2021-10-15, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Bilen i Ås tyder på at hun ble drept senere. Som andre sier, så mener også jeg at vitnene virker veldig troverdig.

Jeg har også mest tro på det.

TH har tro på at gjerningsmannen kommer til avsløre seg selv. Kanskje hadde han denne mannen i tankene.
Citera
2021-10-15, 23:16
Medlem
Citat:
Kanskje eks-svogeren ble lei av THs jevnlige trusler, og ønsket derfor å sørge for at TH havnet bak lås og slå.
Eks-svogeren var livredd for sitt liv (eller andre konsekvenser han måtte risikere) og derfor drepte han heller AEH, istedet for å bli drept selv. Han ønsket å "avskilte" TH - eliminere den overhengende trusselen.
Alternativt kan motivet ha vært ren misunnelse for alt TH har klart å få til (på lovlig vis), inkludert å være (lykkelig) gift med AEH.
Jeg tror at det er eks-svogeren som har gitt AEH råd ifm ektepaktene. Jeg tror også at han var den som fikk AEH til å vurdere skilsmisse. Ektepakten (1993) var jo et resultat av deres "eventyr" på 80-tallet. Det var nok ikke så mange andre (enn eks-svogeren) AEH kunne snakke med om det som hadde skjedd. Det er liksom ikke helt innafor å ha et seksuelt forhold til svogeren sin.

Et par spørsmål.

Er det noen som VET, ikke tror, men vet når denne romansen fant sted? Kanskje var den første ektepakten også er resultat av dette. Og den andre et resultat av de fortsatt hadde (nær?)kontakt etter det?

Er det noen som vet om svogerens navn ble nevnt til politiet når TH fikk beskjed om å nevne folk han trodde ville ham vondt?
Citera
2021-10-15, 23:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf

TH har tro på at gjerningsmannen kommer til avsløre seg selv. Kanskje hadde han denne mannen i tankene.
Det kan nok stemme. Han har også sagt noe lignende at det virker som at en del av motivet er å knekke ham psykisk.
Citera
2021-10-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Et par spørsmål.

Er det noen som VET, ikke tror, men vet når denne romansen fant sted? Kanskje var den første ektepakten også er resultat av dette. Og den andre et resultat av de fortsatt hadde (nær?)kontakt etter det?

Er det noen som vet om svogerens navn ble nevnt til politiet når TH fikk beskjed om å nevne folk han trodde ville ham vondt?
I følge kilder, slutten av 70- begynnelsen av 80-tallet. En kortvarig sak, hvor de etter en stund ble enige om å ikke ha mer kontakt. Nå skrives det så mye vrøvl i tråden at det er på sin plass med litt korreks av en havhest i fossende galopp, sammen med et par andre brukere på vei inn i tåkeheimen...
Citera
2021-10-16, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Et par spørsmål.

"Sjalusiepisoden" som nevnes i sitatet nedenfor kan absolutt ha vært årsaken til ektepakten i 1987.

Sitat fra boken Lørenskog Mysteriet:

"Han (eks-svogeren) forteller om en konfrontasjon mellom Hagen og kona, der han selv valgte å gripe inn. Hagen skal ha gitt ham beskjed om å "dra til helvete". Bakgrunnen for konfrontasjonen mellom ekteparet var ifølge Sjur (eks-svogeren) en sjalusiepisode.
I løpet av årene fikk han god kontakt med Lisbeth. Kontakten utviklet seg til en kortvarig, men nær relasjon på 1980-tallet. Først i 1993 fikk ektemannen hennes kjennskap til dette."
Citera
2021-10-16, 01:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
I følge kilder, slutten av 70- begynnelsen av 80-tallet. En kortvarig sak, hvor de etter en stund ble enige om å ikke ha mer kontakt. Nå skrives det så mye vrøvl i tråden at det er på sin plass med litt korreks av en havhest i fossende galopp, sammen med et par andre brukere på vei inn i tåkeheimen...
Hvilken kilde refererer du til? Stjernene nå igjen?
Citera
2021-10-16, 08:19
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ikke dummere enn alle usannsynlige teorier rundt TH. Uavhengig av hvor mange bomberom som finnes i Norge, fyren virker ufyselig med all propagandaen han bedriver på facebook. At han bærer på et agg mot rike mennesker, er det ingen tvil om.

Vet ikke hvilken propaganda du sikter til.
Sikkert mange som er misunnelig på rike mennesker. Men eks-svogeren er jo høvelig rik selv, så jeg ser ikke den. Og at han skal ha latt dette gått ut over sin egen svigerbror, faller på sin egen urimelighet.
Og den teorien din om at ekteskapskontrakten ble til for å forhindre at eks-svogeren skulle få kloa i pengene, er jo like dum. TH var jo på den tiden på konkursens rand, og var deprimert. Han hadde svidd av de 60 millionene på boligkjøp i Lillehammer. Du må sette deg inn i historien.

Det er ikke noe vanskelig å se det helhetlige bildet. Eks-svogeren lever et normalt liv, er godt bemidlet, har gode venner osv.
TH derimot. Han har ikke noen egen Facebook-profil slik som 99,9% av befolkningen har. De sov i hvert sitt soverom. Han er en innadvent dyssosial psykopat, det har vi jo sett alle tegnene på. Og mye sannsynlig er han bifil også, derfor han hadde sitt eget soverom. Undersøkelser gjort av den anerkjente Robert Hare, viser at de aller fleste psykopater er bifile.
Ikke rart at AE ville ut av forholdet.
Citera
2021-10-16, 09:01
Medlem
Citat:
Jeg har lenge hatt tro på din hypotese, du holder deg dessuten til de opplysningene som er gitt, imotsetning til de med en viss annen hypotese. Det vekker ikke tillitt om man manipulerer sannheten. Jeg har lenge satt kidnappinghypotesen først, men nå har jeg valgt å lytte litt mer på de som har kunnskap om kryptodelen. Jeg har ingen grunn til ikke å stole på de forklaringene som har blitt gitt, og da er det liten grunn til å tviholde på hypotesen, selv om det selvsagt er irriterende at det er noe jeg ikke forstår. Jeg beveger meg lydig videre til hypotese nummer 2; BSL med hevnmotiv-hypotesen.
Jeg tenker at den ikke er så ulik Gone Girl-hypotesen.
Er det ikke kidnapping likevel. Barna og th tror fortsatt på kidnapping og løsepenger. Hvilke spor tyder på at ekssvogeren er drapsmannen. Tidligere var dere ikke opptatt av ths motiv, men når det gjelder ekssvoger er motivet sentralt.
Citera
2021-10-16, 12:04
Medlem
Citat:

Hvordan forklarer du ths interesse for monero iflg ru. Tilfeldig eller er xsvoger i samarbeid med ru?
Citera
2021-10-16, 13:37
Medlem
GG99Slayers avatar
havhest å legokatt, skjønner ikke hvorfor dere gidder å svare dem en gang, er så bekmørt ekke vits..
Citera
2021-10-16, 15:05
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
havhest å legokatt, skjønner ikke hvorfor dere gidder å svare dem en gang, er så bekmørt ekke vits..

Det som er rart er at det er spesielt tre ting som er gjennomgående temaer for akkurat denne gjengen:

1. At de prøver å plugge inn eks-svogeren (og til tider sønnen)

2. Stor tro på at AEH ble observert i en BMW i Ås

3. Støtter Legokatts fantasier

Dette blir etterhvert et ganske påfallende trifecta, hvor man med stor sikkerhet kan antat at hvis man gir uttrykk for en av disse tingene, så er det stor sannsynlighet for at man støtter de to andre også.
Citera
2021-10-16, 15:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det som er rart er at det er spesielt tre ting som er gjennomgående temaer for akkurat denne gjengen:

1. At de prøver å plugge inn eks-svogeren (og til tider sønnen)

2. Stor tro på at AEH ble observert i en BMW i Ås

3. Støtter Legokatts fantasier

Dette blir etterhvert et ganske påfallende trifecta, hvor man med stor sikkerhet kan antat at hvis man gir uttrykk for en av disse tingene, så er det stor sannsynlighet for at man støtter de to andre også.

Poenget er at det som påstås er helt uten substans. Det foreligger absolutt ingen opplysninger
om at eks-svogeren har noen annen status enn at han er et sentralt vitne i saken. Det foreligger
ingen opplysninger som tilsier at BMW'en i Ås har noe med saken å gjøre. Legokatt sine "hypoteser"
vil jeg forbigå i stillhet.

Alt dette fremstår som ren støy. "Utenforstående" som leser tråden vil vel etterhvert se hvilke
hypoteser det er noe hold i, basert på de referansene som er tilgjengelige. Kritikk av den bestående
hovedhypotesen er selvsagt viktig og nødvendig, men det må være realistiske argumenter bak det.

Har forsåvidt grublet litt på en teori om hvor liket kan ha blitt av, men det må graves litt mer
før jeg presenterer mine tanker. Et stikkord er Oslo kommune.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in