2021-10-16, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Du förstod inte konceptet cola burk. Arma lilla stackare. Då kanske konceptet cykel slår ann. Kan man laga ett cykeldäck? För trycket i ett däck är ofta över 2 ggr atmosfärstryck, alltså igen samma tryckdifferential mellan rymddräkt och vakuum. När jag reparerade en punktering brukade jag pumpa upp slangen och trycka ner den i en skål med vatten. Tillslut såg jag bubblor. Där stormade alltså luft med dubbla atmosfärstrycket ut. Satte jag fingret på så stoppade jag flödet. Sedan satte jag lite klister på och en gummibit och vips var däcket som nytt. En bit tejp hade gjort samma sak men hade nog inte hållit lika länge. Det är skillnad på att reparera och att laga. Hade jag befunnit mig i en vakuumkammare med däcket hade jag sett samma sak och kunnat göra samma sak med skillnaden att jag hade behövt en rymddräkt. Och hade jag haft ett hål i min dräkt hade jag kunnat reparera den precis som jag kunde reparera däcket. Lite tejp hade fungerat ett kort tag men jag hade nog velat reparera dräkten lite bättre vid tillfälle.
Jag anser inte att din hypnotiska räcka av religiösa liknelser med colaburkar, ballonger eller anekdoter om punka hör hemma i en seriös diskussion.

Kan du vänligen förse tråden med bevis för att en rymddräkt kan lagas med tejp i det som kallas rymden!

Jag anser inte att din hypnotiska räcka av religiösa liknelser med colaburkar, ballonger eller anekdoter om punka hör hemma i en seriös diskussion.
Citera
2021-10-16, 13:18
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg

Kan du vänligen förse tråden med bevis för att en rymddräkt kan lagas med tejp i det som kallas rymden!

Arma lilla stackare... Aldrig ägt en cykel... Det är verkligen synd om dig. Förstår ingenting, vet ingenting, har aldrig fått chansen att uppleva nånting. Kan man reparera ett cykeldäck? Vore en enkel fråga för dig att besvara om du någonsin ägt en. Det är samma sak som hålet i rymddräkten. Det är all bevisning du behöver. Hur kan du inte förstå det? Det är så enkelt. Vad tror du vakuum är egentligen?
Citera
2021-10-16, 13:34
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att jorden är platt, du däremot påstår att jorden är en boll som snurrar i vakuum.
Eftersom jag inte påstår något har inget att bevisa.
Det är alltför lätt att gömma sig bakom det faktum att allt du vet är att jorden inte är rund. Då är det lätt att säga att jag inte vet när du får svåra frågor. Allt du säger och står för indikerar att du tror att jorden är platt, men du vågar inte erkänna det.

Citat:
Istället för att göra antagande om min utbildningsnivå kan du bevisa att rymddräkt kan lagas med tejp i det som kallas rymden. Varför försvarar du ett sånt påstående? Är du under hypnos?
Varför ska det inte fungera? Jag förstår inte vad som får dig att tvivla.
Citera
2021-10-16, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Det är alltför lätt att gömma sig bakom det faktum att allt du vet är att jorden inte är rund. Då är det lätt att säga att jag inte vet när du får svåra frågor. Allt du säger och står för indikerar att du tror att jorden är platt, men du vågar inte erkänna det.
Förut hävdade jag att jorden var platt, men senare insåg jag att inte kunde hävda det och slutade därmed med det. Jag tror att jorden är platt, det baserar jag på att den ser platt ut.

Citat:
Varför ska det inte fungera? Jag förstår inte vad som får dig att tvivla.
Du svarar själv på frågan. Det är uppenbarligen en fråga om att tro att det fungerar. Om det är din religion så säg att det är din religion, din tro. Men säg inte att det är bevisat när inget bevis kan produceras.
Citera
2021-10-16, 14:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag påstår inte att jorden är platt, du däremot påstår att jorden är en boll som snurrar i vakuum.

Istället för att göra antagande om min utbildningsnivå kan du bevisa att rymddräkt kan lagas med tejp i det som kallas rymden. Varför försvarar du ett sånt påstående? Är du under hypnos?

Du saknar med stor säkerhet utbildning, ja.

Nej det går kanske inte hitta ett filmklipp dör någon med tejp lagar en rymddräkt som fått ett litet hål på sig, ute i rymden.

Men eftersom tryckskillnaden mellan dräktens tryck och omkringvarande tryck är mycket mindre än en atmosfär, så är det helt rimligt att förklara det med läskburkar, cykeldäck eller annat där tryckskillnaden är t o m större än fallet i rymden.

Fall nu ner på knä och böj ditt huvud i vördnad för att jag tar mig tiden att i min oändliga godhet undervisa dig om detta.
Citera
2021-10-16, 14:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Fegt. Våga stå för vad du tror. Res dig för fan.
Citera
2021-10-16, 15:27
Medlem
Citat:
Förut hävdade jag att jorden var platt, men senare insåg jag att inte kunde hävda det och slutade därmed med det. Jag tror att jorden är platt, det baserar jag på att den ser platt ut.

Du svarar själv på frågan. Det är uppenbarligen en fråga om att tro att det fungerar. Om det är din religion så säg att det är din religion, din tro. Men säg inte att det är bevisat när inget bevis kan produceras.
Det olyckliga är att dammsugaren kallas vacuum cleaner på engelska, och då tror alla FE:ar att rymden fungerar som en dammsugare och suger atmosfären ut i rummet. Det är verkligen omöjligt att få dem att inse att det är fel, men som sagt, fysikundervisning på grundskolenivå kan hjälpa.

Varför letar du aldrig efter bevis själv? Du har inga problem att hitta bevis online, men tror du på vad du hittar? Om inte, vad kan VI gjøra?
Citera
2021-10-16, 16:41
Medlem
Citat:
Det olyckliga är att dammsugaren kallas vacuum cleaner på engelska, och då tror alla FE:ar att rymden fungerar som en dammsugare och suger atmosfären ut i rummet. Det är verkligen omöjligt att få dem att inse att det är fel, men som sagt, fysikundervisning på grundskolenivå kan hjälpa.

Varför letar du aldrig efter bevis själv? Du har inga problem att hitta bevis online, men tror du på vad du hittar? Om inte, vad kan VI gjøra?
Det olyckliga är att ett påstående om att en rymddräkt kan lagas med tejp för användning i det som kallas rymden, ska enligt dig och andra bevisas med hjälp av helt andra saker såsom dammsugare, colaburkar, ballonger och punkterade cykeldäck. Det naturliga vore att just påståendet bevisades med det som påståendet vill göra gällande, nämligen att laga en rymddräkt med tejp.
Citera
2021-10-16, 16:51
Medlem
Citat:
Det olyckliga är att ett påstående om att en rymddräkt kan lagas med tejp för användning i det som kallas rymden, ska enligt dig och andra bevisas med hjälp av helt andra saker såsom dammsugare, colaburkar, ballonger och punkterade cykeldäck. Det naturliga vore att just påståendet bevisades med det som påståendet vill göra gällande, nämligen att laga en rymddräkt med tejp.
Då antar jag att du menar att vakuum suger luften ur dräkten. Vad annars?
Citera
2021-10-16, 17:25
Medlem
Citat:
Börjar Witsit-approachen bli stor inom FE?
Citera
2021-10-16, 17:30
Medlem
Sadomans avatar
Citat:

Du är verkligen en sorglig, patetisk varelse. Du vill ha bevis för att 1 äpple + 2 äpplen = 3 äpplen. Vi demonstrerar att 1 päron + 2 päron = 3 päron då vi inte har tillgång till äpplen. Men då 3 äpplen är lika många som 3 päron så borde det duga som bevis. Men du accepterar inte beviset för att äpplen inte är päron trots att frågan kräver exakt samma uppgift för att bevisas. Kan man laga en punktering på en cykelslang? Ja eller nej? Är 3 päron lika många som 3 äpplen? Ja eller nej? Vi har bevisat din fråga om och om igen. Att du inte förstår bevisen säger väldigt mycket om bristerna i ditt intellekt.
Senast redigerad av Sadoman 2021-10-16 kl. 17:49.
Citera
2021-10-16, 18:43
Medlem
Citat:
Då antar jag att du menar att vakuum suger luften ur dräkten. Vad annars?
Nej, jag menar att om du påstår att en rymddräkt kan lagas med tejp för användning i rymden så är det rimligt att du belägger påståendet. Däremot om du vill att påståendet ska förbli ett påstående så kan avstå, precis som du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in