2021-10-16, 14:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Villan ser erbarmeligt grå och dyster ut, jämfört med den fräscha bostadsrätten men det är ju HD som ska bo där... Verkar som att HD ser villan som en trofé, där en annan person som upplevt så mycket tragik i huset väl enbart skulle bli lättad over att bli av med det?

Är huset ett mått på en personlig seger?

Att det handlar om att det skulle vara så viktigt att bo där för de snart vuxna barnens skull, snacket om barndomshemmet - det är inget jag själv tror är orsaken till att huset är så himla viktigt.
HD har ofta barnen som argument, hon är väldigt omsorgsfull - även när hon raderar i mobil och skurar golvbrunnar.
Barnen vill nog ha en extreme makover i barndomshuset nu.
Hon får väl dra ihop gänget och "ta tillbaka huset" om nu inte SOA redan varit där och renoverat också.
Senast redigerad av develi 2021-10-16 kl. 14:35.
Citera
2021-10-16, 14:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tror du är inne på rätt spår här, mycket med HD har ju handlat om någon slags sjuklig tävling mot LW.
Vad tror ni, målar hon om väggarna som SD valde färgen ”soft” till?
D.v.s om hon väljer det osmakliga alternativet att flytta in i villan igen
Ja, huset var nog en het potatis sen SD planerade in bonusbarn och det var risk för skilsmässa. Att det sen skulle vara kvar vid skilsmässa var viktigt.
Citera
2021-10-16, 18:04
Medlem
Bakarettans avatar
Tror utefter det jag läst och hört HD:s förhör att hon vet vad som hände.
Rent krasst alltså.
Om man tänker rent logiskt...Varför åker man på en resa till USA med sin fd make som varit otrogen i mer än nästan 6 år? För mig obegripligt.
SOA vet nog mer än vad som framkommit i förhör.
Hax är ju pappa Soa:s lilla flicka vad jag kan utröna av förhör med honom
Likaså JG som verkar flummig. Dessa 3, Hax, Soa & Jg borde ha studerats under lupp.
Svaret på varför SD valde att ta livet av sig minuter efter att han
fick reda på domen från HR är klockrent. SD klarade inte av att bli inlåst. Han fixade inte att bli överbevisad. Pga hans stora ego skulle få sig en riktig käftsmäll. Svårare än så är det inte.
Jag tvekar inte en minut på att det är SD som brutalt har tagit livet av Lena.
Klockrent att SD förstod att hans och LW:s förhållande höll på att krackelera pga LW:s krav.
HD verkar vara en kall och empatilös människa.
"Pappas flicka" med andra ord.
Jag har lyssnat på hela rättegången och konstaterat (för mig själv) att det finns fler inblandade personer som borde kontrollerats mer av förundersökningsledaren. Om det fanns fler än en "fusl" vet jag inte.
Detta fall är otroligt tragiskt och mina tankar går till både Lenas och Stefans barn som har behövt drabbas av detta.
Citera
2021-10-16, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tror du är inne på rätt spår här, mycket med HD har ju handlat om någon slags sjuklig tävling mot LW.
Vad tror ni, målar hon om väggarna som SD valde färgen ”soft” till?
D.v.s om hon väljer det osmakliga alternativet att flytta in i villan igen

Det skulle förvåna mig rejält om HD bosätter sig i kåken. Enl SD finns ett hårstrå av LW inmålat någonstans. Bara att veta det kan ju få HD att må sämre. Lägg sedan till "allt blod som flödat på golv och vitvaror". Nä, vem vill bo där?
Citera
2021-10-16, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Tror utefter det jag läst och hört HD:s förhör att hon vet vad som hände.
Rent krasst alltså.
Om man tänker rent logiskt...Varför åker man på en resa till USA med sin fd make som varit otrogen i mer än nästan 6 år? För mig obegripligt.
SOA vet nog mer än vad som framkommit i förhör.
Hax är ju pappa Soa:s lilla flicka vad jag kan utröna av förhör med honom
Likaså JG som verkar flummig. Dessa 3, Hax, Soa & Jg borde ha studerats under lupp.
Svaret på varför SD valde att ta livet av sig minuter efter att han
fick reda på domen från HR är klockrent. SD klarade inte av att bli inlåst. Han fixade inte att bli överbevisad. Pga hans stora ego skulle få sig en riktig käftsmäll. Svårare än så är det inte.
Jag tvekar inte en minut på att det är SD som brutalt har tagit livet av Lena.
Klockrent att SD förstod att hans och LW:s förhållande höll på att krackelera pga LW:s krav.
HD verkar vara en kall och empatilös människa.
"Pappas flicka" med andra ord.
Jag har lyssnat på hela rättegången och konstaterat (för mig själv) att det finns fler inblandade personer som borde kontrollerats mer av förundersökningsledaren. Om det fanns fler än en "fusl" vet jag inte.
Detta fall är otroligt tragiskt och mina tankar går till både Lenas och Stefans barn som har behövt drabbas av detta.
Det är riktigt rörigt från start, många kockar..
Citera
2021-10-16, 20:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det skulle förvåna mig rejält om HD bosätter sig i kåken. Enl SD finns ett hårstrå av LW inmålat någonstans. Bara att veta det kan ju få HD att må sämre. Lägg sedan till "allt blod som flödat på golv och vitvaror". Nä, vem vill bo där?
vad är ett hårstrå mot allt sex hon redan vet om vid skilsmässan. HD vill att barnen ska växa upp i sitt barndomshem sa hon ju.
Citera
2021-10-16, 21:25
Medlem
Mitt stalltips. HD fullföljer sin plan. Hon återtar ett, av SOA topprenoverat, hem och flyttar in.

Lite svårt att se HD avvika från plan. Men Hjärsta kanske inte är hennes grej längre ... då säljer hon och tar pengarna.
Citera
2021-10-16, 21:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mitt stalltips. HD fullföljer sin plan. Hon återtar ett, av SOA topprenoverat, hem och flyttar in.

Lite svårt att se HD avvika från plan. Men Hjärsta kanske inte är hennes grej längre ... då säljer hon och tar pengarna.
Ja, barnen ska ju växa upp där. Sa HD, tog en ut skilsmässa och ombersörjde att det inte såldes.

Cry me a river..

HD "var ledsen över att Stefan kanske inte kunde bo kvar i huset och om barnen kanske inte skulle växa upp där." (KH, Ab 150)
Citera
2021-10-16, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, barnen ska ju växa upp där. Sa HD, tog en ut skilsmässa och ombersörjde att det inte såldes.

Cry me a river..

HD "var ledsen över att Stefan kanske inte kunde bo kvar i huset och om barnen kanske inte skulle växa upp där." (KH, Ab 150)

HD tar pengarna och drar. Ungarna kan fortsätta vara hos mormor och morfar, lantstället är bra fint men en lya i stan vore inte helt fel heller .... att både äta och behålla kakan.
Citera
2021-10-16, 22:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HD tar pengarna och drar. Ungarna kan fortsätta vara hos mormor och morfar, lantstället är bra fint men en lya i stan vore inte helt fel heller .... att både äta och behålla kakan.
Hon kan göra bäst hon vill, bara hon inte skor sig på barnens arv.

Att se till att ha kvar huset vid skilsmässan är som en parodi...
Citera
2021-10-16, 22:17
Medlem
Citat:

Särskilt med det argumentet ..för barnens skull.
Citera
2021-10-16, 22:24
Avslutad
Citat:

Det är väl nu som boupptäckningen borde vara klar, är väl därför hon väntat tills nu med att lägga ut radhuset. Vore det inte mer logiskt att bo kvar i radhuset om hon nu så gärna vill bo kvar i Hjärsta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in