2021-10-16, 09:39
Medlem
CHleames avatar
Och där flydde åter ett gäng med låga GAV.
https://cdn.discordapp.com/attachments/517693256306524160/898657317334155294/unknown.png

Jamen skriker anhängarna av övervärderade bolaget i tidig studiefas.
De ersattes ju av andra (visserligen) med höga GAV som är ytterst benägna att sälja vi minsta antydan till kurskollaps.

Hur går det förresten med prof Mauro M. Teixeiras studiestart ? Den som SynAct inte vet om.
Nov vilket år?
Citera
2021-10-16, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Ska vi se CP om du blir triggad? Cereno är ju nya projektet. Jobba på lite mer.

Kanske lockas jag i att fastställa ett litet kompendium till FI, men nja. Gillar att kärringen fick en del av kosingen. Jag kan faktiskt respektera det, det finns något genuint där.

Trigga mig lite mer så kör vi. Slipper du bo kvar i Ältas sunkiga miljonprojekt.

Loser.
Vad eller med vem snackar du? Haha! Om man vill ha pengar söker man de i aktier finns det gäller att träffa rätt. Att du skriver så förvånad för det är inte att skoja om kompis! Men lite kul du skriver men tänk på de svaga oxå! SynAct är starkt kort och bör synas! Cereno oxå bra för patienten och aktieägaren. Kommer bli bra nu kör vi!!!
Citera
2021-10-16, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Och där flydde åter ett gäng med låga GAV.
https://cdn.discordapp.com/attachments/517693256306524160/898657317334155294/unknown.png

Jamen skriker anhängarna av övervärderade bolaget i tidig studiefas.
De ersattes ju av andra (visserligen) med höga GAV som är ytterst benägna att sälja vi minsta antydan till kurskollaps.

Hur går det förresten med prof Mauro M. Teixeiras studiestart ? Den som SynAct inte vet om.
Nov vilket år?
Du saknar tilltro till marknaden och trenden. Du bör se över din investering strategi! Här gör du ingen nytta att gråta över förlorade SynAct pengar. Kompis!
Citera
2021-10-16, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Vad eller med vem snackar du? Haha! Om man vill ha pengar söker man de i aktier finns det gäller att träffa rätt. Att du skriver så förvånad för det är inte att skoja om kompis! Men lite kul du skriver men tänk på de svaga oxå! SynAct är starkt kort och bör synas! Cereno oxå bra för patienten och aktieägaren. Kommer bli bra nu kör vi!!!

Det är ett intressant fenomen. Tråden är fylld utav svammeljönsar som - mitt i natten, med all sannolikhet påtända både av det ena och andra - talar med sig själva och cirklar runt, runt i samma tankebanor. Varför? Det känns väl som hemma. Det kanske är det enda som känns som hemma nuförtiden.

Tangenterna N, Y, E, M, I, S, O är numera blanka. Pillerburkarna håller på att ta slut. Inläggen blir mer och mer frekventa.
Psykosens dimma tätnar...
Senast redigerad av InvesterarIvar 2021-10-16 kl. 13:21.
Citera
2021-10-16, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvesterarIvar
Det är ett intressant fenomen. Tråden är fylld utav svammeljönsar som - mitt i natten, med all sannolikhet påtända både av det ena och andra - talar med sig själva och cirklar runt, runt i samma tankebanor. Varför? Det känns väl som hemma. Det kanske är det enda som känns som hemma nuförtiden.

Tangenterna N, Y, E, M, I, S, O är numera blanka. Pillerburkarna håller på att ta slut. Inläggen blir mer och mer frekventa. Psykosens dimma tätnar...
Vad fan@ Lite kul men inget att ta på allvar. Älska alla servera alla! ...vill jaga vinnarna. SynAct!...bugar ödmjukt för Flashback!
Senast redigerad av Truefighter 2021-10-16 kl. 13:26.
Citera
2021-10-16, 13:33
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Du saknar tilltro till marknaden och trenden. Du bör se över din investering strategi! Här gör du ingen nytta att gråta över förlorade SynAct pengar. Kompis!
Du och Investerarivar är aktiva i SynActs Discord och där sker kommunikationen medelst bilder.
Det märks när ni inte "förstår" skriven text.
(FB) SynAct Pharma - SYNACT

Jag gråter inte över förlorade SynAct pengar utan konstaterar att investerare med låga GAV återigen sålt. Förra gången var det Discordprofilen Zeze och järngänget runt honom som sålde ut sig.

Jag saknar inte "tilltro till marknaden och trenden" generellt. Men SynAct är i tidig studiefas och felvärderat.

Nov vilket år?
Citera
2021-10-16, 14:01
Medlem
Citat:
Du och Investerarivar är aktiva i SynActs Discord och där sker kommunikationen medelst bilder.

Jag gråter inte över förlorade SynAct pengar utan konstaterar att investerare med låga GAV återigen sålt. Förra gången var det Discordprofilen Zeze och järngänget runt honom som sålde ut sig.

Jag saknar inte "tilltro till marknaden och trenden" generellt. Men SynAct är i tidig studiefas och felvärderat.

Nov vilket år?
Tack för det var ett fint svar! Jag är så självsäker nu så jag har fullt förtroende för alla projekt och de som är ansvariga. Alla gör sina val och jag har gjort mitt givet risk avkastning. Jag behöver inte tillägga så mycket mer utan det mesta finns redan i tråden och inläggen de senaste 24 h.
Senast redigerad av Truefighter 2021-10-16 kl. 14:04.
Citera
2021-10-16, 14:18
Medlem
Tur att man sålde innan denna börsnedgång. Förhoppningsbolagen man gjort pengar på tidigare kommer inte ha lätthet att bli fantasivärdwrade som tidigare. Helt bisarrt egentligen(men jag tackar och bugar)att ett företag som ännu inte visat vinst, står i högre kurs än t.ex Ericsson.

Man tackar och bockar för de fina förtjänster man gjort på Gapwaves, SolTech, Synact, och kommer minnas de tiderna med värme. Men nej tack, kommer inte att gå in i dessa bolag på ett bra tag, kurserna måste trehalvveras innan det kan vara kul att gå in igen. Vi ses på 26 kr
Citera
2021-10-16, 14:29
Medlem
Citat:
Tack för det var ett fint svar! Jag är så självsäker nu så jag har fullt förtroende för alla projekt och de som är ansvariga. Alla gör sina val och jag har gjort mitt givet risk avkastning. Jag behöver inte tillägga så mycket mer utan det mesta finns redan i tråden och inläggen de senaste 24 h.

Citat:
Ursprungligen postat av leading
Tur att man sålde innan denna börsnedgång. Förhoppningsbolagen man gjort pengar på tidigare kommer inte ha lätthet att bli fantasivärdwrade som tidigare. Helt bisarrt egentligen(men jag tackar och bugar)att ett företag som ännu inte visat vinst, står i högre kurs än t.ex Ericsson.

Man tackar och bockar för de fina förtjänster man gjort på Gapwaves, SolTech, Synact, och kommer minnas de tiderna med värme. Men nej tack, kommer inte att gå in i dessa bolag på ett bra tag, kurserna måste trehalvveras innan det kan vara kul att gå in igen. Vi ses på 26 kr
Hahaha! Du har ju sålt ut dig och missat uppgången! Men du kan fortfarande köpa in dig om du har lite tro och ryggrad? PS. Kolla BV istället för kurs! BV betyder börsvärde. Ett tips!
Edit Jag trodde att du visste mer men här har du verkligen deklarerat din okunskap! Många ovetande nybörjare på börsen som söker lycka.
Senast redigerad av Truefighter 2021-10-16 kl. 15:28.
Citera
2021-10-16, 16:49
Medlem
stockcocks avatar
Ganska imponerande ändå att man lyckas hålla luftslottet kring stark konsolidering runt 100 SEK. Självklart sitter man och handlar av varandra för att ge sken av omsättning samt trycka upp kursen lite titt som tätt

Är själv sugen på att kliva in när vi rör oss ned mot 25-26 SEK och en korrektion setts. Det som lockar mest är nog framtida nobelpriset.
Citera
2021-10-16, 17:18
Medlem
Citat:

Nov vilket år?

- Det är ju du också, och i placera, och överallt där man kan skriva om SynAct. Jättekonstigt, egentligen, eftersom du inte ens verkar tro på företaget.

- Vad gör det att vissa ägare med låga GAV sålt sina innehav? De har gjort en fin vinst och väljer att skala av. Helt rimligt när man gjort flera hundra procents vinst. Priset har gått upp i takt med att risken har gått ned. Då kommer nya ägare som vill ta plats då de tror på fin R/R.
Vad i detta är förvånande för dig?

- Är det du eller marknaden som avgör vad som är felvärderat och inte?

- Märklig fråga. Invänta officiella nyheter är mitt tips. Förmodligen syftar professorn på detta året, annars hade han förstås uttryckt sig annorlunda.
Citera
2021-10-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InvesterarIvar
Tjenix, Stockcocks tredje (fjärde?) konto!

Föga förvånande att du inte har koll på vad aktiekurs kontra börsvärde är; då får pappa Ivar förklara.

SynAct må ha en högre aktiekurs än Ericsson, men Ericsson har ett börsvärde som är ungefär 130 gånger större än SynActs. Nu sitter du där med dina tomma ögon, vidöppna mun samt den växande salivsträngen som, likt så många gånger förr, långsamt rör sig ned mot haklappen. Jag vet att det är svårt, men försök hänga med ändå!

Det betyder att även om SynAct gör en 100% uppgång på aktiekursen (och därmed går upp till ca 200kr/aktie), går om Ericssons aktiekurs (just nu 105kr), så är Ericsson fortfarande värt en väldans mycket mer än SynAct.
"Jättekonstigt, så kan det ju inte vara" tänker du då. "Då är ju Ericsson värt 105kr och SynAct 200kr. Det betyder ju att SynAct är värt mer än Ericsson!"

suck

Pappa Ivar är trött nu. Han hänvisar istället till följande länk och hoppas att poletten snart trillar ner:
https://www.ig.com/se/trading-ordlista/borsvarde-definition

Jar ingen aning om vem all dessa placeraforum tomtar är, men jag skyr dem som ketchup till gröt .. eller något.

Tar inte i placeras forum med tång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in