Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Lyssna nu: Om man inte är infekterad så är man inte smittsam. Infekterade vaccinerade är smittsamma under betydligt kortare tid och antagligen inte lika effektivt. Alltså det senare, virusets förmåga att replikera sig trots hög load. Tillsammans med det faktumet att vaccinerade inte är lika mottaglig för infektion d.v.s. sekundära infektioner så kommer smittspridningen att avta.
Om man vaccinerar en hel population kommer detta leda till minskad smittspridning med stigande vaccinationstäckning.
Vad är det i detta du inte förstår?
Exemplen från verkligheten är också mycket tydliga. Det motsatta att man misslyckats eller av andra skäl inte uppnått någon vidare täckning bromsar inte smittspridning trots tidigare immunitet från genomgången sjukdom bland befolkningen.
Helt sjukt resonemang,,ska vi tvinga hela befolkningen ha hjälm på sig när man går ut,,det kommer leda till minskade huvudtrauman.Vilket du förstår!
Alla bilar får Max köra 50 km/h för det minskar dödsolyckor,det förstår du väl!
Frågande vilken jävla värld kommer vi leva i?
Livet är en risk som vi alla har rätt att styra som vi vill,,jag kan klättra i berg om jag vill,,basejump,,ja till och med ta livet av mig!!
Om du är rädd,gå och vaccinera dig och du är skyddad,jättebra!
Men varför ska vaccinerade helt plötsligt hetsa andra,,helt sjukt!
Alla provaxare påminner mig om den gamla surgubben på gården som sa att vi cyklade för fort bland husen,utsätter andra för fara 😂