Citat:
Haha..han klär sig som en ortenkille, 19 år, på sitt första jobb för att kränga mobilabonnemang på nåt köpcentra.
”Buttondownkrage” till slips. Skjuuuut mig! Stilfel 1. Kavaj som sitter dåligt och som är för lång i armarna. Stilfel nr 2. Byxor som är föööööör lååååånga, alldeles för långa. Stilfel 3.
Om Olof har skräddare är denna antingen i Thailand el medlem i synskadades förening. Finns i;e på världskartan att en seriös skräddare ens skulle släppa ut en kostym på detta sätt. Aldrig i livet! Det kan jag garantera. Då har man ingen yrkesstolthet.
”Buttondownkrage” till slips. Skjuuuut mig! Stilfel 1. Kavaj som sitter dåligt och som är för lång i armarna. Stilfel nr 2. Byxor som är föööööör lååååånga, alldeles för långa. Stilfel 3.
Om Olof har skräddare är denna antingen i Thailand el medlem i synskadades förening. Finns i;e på världskartan att en seriös skräddare ens skulle släppa ut en kostym på detta sätt. Aldrig i livet! Det kan jag garantera. Då har man ingen yrkesstolthet.
Citat:
Edit: det värsta stilfelet. Svarta skor till en marinblå/mörkblå kostym. Haha.., finns ingen med någorlunda smak som har svarta skor till den färgen. Det är förbjudet. Och värsta av allt, aldrig, säger ALDRIG lackskor! Jösses!
Skulle inte förvåna mig om han har vita bomullstrumpor på fötterna-
Skulle inte förvåna mig om han har vita bomullstrumpor på fötterna-

Vad fan vet du om det? Det är ju uppenbart att du inte har på dig kostym varje dag, du kan ju inte ens skriva. Ingen bryr sig heller, utom kanske dekadenta medelklassen som har fått en utdaterad bok om stil i student present.
Det är helt okay att ha svarta skor till mörkblå kostymer sedan 30-40 år tillbaka. Ljusare blå kostymer är inte formella så det blir irrelevant med skofärgen eftersom man inte skulle ha på sig det iaf vid ett formellt tillfälle.
Är kostymen ens blå? Svårt att säga. För mig är den grå.
Inte heller säker på att det är lackskor. Om man går in på Gucci eller Church och plockar upp ett par nya skor är dom jävligt välputsade.
Button down med slips är ganska vanligt i USA. Hur det passar tillfället låter jag vara osagt. Men om det sker på en country club dagtid så borde det vara lugnt.
Ang. hans kostym väljer du att peta hål på det mest uppenbara en apa skulle märka, det imponerar inte på någon, talar mer om din okunskap. Det du skrev kan kokas ner till "kostymen sitter dåligt", och det skulle räcka, för ingens intresse sträcker sig längre än så om hur mycket (läs lite) du kan.
Komik att du sedan skriver ett till inlägg för att peka ut ett till fel du märkte. Bäst att göra det så ingen annan påpekar att du missa det!