2021-10-17, 02:47
  #2209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basterse
Inget känsligt alls.
Varför ska man lämna ut sina personuppgifter åt någon random återförsäljare av IPTV så denna kan skicka boxen?
Jag köper min iptv för 600kr per år , betalar med bitcoins anonymt och min box köper jag på amazon.

Vi handlar inte med godis , det är iptv en olaglig tjänst.

Måna om er säkerhet gott folk!

Jag tror de flesta håller med om att man hellre köper produkter ifrån en säker sida, oavsett produkt. Även om betalning är via Paypal låt oss säga, men det verkar fortfarande shady och skumt.

Jag skulle heller inte vilja att någon okänd säljare vet om min adress, namn samt ev telefonnummer. Jag vet att många som köper från en iptv säljare tror att säljaren sitter i ett kontor och säljer, och inte i sitt hem…

Ang VPN, personligen kör jag utan men rekommenderar alla andra att ha det, pga det är säkrare och desto säkrare desto bättre.
Folk har åkt fast utanför Sverige, vem vet kanske kommer ske i Sverige inom snar framtid…

Och ang bitcoin, inte så jättesäkert det heller
Hoppas säljare kommer med andra bättre och säkrare alternativ!
Citera
2021-10-17, 08:42
  #2210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Jag tror de flesta håller med om att man hellre köper produkter ifrån en säker sida, oavsett produkt. Även om betalning är via Paypal låt oss säga, men det verkar fortfarande shady och skumt.

Jag skulle heller inte vilja att någon okänd säljare vet om min adress, namn samt ev telefonnummer. Jag vet att många som köper från en iptv säljare tror att säljaren sitter i ett kontor och säljer, och inte i sitt hem…

Ang VPN, personligen kör jag utan men rekommenderar alla andra att ha det, pga det är säkrare och desto säkrare desto bättre.
Folk har åkt fast utanför Sverige, vem vet kanske kommer ske i Sverige inom snar framtid…

Och ang bitcoin, inte så jättesäkert det heller
Hoppas säljare kommer med andra bättre och säkrare alternativ!

Får jag fråga varför du själv inte kör med VPN när du rekommenderar alla andra att göra det?

Känns inte det lite motsägelsefullt?
__________________
Senast redigerad av instagam 2021-10-17 kl. 09:04.
Citera
2021-10-17, 09:47
  #2211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Får jag fråga varför du själv inte kör med VPN när du rekommenderar alla andra att göra det?

Känns inte det lite motsägelsefullt?

Funderar man på om man ska köra med VPN så rekommenderar jag att ha det ja.

Jag har inget behov av att ha VPN, men jag vet vad det är och har någon ändå tänkt att köra vpn tycker jag det är säkrast så
Citera
2021-10-17, 10:11
  #2212
Medlem
Eftersom nu VPN frågans vara eller inte vara nu är uppe igen... Har inte VPN själv men om man nu HAR VPN skulle man då inte rent teoretiskt kunna dela ett abonnemang mellan flera personer som oxå har VPN ? Säljaren har väl inte en aning om vilket IP nummer som hör ihop med just mitt abonnemang?
Citera
2021-10-17, 10:14
  #2213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubeen
Funderar man på om man ska köra med VPN så rekommenderar jag att ha det ja.

Jag har inget behov av att ha VPN, men jag vet vad det är och har någon ändå tänkt att köra vpn tycker jag det är säkrast så

Jo, att du vet vad VPN är har ju inte med att rekommendera det till andra att göra.

Du kör ju själv iptv så vpn borde väl vara lika viktigt för dig som de andra du rekommenderar det till?
Citera
2021-10-17, 10:15
  #2214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Eftersom nu VPN frågans vara eller inte vara nu är uppe igen... Har inte VPN själv men om man nu HAR VPN skulle man då inte rent teoretiskt kunna dela ett abonnemang mellan flera personer som oxå har VPN ? Säljaren har väl inte en aning om vilket IP nummer som hör ihop med just mitt abonnemang?
Det går att se hur många anslutningar som är aktiva.
__________________
Senast redigerad av instagam 2021-10-17 kl. 10:21.
Citera
2021-10-17, 10:20
  #2215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Jo, att du vet vad VPN är har ju inte med att rekommendera det till andra att göra.

Du kör ju själv iptv så vpn borde väl vara lika viktigt för dig som de andra du rekommenderar det till?

Jag svarar bara på det du frågar.

Nej jag kör inte VPN, ingenting jag har någon nytta av i nuläget.

Till de som frågar om man bör köra VPN tycker jag ja, det bör dem göra om dem nu känner sig tryggare med det och ändå tänkt skaffa det.
Citera
2021-10-17, 10:28
  #2216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Det går att se hur många anslutningar som är aktiva.
När jag nu ändå har dig på tråden Instagam eller någon annan kunnig
Citat:
Ursprungligen postat av sparren8
Har Z8 och det började bli ryckig bild efter de gjorde om till de nya play kanalerna för någon vecka sedan

Tack för svar, då vet jag att det inte bara är hos mig som fenomenet uppstår med ryckig bild. Måste säga att det är för jävla svagt!, här köper man en tv box vars främsta uppgift är att avkoda iptv på ett juste sätt, dessutom med en dedikerad app som inte går att få tag i utan köpa en Formuler tv box. Detta sagt med tanke att min gamla Android tv med en app för 12kr INTE har några problem att avkoda play kanalerna! DÅLIGT!! Vi får hoppas att det kommer en uppdatering snart till Formuler boxarna , eller att leverantören ändrar hur de laddar upp play kanalerna. Är det någon som vet mer om det ena eller andra som jag gnäller om?

Funderingar/kommentarer kring detta??
__________________
Senast redigerad av LilleFritz 2021-10-17 kl. 10:36. Anledning: stavfel
Citera
2021-10-17, 10:40
  #2217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
När jag nu ändå har dig på tråden Insta
Citat:
Ursprungligen postat av sparren8
Har Z8 och det började bli ryckig bild efter de gjorde om till de nya play kanalerna för någon vecka sedan

Tack för svar, då vet jag att det inte bara är hos mig som fenomenet uppstår med ryckig bild. Måste säga att det är för jävla svagt!, här köper man en tv box vars främsta uppgift är att avkoda iptv på ett juste sätt, dessutom med en dedikerad app som inte går att få tag i utan köpa en Formuler tv box. Detta sagt med tanke att min gamla Android tv med en app för 12kr INTE har några problem att avkoda play kanalerna! DÅLIGT!! Vi får hoppas att det kommer en uppdatering snart till Formuler boxarna , eller att leverantören ändrar hur de laddar upp play kanalerna. Är det någon som vet mer om det ena eller andra som jag gnäller om?
Funderingar/kommentarer kring detta??

Har ingen aning om vad han kör för app för 12 kr som han jämför med.

Filmer med 25 fps kan väl uppfattas av vissa som lite "ryckiga".


Upplevde inga ryckningar nu när jag zappade genom dom. Inte alla som är 25 fps heller. 30 fps på de flesta.

Men jag kollar aldrig dom annars. Ska jag kolla film så väljer jag filmen i VOD biblioteket.
Citera
2021-10-17, 11:05
  #2218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Har ingen aning om vad han kör för app för 12 kr som han jämför med.

Filmer med 25 fps kan väl uppfattas av vissa som lite "ryckiga".


Upplevde inga ryckningar nu när jag zappade genom dom. Inte alla som är 25 fps heller. 30 fps på de flesta.

Men jag kollar aldrig dom annars. Ska jag kolla film så väljer jag filmen i VOD biblioteket.

Nyss köpt en Formuler Z10 som inte är till full belåtenhet. JAG körde tidigare med Android tv och appen Iptv Extreme Pro för 12kr som INTE har några problem att avkoda play kanalerna! Vilket Nya Fomuler Z10 och enligt uppgift även Z8 har. Därav tidigare frågeställning som löd ungefär "funderingar/kommentarer kring detta ?"
Citera
2021-10-17, 11:14
  #2219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Nyss köpt en Formuler Z10 som inte är till full belåtenhet. JAG körde tidigare med Android tv och appen Iptv Extreme Pro för 12kr som INTE har några problem att avkoda play kanalerna! Vilket Nya Fomuler Z10 och enligt uppgift även Z8 har. Därav tidigare frågeställning som löd ungefär "funderingar/kommentarer kring detta ?"

Problem med att avkoda?
Hade det varit problem så hade dom väl inte kunnat spelas upp alls?

Är väl bara att ladda hem IPTV Extreme Pro och testa på Z10an?
Citera
2021-10-17, 11:34
  #2220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Problem med att avkoda?
Hade det varit problem så hade dom väl inte kunnat spelas upp alls?

Är väl bara att ladda hem IPTV Extreme Pro och testa på Z10an?

Du vet vad jag menar.. Tycker det är ett problem när det blir ryckig bild. Väldigt störande.

Tycker inte det är någon vits med att köra iptv Extreme Pro på nya Z10. Vad skulle jag då köpa den för? Det var främst mjukvaran My Tv online 2 jag var ute efter, som uppenbarligen inte klarar formatet fullt ut som Play kanalerna är uppladdade i. Vi får hoppas på en framtida uppdatering.
__________________
Senast redigerad av LilleFritz 2021-10-17 kl. 11:36. Anledning: skrivfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in