2021-10-15, 10:22
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ge mig källa nu.

Här har du en incident som förklarar jargongen i våra moskéer.

"En predikant i Bellevuemoskén i Sverige kallar onsdagens terrordåd för ett "exempel" på vad som händer den som hädar islam."

https://www.friatider.se/muslimsk-predikant-hyllar-terrordaden

Dessa människor är inte dina vänner.
Citera
2021-10-15, 10:22
Medlem
debattene pågår selvsagt i Norge, mediene lurer på hvorfor han ikke ble grepet før osv.
Dette er en sak der en påstått muslim har gjort en forferdelig handling. Jeg mener at blandingen psykiatri og religion er en farlig kombinasjon. Mange massedrap har skjedd i religioners navn, både fra den ene og den andre religionen, i verden og ikke minst i USA med helt psykotiske ledere for sekter
I forbindelse med dette som har skjedd på Kongsberg er det en kjent rettspsykiater som uttaler seg om
mange tickende bomber i vårt lille land. Det er mage og vi vet ei hvem som smeller
https://www.laagendalsposten.no/nyheter/psykologspesialist-vi-har-mange-tikkende-bomber-men-vi-vet-ikke-hvilke-som-vil-ga-av/s/12-95-3424190822

Jeg mener at politiet i denne konkrete saken var for passive. Han burde blitt stanset før.
Citera
2021-10-15, 10:24
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antiviken
Det er sånne som deg som driver med Fake News. Saken har ikke noe med islam å gjøre. Politiet gjorde det man kunne. De som virkelig har sviktet er det psykiske helsevernet. Om du ikke forstår det, så får du bare leve i din lille høyreekstremistiske boble.
Du tillhör båda falangerna, en tredje grupp som är dubbelt så dum.
Citera
2021-10-15, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi pratade inte om det. Vi pratade om just den här attacken, och jag fick en förklaring hur skribenten tänkte.

Ok

GM är ju genetiskt en skandinavisk viking, hans utseende är som skinhead och dessutom verkar han inte vara helt frisk huvudet. Han har hotat sina föräldrar så han får kontaktförbud, samt har haft med sjukvården att göra tidigare. Han har även enligt egen utsago konverterat till Islam och haft kontakter med radikala islamska element enligt norsk polis. Dock vet han inte hur man ska be och enligt en iman så pratade han om att han var en budbärare från himlen. Nu ska norska myndigheter göra en rättspsykiatrisk undersökning av personen i fråga och de vill att han ska häktas i fyra veckor med fulla restriktioner.

Har jag missat något?

Det bästa är väl om norska experter får avgöra om han är koko eller inte. Sen får man väl ta reda på hur mycket radikal muslim han är. Samt gjorde han detta själv eller blev han påverkad av någon att göra det.

Själv tycker jag att nu har Breivik fått kompis på sin avdelning. Antingen blir de kompisar eller så slår de ihjäl varandra.
Citera
2021-10-15, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Här har du en incident som förklarar jargongen i våra moskéer.

"En predikant i Bellevuemoskén i Sverige kallar onsdagens terrordåd för ett "exempel" på vad som händer den som hädar islam."

https://www.friatider.se/muslimsk-predikant-hyllar-terrordaden

Dessa människor är inte dina vänner.

2015 om något annat plus fria tider som källa.

Ge mig aktuell källa om veckans händelse.
Citera
2021-10-15, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ok

GM är ju genetiskt en skandinavisk viking, hans utseende är som skinhead och dessutom verkar han inte vara helt frisk huvudet. Han har hotat sina föräldrar så han får kontaktförbud, samt har haft med sjukvården att göra tidigare. Han har även enligt egen utsago konverterat till Islam och haft kontakter med radikala islamska element enligt norsk polis. Dock vet han inte hur man ska be och enligt en iman så pratade han om att han var en budbärare från himlen. Nu ska norska myndigheter göra en rättspsykiatrisk undersökning av personen i fråga och de vill att han ska häktas i fyra veckor med fulla restriktioner.

Har jag missat något?

Det bästa är väl om norska experter får avgöra om han är koko eller inte. Sen får man väl ta reda på hur mycket radikal muslim han är. Samt gjorde han detta själv eller blev han påverkad av någon att göra det.

Själv tycker jag att nu har Breivik fått kompis på sin avdelning. Antingen blir de kompisar eller så slår de ihjäl varandra.
Tror inte Breivik får interagera med andra interner. Han har ju en egen avdelning. Men det kan ju ha ändrats. Och OM så är, så tvivlar jag på att man placerar en galning som denne med Breivik.
Citera
2021-10-15, 10:33
Medlem
PC-Dators avatar
Citat:
Det er sånne som deg som driver med Fake News. Saken har ikke noe med islam å gjøre. Politiet gjorde det man kunne. De som virkelig har sviktet er det psykiske helsevernet. Om du ikke forstår det, så får du bare leve i din lille høyreekstremistiske boble.

Vem tror du att du är? Vilken nivå av grandos självbild måste man ha för att uttala sig som du gör? Vem har gjort dig till talesman för mördaren?

Om mördaren själv indikerar på att dådet har politiska och religiösa motiv genom islam, samt att både polis och norska säpo säger samma sak, så varför uttrycker du dig som du gör? Har du mer fakta än alla nämnda? Idiot!

Du beskyller folk för att sprida Fake News när det är du och såna som dig som på riktigt sprider Fake News.
Senast redigerad av PC-Dator 2021-10-15 kl. 10:37.
Citera
2021-10-15, 10:41
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Skulle bare mangle! Denne saken har ikke noe med islam å gjøre i det hele tatt.

Om du läser mina tidigare inlägg ser du att jag hela tiden hävdat att det här med största sannolikhet var en ensam galning, inte något organiserat terrordåd.

Min kommentar gällde det faktum att svenska public service media mörkar detta med att EAB påstått sig ha konverterat till islam, alltså inte säger ett ord om det. Folk har redan hört om det på från andra källor. Effekten av att mörka blir då att folk drar slutsatsen att de inte kan lita på SVT och SR eftersom de censurerar sina nyheter. Vilket är beklagligt.
Senast redigerad av Regulus 2021-10-15 kl. 10:45.
Citera
2021-10-15, 10:43
Medlem
Visst har dådet med islam att göra men inte på det viset som gärningsmannen vill att det ska framstå.
Citera
2021-10-15, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tror inte Breivik får interagera med andra interner. Han har ju en egen avdelning. Men det kan ju ha ändrats. Och OM så är, så tvivlar jag på att man placerar en galning som denne med Breivik.

Det tror inte heller. Jag ser det mer som ett lagom straff för dem båda.
Citera
2021-10-15, 10:52
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vafalls09
Intressant att vänstermupparna alltid tar upp Breiviks namn i dessa trådar men är inte lika pigga på nämna namnet Rakhmat Akilov

Grovt kriminella gärningsmän som uppfyller särskilda villkor ska skyddas till varje pris av vänstern. Pilbågsskytten uppfyller inte dessa villkor.
Citera
2021-10-15, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om du läser mina tidigare inlägg ser du att jag hela tiden hävdat att det här med största sannolikhet var en ensam galning, inte något organiserat terrordåd.

Min kommentar gällde det faktum att svenska public service media mörkar detta med att EAB påstått sig ha konverterat till islam, alltså inte säger ett ord om det. Folk har redan hört om det på från andra källor. Effekten av att mörka blir då att folk drar slutsatsen att de inte kan lita på SVT och SR eftersom de censurerar sina nyheter. Vilket är beklagligt.

Jag läste det i går hos både AB och Expressen.

Han har tidigare konverterat till islam och haft kopplingar till radikala miljöer.

– Det har varit bekymmer kring radikalisering runt mannen, säger polischef Ole Bredrup Sæverud vid en pressträff. (AB)

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rrom08/espen-andersen-brathen-misstanks-ha-dodat-fem-personer-med-pilbage

Enligt flera av varandra oberoende uppgiftslämnare till norska TV2 så skulle den misstänkta gärningsmannen vara en norrman som hade konverterat till islam. Mannen hade, enligt kanalen, vid flera tillfällen varit i kontakt med vården och det skulle handla om en ”etniskt norsk konvertit till islam”. Expressen

https://www.expressen.se/nyheter/person-med-pilbage-gripen-i-norge-skot-mot-folk/

Döljer tidningarna det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in