Citat:
Ursprungligen postat av
matteusnorge
Detta är en diskussion som kommer upp regelbundet. Anledningen är alltid att FE:arne hävdar att vakuum skulle suga ut atmosfären om jorden är rund.
Naturligtvis går astronauter inte runt med gaffatejp i fickorna för att reparera eventuella hål. Om det är det enda beviset du accepterar kan vi inte hjälpa dig. Men poängen är att det inte finns någon anledning till varför man inte ska kunna stänga hål på detta sätt i rymden.
Min fråga är varför du inte vill berätta varför du inte tror det. Du måste ju ha en anledning, eller ....?
Påståendet var huruvida man kan laga ett hål i en rymddräkt med tejp, jag efterfrågade bevis för detta påstående. Det finns uppenbarligen inte bevis för detta påstående. Du vill såklart avleda från detta och man kan fråga sig varför. Många av er, ni har nu blivit de senaste timmarna, vill naturligtvis få tyst på mig. Varför då kan man undra? Är det mig personligen ni inte kan med? Jag tror det.
Men vad har det ett påstående om rymddräkter att göra? Ingenting såklart. Det här handlar ju att ifrågasätta något du som och andra älskar. Jag är ledsen om det sårar dig, men det fortfarande lögner.