Citat:
Ursprungligen postat av
Ladida
Varför ska medborgaren ta till vapen? Det är väl därför vi har polis?
Det var ett särdeles dumt argument, då är man ju lika pöbel som den fete, danske, islamistiska krigsmaskinen från Norge..
Och det fungerar bra tycker du? I det aktuella fallet fick polisen kontakt med mördaren, men backade tillbaka, lät mördaren komma undan, och lät honom därigenom mörda fem personer. Genom ett mer handfast ingripande kunde polisen ha sparat fem människoliv. Ska polisen känna sig nöjda med sin insats?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ladida
Jag vet, vi sänker oss till deras nivå, sen kan vi sitta och kasta bajs på varandra som apor, då är vi alla lika dumma.
Antingen det, eller så tillåter vi att de andra kastar bajs på oss medan vi bara sitter och tar emot.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ladida
Sedan är polisen precis lika bra som vanligt på att bruka våld, du får komma med en källa på ditt påstående, för det där tror jag inte alls på, till skillnad från dig som skildrar verkligheten utifrån Aktuellt och Fria Tider så har jag träffat polisen, inte ofta det är bullfika i verkligheten, det är något som Sverige-vänner hittat på.
Vi hade ett liknande exempel nyligen i Sverige, när två poliser blev attackerade och misshandlade av en man med en sten...Den svenska metoden är att tala folk tillrätta, våld är sista utvägen. Eller snarare - inget alternativ alls.
https://www.svd.se/attack-med-sten-mot-tva-poliser--fick-huvudskador