2021-10-16, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Men du litar ju inte på vår fysik, eller gör du det plötsligt? Hur som så fungerar inte din fysik i världen.
Vad?? Jag fantiserar inte, och jag litar på fysik!
Citera
2021-10-16, 12:17
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteusnorge
Vad?? Jag fantiserar inte, och jag litar på fysik!
Vår fysik gör att ingen planet kan vara platt.
Citera
2021-10-16, 12:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag tänker att du försöker att avleda bort ifrån frågeställningen som var att man kan laga en rymddräkt med tejp. Varför försvara ett så hutlöst påstående? Är du hypnotiserad?

Hur vore det om du visade lite vördnad nu när jag lärde dig något?

Vad i all världen är det hutlösa i att laga ett litet hål med tejp? Berätta vad problemet är?
Citera
2021-10-16, 12:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fixar du inte att genomföra själv?

Det är väl din grej att falsifiera, eller?

Citat:
Fast att du fantiserar, krävs inga bevis för. Jag behöver absolut ingenting för dina fantasier.

Har du helt flippat ur, constant?
Citera
2021-10-16, 12:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Har du helt flippat ur, constant?
Det vore väl inte så konstigt om jag gjorde det i den här tråden.
Citera
2021-10-16, 12:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det vore väl inte så konstigt om jag gjorde det i den här tråden.

Du har nyligen angripit två som är på din sida.
Citera
2021-10-16, 12:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Du har nyligen angripit två som är på din sida.
Jag kanske har bytt sida.
Citera
2021-10-16, 12:40
Medlem
Citat:
Jag kanske har bytt sida.
Intressant. Då måste jag fråga dig: Hur är det möjligt att Sydkorset står direkt söderut oavsett var du ser det?
Citera
2021-10-16, 12:48
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vänligen producera bevis för att en rymddräkt kan repareras med tejp om ett hål uppstår i vakuum, eller rymden som det även kallas.

Du förstod inte konceptet cola burk. Arma lilla stackare. Då kanske konceptet cykel slår ann. Kan man laga ett cykeldäck? För trycket i ett däck är ofta över 2 ggr atmosfärstryck, alltså igen samma tryckdifferential mellan rymddräkt och vakuum. När jag reparerade en punktering brukade jag pumpa upp slangen och trycka ner den i en skål med vatten. Tillslut såg jag bubblor. Där stormade alltså luft med dubbla atmosfärstrycket ut. Satte jag fingret på så stoppade jag flödet. Sedan satte jag lite klister på och en gummibit och vips var däcket som nytt. En bit tejp hade gjort samma sak men hade nog inte hållit lika länge. Det är skillnad på att reparera och att laga. Hade jag befunnit mig i en vakuumkammare med däcket hade jag sett samma sak och kunnat göra samma sak med skillnaden att jag hade behövt en rymddräkt. Och hade jag haft ett hål i min dräkt hade jag kunnat reparera den precis som jag kunde reparera däcket. Lite tejp hade fungerat ett kort tag men jag hade nog velat reparera dräkten lite bättre vid tillfälle.
Citera
2021-10-16, 12:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Intressant. Då måste jag fråga dig: Hur är det möjligt att Sydkorset står direkt söderut oavsett var du ser det?
Tänker du att stjärnhimlen ser likadan ut oavsett var du befinner dig?

Är solen uppe samtidigt på hela jorden?
Senast redigerad av constant 2021-10-16 kl. 12:57.
Citera
2021-10-16, 13:00
Medlem
Citat:
Du kräver bevis hela tiden. När ska du börja bevisa något? Lufttrycket minskar ju högre du kommer. I slutändan är det lika med noll. Jag väntar på att du ska bevisa att så inte är fallet. Samtidigt kan du också bevisa att vakuum suger, eller så kan du lära dig lite fysik på grundskolenivå.
Jag påstår inte att jorden är platt, du däremot påstår att jorden är en boll som snurrar i vakuum.
Eftersom jag inte påstår något har inget att bevisa.

Istället för att göra antagande om min utbildningsnivå kan du bevisa att rymddräkt kan lagas med tejp i det som kallas rymden. Varför försvarar du ett sånt påstående? Är du under hypnos?
Citera
2021-10-16, 13:03
Medlem
Citat:
Hur vore det om du visade lite vördnad nu när jag lärde dig något?

Vad i all världen är det hutlösa i att laga ett litet hål med tejp? Berätta vad problemet är?
Nu har ju jag lärt dig retoriken du använder av, så vänligen visa tacksamhet för allt jag lärt dig!

Det är hutlöst att påstå något och sedan undfalla att bevisa det men ändå hävda att det är sant.
Det kan bara förklaras med religiös hypnos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in