2021-10-15, 17:58
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Vad inte varken Kubiken, KPLM-r, LN6 och MaryStrunt förstått är att det är över slut finito

Det är slut med cirkusen i media det fanns ingen tvist, avtalet dom skrev är ju avtalet som gäller.
Allt har återgått till hur det var från början, till vad som skulle skett redan den 16sep 2020.

Esbjörn ville själv sälja fastigheten och sålde också för ett korrekt pris på 3.9 milj.
Esbjörn visste att han sålde och han är varken dement eller utan rättshandlingsförmåga.
Esbjörn ägde sommarstugan via gåvobrev sedan 2008 därför kan ingen annan hävda anspråk.

Allt som skett i media har varit en chimär och har egentligen inte hänt….
Är samma köpeavtal, är samma köpeskilling, är samma köpebrev som ska överlämnas.
Binninge, general MPL, Madame Flood, Brännström, Expressen, Barry, ny värdering, nya ombud, inget av detta har egentligen hänt då förlikningen vred tillbaka tiden till innan detta hände (på FB också)
Du har helt rätt.
Binninge mfl har rört i grytan så allt har kommit runt och vad blev resultatet?
3 st ombud ska avlönas
1 st boende ska ha avyttrats
Esb har fått genomlida flera besök ang hans kongn nedsättning.
Förövrigt exakt samma som ruta 1
Vinnarna är Binninge samt hans eftertr. ,mm förutom att hans dom kom till ytan än en gång.
2021-10-15, 18:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Och när en granne påstod att priset var på tok för lågt då räknades inte grannens åsikt enligt Ebba-klanen här.

Ebba-klanen förnekar sig aldrig med sitt vitmålande av den fega Ebba som inte vågade ta det i tinget x 2.
Vilken granne sa det??
Källan är inte med.
2021-10-15, 18:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Enligt folk i Marielund, citat:

"Människor i trakten uppskattar dock att den stora tomten gör att en försäljning för 6-7 miljoner inte är en omöjlighet."

Men jag vet att ni i Ebba-klanen bara snickelisnackar om hur rätt Ebba gjort.

Dock vågade hon inte heller denna gången låta det gå till tings o bli offentligt!

Skulle både Notar och Densia ha varit flera miljoner fel i sina värderingar?

Jag tror de så kallade människorna i trakten, tänkte sig en upprustad fastighet, med en fräsch året-runt-bostad, med normala bekvämligheter som vatten, el, avlopp och värme. Ungefär som alla andra hus i området. Hur många av de tillfrågade hade koll på det faktiska skicket när de tillfrågades? Densia hamnade på drygt 7 miljoner i sin värdering, om stället blev tillfixat.

Jag tycker inte Ebba gjort rätt i form av förlikning. Jag tror det var en tabbe. Det skulle ha gått till rättegång, så allt blev genomlyst för oss vanligt folk. Sedan, när hon fått rätt (vilket förlikningen visar att hon faktiskt skulle fått), så kunde hon ha varit storsint och tagit en del av det Esbjörn skulle fått betala.
2021-10-15, 18:50
Medlem
Citat:

"Människor i trakten uppskattar dock att den stora tomten gör att en försäljning för 6-7 miljoner inte är en omöjlighet."

Dock vågade hon inte heller denna gången låta det gå till tings o bli offentligt!
Människor i trakten är väl ägaren och de anställda på Odalgården?
2021-10-15, 19:33
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Om du ändå ljuger så kan du väl lägga till en nolla eller två, det blir mer dramatiskt då.

Dumskalle.
2021-10-15, 21:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Men snälla frustration det var Esbjörn som inte vågade och begärde en dom på att Ebba har rätt.
Det finns en dom i tingsrätten som inte kan överklagas att Ebba har ”bättre rätt till fastighet”.
Det är redan dömt i tingsrätten i måndags att Ebba hade rätt och Esbjörn fel.
Den stora tomten uppskattade dom till att en försäljning för ca7 miljoner inte är omöjligt, senare….
Helt korrekt, den summan kom även Esbjörns värdering fram till efter renovering på 2.5-3milj.
Senast redigerad av nova68 2021-10-15 kl. 21:40.
2021-10-15, 23:21
Avslutad
Citat:

Jag hade rätt angående värdering av denna fantastiska strandtomt.
Ebba har Sol-o-Vårat Esbjörn, vilket alla förstått förutom vissa Ebbafans, vilka in i absurdum försvarat sin Gudinna.
Mina kontakter inom mäklarbranschen sa tidigt att värdet var betydligt högre än vad Ebba lyft fram och nu har detta bevisats.
Jag skrev även gång på gång I våras att Ebba aldrig skulle låta detta gå till Tinget, att hon skulle på ngt sätt stoppa det, även där hade jag helt rätt.
2021-10-15, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ebba har Sol-o-Vårat Esbjörn, vilket alla förstått förutom vissa Ebbafans, vilka in i absurdum försvarat sin Gudinna.
Mina kontakter inom mäklarbranschen sa tidigt att värdet var betydligt högre än vad Ebba lyft fram och nu har detta bevisats.
Jag skrev även gång på gång I våras att Ebba aldrig skulle låta detta gå till Tinget, att hon skulle på ngt sätt stoppa det, även där hade jag helt rätt.
Varför skulle hon gå till tinget när hon fick bättre rätt till huset och köpebrevet? Om du försöker tänka efter så var det exakt detta som hon ville ha genom att stämma Esbjörn och hon lyckades eftersom Esbjörn Bolin vek ner sig en vecka före rättegången. Jag hoppas att du har rätt om värderingen, för då har hon gjort en bra affär och snott huset framför Majkgårds fula tryne.
2021-10-15, 23:45
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Grattis Ebba till en bra husaffär, som du är värd! Vill gärna se bilder på huset, när du har renoverat!
2021-10-16, 02:26
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Du har väl inte presenterat några som helst bevis på att den är värd ett högre pris än de värderingar som har gjorts av fastigheten.

Det var Esb som måste ha dragit sig ur TR-förhandlingen. Han hade ju kunnat fortsatt processen om han velat. Inget hindrade honom från det.

Det är ju helt uppenbart att du trollar eller bara provocerar. Detta är ju inte någon fantastiskt strandtomt. Den saknar en strand av sand eller badklippor, stora träd växer ned till vattnet, det finns gott om vass där och ingen egen brygga.

Du inser lika väl som oss andra att denna process har varit till stor skada för Esb ekonomiskt (och förmodligen socialt).
2021-10-16, 02:57
Medlem
svampsubbas avatar
Citat:
"Människor i trakten uppskattar dock att den stora tomten gör att en försäljning för 6-7 miljoner inte är en omöjlighet." .....

Tomtens värde kan överensstämma med priset det köptes för, ska en värdering komma upp i sju miljoner får Ebba bUsch tända på det gamla huset, begå försäkringsbedrägeri och bygga nytt. Frågan är om hon vågar begå fler lagbrott och om hon kommer undan med en anlagd brand, nu när det varit på tapeten?
2021-10-16, 08:15
Medlem
Citat:
Rätt är väl inte helt korrekt... Det är alltså inte tomten som folk tror är värd sju miljoner - utan tomten med ett hus renoverat till modern åretruntstandard, med vatten och avlopp, värme osv.
Det siffran fick ju även Densia fram. 3,9 i köpeskilling, renovering 3 miljoner ger i runda slängar sju.

Du fantiserade ju bara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in