt att tro på det, med tanke på deras konstant höga smittspridning. Skulle däremot Sverige nå 90-95 procent immunitet hos hela befolkningen så borde även smittspridningen minska rejält, dock inte upphöra. Men britterna syftar kanske på immuniteten hos den vuxna delen av befolkningen? Då är vi, säkert, på en brittisk nivå redan, förmodligen ännu högre.

Jag tror vi har hög smittspridning men att folk tröttnat på att testa sig. Har en sambo som är lärare o de struntar i o testa sig nu o går till jobbet sjuka m Treo/Alvedon precis som innan pandemin
Citera
2021-10-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Jaja bara för att en överviktig 50+ kändis med högt blodtryck dog innan dom ens visste hur man behandlar sjukdomen för snart två år sen så ska alla friska vaccinerade medelåders män oroa sig nu alltså???

På riktig börjar man bli jävligt trött på detta larv nu. Om det dör 1000- 2000 äldre personer i vinter så är det fullkomligt normalt och blir det 3-4 tusen så har det också hänt förut. Varenda jävla år så konstateras det ett antal döda i smittsamma luftvägsvirus och då ska man också komma ihåg en viktig sak. Vi testar och konstaterar bara en bråkdel till skillnad från covid.

Det är inte bara en plågsam död man bör frukta med Delta. Väldigt många får långvariga symtom och handikapp. Jag löste att 30% fortfarande har symtom flera månader efter infektionen. Kronisk trötthet, bortfall av smak och lukt, skrumplungor, psykiska besvär, minskat IQ osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in