2021-10-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
Det gjorde jag ju nyss.
Källa är parterna
Nej det gjorde du inte.
Ge en länk till det du hänvisar till
2021-10-15, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vilken sekt? Marcus Oscarsson publicerade intervjun med Esbjörn där alla fick se den vresiga gubben som aldrig mer skulle prata med Ebba Busch eftersom hon minsann inte var någon dam. Det är enda gången allmänheten har fått ta del av Bolins egna ord och det var den intervjun tillsammans med sanningen om Binninges bravader som vände opinionen.
Du är en av dem som har gapat om hur illa det kommer att gå för KD i valet på grund av fastighetsaffären, visst känns det bittert?
Trampade jag på en öm tå nu! haha Givetvis sekten som kämpat i ett år med att försöka sopa över Ebba Buschs maliciösa ageranden i och kring den här affären!

Ni håller inte tillbaka med ert dubiösa agerande här i tråden för att svartmåla Esbjörn och personerna kring honom och samtidigt lyfta Ebba Busch till skyarna som felfri, godhjärtat och korrekt. Ni har fel på alla punkter! Ebba Busch är kallhjärtat, narcissistiskt planerande i allt hon gör. Hon skulle aldrig någonsin erkänna ett fel, den dagen gud ska döma henne så kommer han inte att vara blid.
2021-10-15, 09:38
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Trampade jag på en öm tå nu! haha Givetvis sekten som kämpat i ett år med att försöka sopa över Ebba Buschs maliciösa ageranden i och kring den här affären!

Ni håller inte tillbaka med ert dubiösa agerande här i tråden för att svartmåla Esbjörn och personerna kring honom och samtidigt lyfta Ebba Busch till skyarna som felfri, godhjärtat och korrekt. Ni har fel på alla punkter! Ebba Busch är kallhjärtat, narcissistiskt planerande i allt hon gör. Hon skulle aldrig någonsin erkänna ett fel, den dagen gud ska döma henne så kommer han inte att vara blid.

Inte många som hyllat Ebba här. Bara för att man hittar fel och brister i Esbjörngänget, är det inte samma sak som att man hyllar den andra parten. Jag hyllar inte Ebba, men de fel och brister hon uppvisat i affären, ser jag antingen som obetydliga eller som icke bevisbara. Som tjat, press, ocker, bedrägeri etc. Esbjörn har bevisligen satt sig på tvären. Kanske var affären skum, kanske inte. Men hans agerande ledde bara till mer trassel istället för en lösning.
2021-10-15, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

Jag återgav vad Marcus Oscarsson skriver på sin blogg och vad grannarna som bor intill fastigheten säger. Man måste vara väldigt felskruvad om man får det till ett dubiöst agerande eller svartmålning. Har inte grannarna rätt att framföra sina åsikter och känslor? På vilket sätt är det att lyfta Ebba Busch till skyarna?
Dina inlägg är jättekonstiga.
2021-10-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag återgav vad Marcus Oscarsson skriver på sin blogg och vad grannarna som bor intill fastigheten säger. Man måste vara väldigt felskruvad om man får det till ett dubiöst agerande eller svartmålning. Har inte grannarna rätt att framföra sina åsikter och känslor? På vilket sätt är det att lyfta Ebba Busch till skyarna?
Dina inlägg är jättekonstiga.

Och när en granne påstod att priset var på tok för lågt då räknades inte grannens åsikt enligt Ebba-klanen här.

Ebba-klanen förnekar sig aldrig med sitt vitmålande av den fega Ebba som inte vågade ta det i tinget x 2.
2021-10-15, 11:37
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilotyega
De tre jobbade tillsammans.
Du vet ingenting.
Menar du att den första fortsatte jobba med fallet, efter det att han avsagt sig det?
Omöjligt är det inte, inget i denna tragikomiska historia verkar omöjligt.
2021-10-15, 12:35
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Och när en granne påstod att priset var på tok för lågt då räknades inte grannens åsikt enligt Ebba-klanen här.
Ebba-klanen förnekar sig aldrig med sitt vitmålande av den fega Ebba som inte vågade ta det i tinget x 2.

Det är över nu……
Jag vitmålar ingen, det var faktiskt Esbjörn som begärde förlikningen och inte vågade ta det i tinget.
Det var hans nya ombud som skickade den till domstolen och begärde en dom, en dom om att Ebba hade ”bättre rätt till fastighet” och köpeavtalet skulle hållas av Esbjörn.
Säljare och köpare är överens om att inget har ändrats.
2021-10-15, 12:36
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Det är över nu……
2021-10-15, 14:06
Medlem
Citat:

Vilken granne och vilken klan? Det finns väl tillräckligt med värderingar gjorda utan att fästa så stor vikt vid vad någon granne säger? Var det Majkgård? Varför skulle Busch ”ta det till tinget” när hon fick huset för det pris som står på kontraktet? Det är svårt att förstå vad du menar.
2021-10-15, 14:51
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:

Vad grannen anser att inte relevant över huvudtaget. Grannen får ha en åsikt som får stå för denne.
Kanske hade det kunnat bli relevant om Esbjörn hört sig för med kreti och pleti vad de ansåg ett korrekt värde är. Eller han hade gjort en egen värdering som underlag för sitt beslut.

Nu accepterade han 3,9 mill och därmed är det klart.
2021-10-15, 14:57
Medlem
Q6s avatar
Citat:

Vad är det för ett påhitt, det finns ingen granne som skulle vittna om att priset var för lågt.

Till styrkande av den uppgiften finns det inget vittne utan bara en värdering inlämnad som visar att priset är fullt rimligt.
2021-10-15, 17:57
Medlem
Enligt folk i Marielund, citat:

"Människor i trakten uppskattar dock att den stora tomten gör att en försäljning för 6-7 miljoner inte är en omöjlighet."

Men jag vet att ni i Ebba-klanen bara snickelisnackar om hur rätt Ebba gjort.

Dock vågade hon inte heller denna gången låta det gå till tings o bli offentligt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in