2021-10-13, 19:37
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajnoshort
Ugglan, här är texten där Bickan påstår att polisen "gjort uttalanden i riktning" att föremålen "svårligen kan ha hamnat i den position de återfinns på ett naturligt sätt".

Finns det mera info kring detta?

Jag tror det syftar på skorna, som hamnat på ett onaturligt sätt eftersom de inte tappats av Helena medan hon gick eller trillat ur hennes ryggsäck. De är utkastade = hamnat på ett onaturligt sätt jämfört med att bara vara tappade.
Citera
2021-10-13, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag tror det syftar på skorna, som hamnat på ett onaturligt sätt eftersom de inte tappats av Helena medan hon gick eller trillat ur hennes ryggsäck. De är utkastade = hamnat på ett onaturligt sätt jämfört med att bara vara tappade.

OK, det kan gälla enbart sandalerna.
Undrar om det finns något foto på hur ringarna hittades?
Citera
2021-10-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Snälla: Helenas hem ligger VERKLIGEN NÄRMAST gång-/cykelvägen - längst ner till vänster på Hällristningsvägen!
Ok, jag har då missuppfattat det. Det är där de nu lägger nya rör.
Får tillgång till folkbokföringen nästa vecka igen.
Citera
2021-10-13, 20:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ok, jag har då missuppfattat det. Det är där de nu lägger nya rör.
Får tillgång till folkbokföringen nästa vecka igen.

Missuppfattat är väl bara förnamnet. Om du igen tittar på min karta på startsidan och går in lite för uppgiften, ser du var Helenas hem ligger ...
Citera
2021-10-13, 20:13
Medlem
Citat:
Verkligen! Och du igen tittar på min karta på startsidan, ser du var Helenas hem ligger ...

Du menar på din "ungefärliga" karta? :->
Citera
2021-10-13, 20:25
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Du menar på din "ungefärliga" karta? :->

Bara sluta! Helenas hem ligger där det ligger. Gör din hemläxa i stället för att bli sur för att någon ber dig att göra den.
Citera
2021-10-13, 23:41
Medlem
Citat:
Bara sluta! Helenas hem ligger där det ligger. Gör din hemläxa i stället för att bli sur för att någon ber dig att göra den.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_emoticons
Citera
2021-10-13, 23:59
Medlem
Citat:

I övrigt måste du väl förstå att BÅDA killarna självklart har förhörts, men att P4 Skaraborg lade ut bara ett av vittnesmålen?

Nej, varför skulle jag förstå det, när det inte finns någon uppgift om att båda har förhörts.
Kan du presentera något som visar att båda har förhörts.
Tidigare har ju folk också frågat efter att mannen som passerade bilen med cykel 03.30, borde förhörts och också blivit skjutsad runt för att hitta vilken bil det är, men vad jag läst så har så inte skett. Bara det kvinnliga vittnet har förhörts och blivit vallad, såvitt uppgifter framkommit.

Citat:
Bara glöm att bilen som "Killarna" såg skulle ha åkt förbi dem på Hällristningsvägen. Bilen gjorde INTE det! Bara glöm Bickans urbota korkade skrivning.

Bygger du din fakta på att glömma sådant som är obekvämt att ta in? Jag kommer att glömma den saken när någon, t ex Bickan, träder in och säger att det var en felskrivning. Bickan verkar som sagt ha haft tillgång till mer ur FU än de flesta, bland annat via sin referensgrupp. Kanske fanns där fler protokoll som vi andra inte sett.
Javisst, det kan ha varit en felskrivning, men jag kan hålla flera alternativ i huvudet samtidigt och avskriver saker när någon kan visa att det är fel.

Sen har Ugglan redan tidigare visat sin inställning till Bickan genom ord som troll, osv, så att nu skriva "urbota korkade skrivning" bidrar till min uppfattning om kraftigt bias för Ugglan till alla Bickans uppgifter, varav många är både vettiga, vältänkta och öppna för många möjligheter. Bättre att hålla sig till sak och visa om något är rätt eller fel, än att använda nedlåtande adjektiv för att förminska skribenter.
Citera
2021-10-14, 15:57
Medlem
Kvarlevorna vid Pickesjön/Borås, kan det vara Helena eller är det för långsökt?
Bara en tanke som slog mig - ca 2 timmar mellan Borås och M-stad..

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/misstaenkta-kvarlevor-hittad-i-skog.1NN_x9k5d
Citera
2021-10-14, 19:41
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Nej, varför skulle jag förstå det, när det inte finns någon uppgift om att båda har förhörts.
Kan du presentera något som visar att båda har förhörts.
Tidigare har ju folk också frågat efter att mannen som passerade bilen med cykel 03.30, borde förhörts och också blivit skjutsad runt för att hitta vilken bil det är, men vad jag läst så har så inte skett. Bara det kvinnliga vittnet har förhörts och blivit vallad, såvitt uppgifter framkommit.

Bygger du din fakta på att glömma sådant som är obekvämt att ta in? Jag kommer att glömma den saken när någon, t ex Bickan, träder in och säger att det var en felskrivning. Bickan verkar som sagt ha haft tillgång till mer ur FU än de flesta, bland annat via sin referensgrupp. Kanske fanns där fler protokoll som vi andra inte sett.
Javisst, det kan ha varit en felskrivning, men jag kan hålla flera alternativ i huvudet samtidigt och avskriver saker när någon kan visa att det är fel.

Sen har Ugglan redan tidigare visat sin inställning till Bickan genom ord som troll, osv, så att nu skriva "urbota korkade skrivning" bidrar till min uppfattning om kraftigt bias för Ugglan till alla Bickans uppgifter, varav många är både vettiga, vältänkta och öppna för många möjligheter. Bättre att hålla sig till sak och visa om något är rätt eller fel, än att använda nedlåtande adjektiv för att förminska skribenter.

Brickan hade många kloka tankar o lade fram en del fakta men hen hade inte rätt I allt hon skrev. Kommer ihåg att någon, tror d var "Henis", misstänkte att en av trådens prime suspekt, PU, hade en hög position som typ civilförsvarschef i någon kommun i Västergötland. Jag hade då mkt svårt att tro på det o skrev ngt ironiskt. Bickan skrev då ett inlägg o hävdade att det visst förhöll sig så.

När man sedan grävde lite sä visade det sig att det naturligtvis var en annan P*r Ullb*rg, förmodligen den som nu är marknadschef på Swedish Agro.
Citera
2021-10-14, 19:47
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Båda har med all sannolikhet hörts men i Fallet Helena har bara ett lagts ut. Fallet Helena säger att de vänt sig till personen i fråga och fått tillstånd att lägga ut förhöret. Kanske har den andre motsatt sig det?

Frågan om vad bilen lyser upp tror jag är en fråga för att utröna hur bilen eventuellt vänt på lekplatsen. Om bilen snurrar runt där inne kan det tänkas att ljuskäglan träffar Hällristningsvägen eller Helenas hus. Det blir i så fall en bekräftelse på att bilen verkligen kört in på lekplatsen. Spåren i asfalten finns ju där, men man vill ju gärna veta att det är den vita/ljusa bilen som avsatt dem och att den vita bilen inte bara åkt vidare söderut.

Är det fastslaget att den misstänkta bilen hade ljuset halv(hel?)ljuset påslaget?

Är det helt säkert att det gick att köra in/ut på cykelvägen vid den södra änden av Kohagen juni 1992, eller var det en bom lr betong/sten hinder i vägen?
Citera
2021-10-14, 23:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Är det fastslaget att den misstänkta bilen hade ljuset halv(hel?)ljuset påslaget?

Är det helt säkert att det gick att köra in/ut på cykelvägen vid den södra änden av Kohagen juni 1992, eller var det en bom lr betong/sten hinder i vägen?
Vittnet sa väl halvljus alternativt postionsljus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in