2021-10-15, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har för mig att L i förhör säger att hon inte sett SVTs dokumentär, hon orkade inte, samt att hon tackade nej till att medverka i den.

Men jag kan minnas fel.

Tyvärr verkar den vara borta från SVTPlay nu.

Inte alls.
2021-10-15, 13:49
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Och hon är helt klart ren från "droger" vid mordtillfället så alla anklagelser och spekulationer kring det är ju överflödiga och förvillande.

Så vi ska inte diskutera hennes medicinering under det halvår som relationen varade, men du ska dra upp hennes skolgång som inträffade för över 20 år sedan? F ö har du ingen aning om när Ls svårigheter inträdde.

Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-More
Vilket facit ?

"Med facit i hand" betyder "vi vet hur det slutade", och just den här historien slutar med att L kommer bli dömd för mord. Vi får se om det bli 18 barre eller livstid, förhoppningsvis det senare.

Citat:
Uppgifter i förhör ger vid handen att GM inte hade för avsikt att döda BO utan bara hota.

Precis, det va därför hon hämtade vapnet, laddade det och osäkrade. Avtryckaren på vapnet är inte lätt. GM ljuger i förhör. Kan du ta till det konceptet, att människor som sitter misstänkta för brott ljuger i syfte att försöka lindra sitt straff och möjligtvis också sitt samvete?

Citat:
Uppgifter angående själva skottet går isär gällande hur det gick till.

Nej, de går inte isär. Det finns en historia, och det är GMs. Den historian är bevisligen inte sann eftersom den är tekniskt omöjlig. Hagelbocken säkras automatiskt när vapnet slås ihop, och avtryckaren är normalhård, d v s har en tryckkraft motsvarande ca 2 kg. Den som är intresserad av hur mycket det är kan prova att balansera två mjölkpaket på pekfingret.
2021-10-15, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Så vi ska inte diskutera hennes medicinering under det halvår som relationen varade, men du ska dra upp hennes skolgång som inträffade för över 20 år sedan? F ö har du ingen aning om när Ls svårigheter inträdde.

Vad pratar du om? Alldeles oavsett om hon medicinerades, självmedicinerade eller "knarkade" hade hon noll substanser i blodet vid själva brottet. Oavsett om hon faktiskt testade det mesta, vad det nu innebär, som tonåring har det ju ingenting med skottet, 20-ish år senare att göra.

Jag har inte dragit in skolgång i relation till brottet. Jag nämner det i relation till hennes situation diagnosmässigt. Skolan är känd för att frångå läroplaner och struktur och för att låta eleverna själva sätta tonen. En slags herre på täppan-inställning. För någon med EIPS och ADHD är det förödande.
Jag kan lova dej att det är exakt det hon blivit intalad ända sedan hon blev diagnosticerad: Att hon behöver rutiner, ramar, sömn och mat. Samtliga diagnoser jag läst är genetiska(ADHD, EIPS och dyslexi) så det är där dom startade. Sedan kan de såklart buffras eller triggas av miljö. Jag hävdar att en gränslös skola med mobbing är värsta möjliga miljö. Det instämmer alla i som försöker göra skolan till en NPF-vänlig miljö också.
2021-10-15, 14:10
Medlem
Citat:
Nu har många av oss andra inte sett filmen, så det blir ju svårt att uttala sig.

Men den visar väl då att det inte inte var någon "hätsk" stämning under dessa 4 minuterna. En granne har ju omtalat att de hörde någon form av bråk tidigare, grannarna skämtade lite och sa i förhöret att de hade sett fram emot lite fredagsunderhållning i att lyssna på bråket.

Polisen frågar L redan i polisbilen hur det är med hennes finger/hand som är svullen och blå, om L och E har bråkat fysiskt, vilket hon bekräftar men samtidigt viftar bort.

Jag läser både läkarundersökningen av L och obduktionsprotokollet av E som att båda har små skador på kroppen (skrapmärken, små blåmärken), som efter ett mindre fysiskt slagsmål, mer som knuffar.

L säger väl också att hon fått en örfil av E i sovrummet, om jag inte missminner mig.

Jag tror inte L blev så desperat av att/om E ville lämna henne, jag tror att det var sättet, att där och då lämna huset, mitt i natten, full, och ingenstans att ta vägen, egentligen, och oron över vad E tänkte göra med hennes saker.

Varför lämnade inte E huset (han hade ju både vänner och familj i närheten/gångavstånd), för en natt, för att ordna med Ls flytt nästa dag?

Varför ringer inte E polisen under dessa 4 minuter och säger att L är beväpnad? E håller ju t o m mobilen i handen? Skottet i sig tar ju max en sekund......

Bara lite funderingar.

Skottet tar ju bara en sekund....
Jag tror att han inte i sin vildaste fantasi kunde tro att hon skulle skjuta.
Det tror jag är förklaringen inte han varken lämnade sitt hus eller ringde polisen.
2021-10-15, 14:10
Medlem
judenhetens avatar
Citat:
Jag har inte dragit in skolgång i relation till brottet. Jag nämner det i relation till hennes situation diagnosmässigt. Skolan är känd för att frångå läroplaner och struktur och för att låta eleverna själva sätta tonen. En slags herre på täppan-inställning. För någon med EIPS och ADHD är det förödande. Jag kan lova dej att det är exakt det hon blivit intalad ända sedan hon blev diagnosticerad: Att hon behöver rutiner, ramar, sömn och mat. Samtliga diagnoser jag läst är genetiska(ADHD, EIPS och dyslexi) så det är där dom startade. Sedan kan de såklart buffras eller triggas av miljö. Jag hävdar att en gränslös skola med mobbing är värsta möjliga miljö. Det instämmer alla i som försöker göra skolan till en NPF-vänlig miljö också.

Och på vilket sätt är det här relevant för brottet?
2021-10-15, 14:15
Medlem
Citat:
Vad pratar du om? Alldeles oavsett om hon medicinerades, självmedicinerade eller "knarkade" hade hon noll substanser i blodet vid själva brottet. Oavsett om hon faktiskt testade det mesta, vad det nu innebär, som tonåring har det ju ingenting med skottet, 20-ish år senare att göra.

Jag har inte dragit in skolgång i relation till brottet. Jag nämner det i relation till hennes situation diagnosmässigt. Skolan är känd för att frångå läroplaner och struktur och för att låta eleverna själva sätta tonen. En slags herre på täppan-inställning. För någon med EIPS och ADHD är det förödande.
Jag kan lova dej att det är exakt det hon blivit intalad ända sedan hon blev diagnosticerad: Att hon behöver rutiner, ramar, sömn och mat. Samtliga diagnoser jag läst är genetiska(ADHD, EIPS och dyslexi) så det är där dom startade. Sedan kan de såklart buffras eller triggas av miljö. Jag hävdar att en gränslös skola med mobbing är värsta möjliga miljö. Det instämmer alla i som försöker göra skolan till en NPF-vänlig miljö också.
Är det fler som gått på den skolan som blivit mördare då?
2021-10-15, 14:22
Medlem
Citat:
Jag har för mig att L i förhör säger att hon inte sett SVTs dokumentär, hon orkade inte, samt att hon tackade nej till att medverka i den.

Men jag kan minnas fel.

Tyvärr verkar den vara borta från SVTPlay nu.

L tillhörde ju inte ens den årskullen som dokumentären handlade om.
De eleverna var 10 år äldre.
2021-10-15, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Är det fler som gått på den skolan som blivit mördare då?

Men många som begår självmord som fått där😢
2021-10-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Skottet tar ju bara en sekund....
Jag tror att han inte i sin vildaste fantasi kunde tro att hon skulle skjuta.
Det tror jag är förklaringen inte han varken lämnade sitt hus eller ringde polisen.

Ja eller också var han helt inne i att filma henne i bara trosorna... Vem gör sånt?
2021-10-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
L tillhörde ju inte ens den årskullen som dokumentären handlade om.
De eleverna var 10 år äldre.

Spelar mindre roll eftersom skolan har bara fått fortsätta och fortsätta.
2021-10-15, 15:23
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Vad pratar du om? Alldeles oavsett om hon medicinerades, självmedicinerade eller "knarkade" hade hon noll substanser i blodet vid själva brottet. Oavsett om hon faktiskt testade det mesta, vad det nu innebär, som tonåring har det ju ingenting med skottet, 20-ish år senare att göra..

Detta försökte jag diskutera igår, folk vägrar totalt att förstå..
I deras ögon är hon en knarkare. Trots avsaknad av både substanser i kroppen och läkarutlåtande.
2021-10-15, 15:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Ja eller också var han helt inne i att filma henne i bara trosorna... Vem gör sånt?
Vem avrättar en annan människa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in