Citat:
Jag anser inte att din hypnotiska räcka av religiösa liknelser med colaburkar, ballonger eller anekdoter om punka hör hemma i en seriös diskussion.Du förstod inte konceptet cola burk. Arma lilla stackare. Då kanske konceptet cykel slår ann. Kan man laga ett cykeldäck? För trycket i ett däck är ofta över 2 ggr atmosfärstryck, alltså igen samma tryckdifferential mellan rymddräkt och vakuum. När jag reparerade en punktering brukade jag pumpa upp slangen och trycka ner den i en skål med vatten. Tillslut såg jag bubblor. Där stormade alltså luft med dubbla atmosfärstrycket ut. Satte jag fingret på så stoppade jag flödet. Sedan satte jag lite klister på och en gummibit och vips var däcket som nytt. En bit tejp hade gjort samma sak men hade nog inte hållit lika länge. Det är skillnad på att reparera och att laga. Hade jag befunnit mig i en vakuumkammare med däcket hade jag sett samma sak och kunnat göra samma sak med skillnaden att jag hade behövt en rymddräkt. Och hade jag haft ett hål i min dräkt hade jag kunnat reparera den precis som jag kunde reparera däcket. Lite tejp hade fungerat ett kort tag men jag hade nog velat reparera dräkten lite bättre vid tillfälle.
Kan du vänligen förse tråden med bevis för att en rymddräkt kan lagas med tejp i det som kallas rymden!
Jag anser inte att din hypnotiska räcka av religiösa liknelser med colaburkar, ballonger eller anekdoter om punka hör hemma i en seriös diskussion.