2021-10-14, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Vet någon varför detta skapat så stor medial uppståndelse? Mig veterligen skjuts det ihjäl människor varje dag i Sverige men antar att Norge anses vara ett fredligare land, därav nyhetsvärdet?

Med pilbåge?🤔
Citera
2021-10-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Alla poliser i Europa borde vara utrustade med "förstärknings-vapen" minst Mp5 men hellre något i 7,62×51 nato.

Misstänkta terrorister ska skjutas i huvudet.

Problemet om de hade en AK4 är ju att kulorna åker så jkl långt och hinner göra en himla skada innan de tar stopp i backen någonstans. De sägs ju i alla fall skjuta rakt genom motorblocket på en bil. Skulle inte vilja stå på andra sidan av en tegelvägg som utsattes för beskjutning av 7,62.
Citera
2021-10-14, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Med pilbåge?🤔

Vad spelar det för roll? Knivar och pistoler är väl lika illa? Död som död.
Citera
2021-10-14, 18:41
Medlem
Ytterligare ett muslimskt terrordåd alltså.

Muslimen högg ner och sköt ihjäl 5 oskyldiga norrmän.
Citera
2021-10-14, 18:43
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ytterligare ett muslimskt terrordåd alltså.

Muslimen högg ner och sköt ihjäl 5 oskyldiga norrmän.

En invandrare från Danmark dessutom.
Citera
Medlem
Rymdstyrelsens avatar
"Kurt sprang ned och ut på gatan igen.

Då såg han en kvinna ligga ute på gatan 80 meter bort, på Hyttegata, med en man över sig.

Han tyckte att det såg ut som om mannen högg henne i låret eller ryggen"

"Hans första impuls som gammal styrkelyftare var att rusa efter gärningsmannen, men polisen stoppade honom och bad honom gå in i huset igen."

Borde inte polisen vara fullt upptagna med att rusa efter GM snarare än att hindra andra från att göra det?

Jag blir inte riktigt klok på polisens agerande i det här fallet.
Citera
Medlem
Horungen.Muhammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
flink kvalar väl in.

Sen har vi några dark horses i 300 IS-krigare med okänt track record men skulle inte förvåna mig om dessa raketforskare hjälper Sverige upp till ännu en ärofylld (?!?) förstaplats i listorna.
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
Vet någon varför detta skapat så stor medial uppståndelse? Mig veterligen skjuts det ihjäl människor varje dag i Sverige men antar att Norge anses vara ett fredligare land, därav nyhetsvärdet?

Ja en bra fråga en 16 åring sköts ju nyss och bomb i helsingborg samt skjutning i etuna med tex. Detta är inga internationella nyheter.

Kongsbergsmannen måste dock varit tränad. Vet ngn om pilbågeförening fanns där i stan?
Citera
Medlem
Hörde att norska polisen ska beväpnas med pilbågar nu.
Citera
2021-10-14, 18:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
2 ihjälskjutna poliser, biskopsgården nyligen och Nyköping 2007.

Mest lyckliga omständigheter att det inte blivit fler. Tittar du i Malmö så slängdes en handgranat in under en polisbuss fullt med poliser. Det var en av få polisfordon i Malmö med splitterskydd under karossen. Där kunde du haft 5-6-7 stycken till. Samma sak i Landskrona för ett antal år sedan. Två civila poliser som jagas av en mobb på 50-100 invandrare. Som tur var kände någon igen dem och sa att de var schyssta så de överlevde. Utanför gettot stor 15 polispatruller som vill köra in och undsätta sina kollegor. Polischefen, en kvinnlig, vägrade ge ordern "eftersom det kunde leda till upplopp". Efteråt splittrades alla polispatrullerna och omplacerades över hela Skåne. Stod i en artikel för flera år sedan. I Hjulsta under kravallerna var det flera poliser som misshandlades grovt. Fanns ett klipp på youtube där två civila poliser ligger/står på knä vid en gångtunnel med dragna vapen och runt dem finns det hundratals hetsiga araber/afrikaner på några meters avstånd. De skjuter varningsskott. Det såg jävligt ansträngt ut.

Rätt som det är så går proppen ur och även poliser blir fritt villebråd. När kommer första svenska polisan att våldtas? Har det redan inträffat?

Citat:
Ursprungligen postat av RebornL
Läste att norska polisen inte är beväpnad?
Om det stämmer undrar jag vad anledningen är?
Det måste vara den enda poliskåren i hela världen som ej är beväpnade..

Brittiska polisen eller polisen i London i alla fall är/var ju inte beväpnad. För att inte trappa upp våldet tror jag det är numera. Tidigare behövdes det inte. Vill minnas att svenska polisen hade .22a tidigare. Minns kanske fel. När jag växte upp hade polisen lågskor, blå skjorta och slips.

Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
Brevik myrdet 77 og Akilow 5

Vill du få det till att Brevik är mera rasist? Båda dödade i huvudsak vita, vilka också var målet. En sak som borde skrämma med Brevik är att när en vit hittills bestämt sig för att begå ett dåd så är det raffinerat, skoningslöst och effektivt. en terrorforskare, Brun vill jag minnas, sa i radion för något år sedan att han spår en enorm upptrappning av vita som begår terrordåd i Europa som hämnd för att man förstört dessa länder. Det är en tanke som borde skrämma de flesta.

Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Då borde det vara helt irrelevant vad pilbågsmannen har för religion.

Knappast. Han gjorde ju själv en poäng av det i youtubeklippet innan han skred till verket. Alltså är det väl i allra högsta grad relevant.
Citera
2021-10-14, 18:45
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdstyrelsen
"Kurt sprang ned och ut på gatan igen.

Då såg han en kvinna ligga ute på gatan 80 meter bort, på Hyttegata, med en man över sig.

Han tyckte att det såg ut som om mannen högg henne i låret eller ryggen"

"Hans första impuls som gammal styrkelyftare var att rusa efter gärningsmannen, men polisen stoppade honom och bad honom gå in i huset igen."

Borde inte polisen vara fullt upptagna med att rusa efter GM snarare än att hindra andra från att göra det?

Jag blir inte riktigt klok på polisens agerande i det här fallet.

Polisen verkar ha varit upptagna med att skydda GM så han kunde fortsätta attackera...
Citera
2021-10-14, 18:45
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Med pilbåge?🤔
Den döde eller skadade skiter nog högaktninsfullt i vilket vapen som anvænds
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto