Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Woods
Nu skrev jag faktiskt 5 miljarder, men det kan väl hända den bäste att några nollor tappas bort. Dock gällde diskussionen hur mycket pengar vissa företag tjänar på den här huvudlösa vaccinationskampanjen, inte vad den eventuellt kostar svenska skattebetalare.
Det påstods att läkemedelsjättarna skulle tjäna mer pengar på att det inte massvaccinerades, vilket naturligtvis inte stämmer.
Sedan skall Astra-Zeneca ha en eloge för att de levererade sitt vaccin till självkostnadspris, men vad hände? Jo, det togs ganska snart ur bruk i många länder, och jag vågar gissa att detta grundar sig mer på politik än att deras vaccin skulle vara så värst mycket mer skadligt än mRNA-varianterna...
Citat:
Ursprungligen postat av
Lokatten66
Tror jag med och nu är Curevac också bortsopade från banan. Undrar hur det kommer att gå för alla andra kommande vacciner? Kanske Pfizer genomför någon studie som visar att de vaccinen har bäst effekt om man först har tagit fem doser av Pfizers vaccin?
Tror jag också och det är de som jag tycker anti-vaxxarna skulle fokusera på. De har skett rena sabotage mot inte bara AZ-vaccinerna utan även det ryska och de kinesiska.
Jo, det har ståt uttryckligen i officiella dokument från USA att man måste bekämpa vaccindiplomatin med alla medel.
Och varför inte Sputnik V är godkänt i Europa är nog för att det då inte kan användas för att få ett vaccinpass. Problem solved i mångt och mycket.
Vaccinskeptikerna hade gjort lite nytta då.