Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Vi pratade inte om det. Vi pratade om just den här attacken, och jag fick en förklaring hur skribenten tänkte.
Ok
GM är ju genetiskt en skandinavisk viking, hans utseende är som skinhead och dessutom verkar han inte vara helt frisk huvudet. Han har hotat sina föräldrar så han får kontaktförbud, samt har haft med sjukvården att göra tidigare. Han har även enligt egen utsago konverterat till Islam och haft kontakter med radikala islamska element enligt norsk polis. Dock vet han inte hur man ska be och enligt en iman så pratade han om att han var en budbärare från himlen. Nu ska norska myndigheter göra en rättspsykiatrisk undersökning av personen i fråga och de vill att han ska häktas i fyra veckor med fulla restriktioner.
Har jag missat något?
Det bästa är väl om norska experter får avgöra om han är koko eller inte. Sen får man väl ta reda på hur mycket radikal muslim han är. Samt gjorde han detta själv eller blev han påverkad av någon att göra det.
Själv tycker jag att nu har Breivik fått kompis på sin avdelning. Antingen blir de kompisar eller så slår de ihjäl varandra.