2021-10-14, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och ändå har jag jägarexamen, vapen och jaktmarker...
Detta handlar inte om dig, utan om Lydias förehavanden, som verkar ha varit att skada så många som möjligt
2021-10-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Ja tre av hennes Fd män har ju flytt landet. Vet inte om det är pga av skam - tror knappast det, men de slipper det här i alla fall.

Enda som står kvar är K och jag hoppas han får börja läka från hennes tyranneri nu.

Ja jag lider med E och hans familj
Ja, verkligen.
Jag blir så förbannad över människors dumhet, att de är så blåögda och tror så benhårt på vad en människa säger, om människan har en fin förpackning. Att inte kan väl hon vara en knarkare? Inte alkoholist, ha onda avsikter, inte lura och berdra, neeh.
2021-10-14, 23:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Detta handlar inte om dig, utan om Lydias förehavanden, som verkar ha varit att skada så många som möjligt
Trams, hon har haft ett liv i kaos men har inte varit ihop med BO mer än ett halvår. Hur länge har hon haft vapen om du nu pratar om planering? Och om hon inte borde få ha dem, hur kommer det sig att det gravt alkoholiserade BO fick ha jaktvapen?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedderik
Knappast, då hade vi haft mer än överfullt i våra fängelser
Har du missat att det är mer än fullt? Katastrof
Senast redigerad av Litenensam 2021-10-14 kl. 23:19.
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja, verkligen.
Jag blir så förbannad över människors dumhet, att de är så blåögda och tror så benhårt på vad en människa säger, om människan har en fin förpackning. Att inte kan väl hon vara en knarkare? Inte alkoholist, ha onda avsikter, inte lura och berdra, neeh.
Pratar du om MGM eller BO nu?
2021-10-14, 23:19
Medlem
Citat:
Trams, hon har haft ett liv i kaos men har inte varit ihop med BO mer än ett halvår. Hur länge har hon haft vapen om du nu pratar om planering? Och om hon inte borde få ha dem, hur kommer det sig att det gravt alkoholiserade BO fick ha jaktvapen?
Ok, så du ska kasta skit på brottsoffret nu? Gravt alkoholiserad?
Emil förnekade inte sitt problem. Har du läst fupen ordentligt?
2021-10-14, 23:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ok, så du ska kasta skit på brottsoffret nu? Gravt alkoholiserad?
Emil förnekade inte sitt problem. Har du läst fupen ordentligt?
Ja det har jag, han var alkoholist. Förnekar du det? Hur kunde han få ha vapen?
2021-10-14, 23:23
Medlem
Citat:
Ja det har jag, han var alkoholist. Förnekar du det? Hur kunde han få ha vapen?
Det är ju inte han som mördat.
Varför tar du upp det?
2021-10-14, 23:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Varför tar du upp det?
För att jag bemöter ett inlägg som skäller på mig för att jag nämner sanningen. Har du problem med sanningen? De var två alkoholister i ett destruktivt förhållande. menar du att vi ska hymla om det?
2021-10-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Varför tar du upp det?

Diskussion om rätt att äga vapen. Båda hade jägarexamen, vapenskåp och problem med alkohol vid aktuell period.
2021-10-14, 23:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Det är en teori jag har.

Du måste skämta nu va?? Ingen går och ansöker om vapenlicens för att mörda någon, du vet att polisen har kontroll över vilka som är beviljad vapenlicens? du begriper väl att när du köper ett vapen så blir du automatisk registrerad hos vapenhandlaren, samma sak med ammunition, och vapnets slagstift är som ett fingeravtryck, inget vapen har samma slagmärke på patronen, så din teori om att L skaffade vapenlicens för att skjuta E har ingen som helst verklighetsförankring.
2021-10-14, 23:37
Medlem
BMC64s avatar
OJoj, nu brinner det på olika håll, så jag slänger lite mer bensin i brasan angående L vapeniskaffande

1. Hon gjorde det för att hon ville vara en del av gemenskapen i byalaget

2. Hon gjorde det för att vara ute i skogen å jaga, helt enkelt för att hon va intresserad

3. Hon gjorde det för att man vet aldrig när ett vapen kan komma till pass

Jag vet inte varför hon gjorde det, men jag utesluter 2, för hon verkar inte vara Mulles syster
då återstår 1 och 3,

Nu spekulerar jag fritt, men jag tror att det är en kombination av 1 och 3

Fan va cool, här kan jag vara med å stajla å få mej lite vapen på köpet, det kan va bra å ha om nån sopa vill sätta sej på mej. Då kvarstår faktum att avsikten var aldrig att jaga utan att ha vapnet i andra syften. Vilket syfte var då det övervägande

Å snälla sluta jämför med folk som tar jägarexamen i sociala syften, ja det finns såna där hela familjer har licens å aldrig skjutit ett djur , men då talar vi helt andra premisser än i det här fallet

sen vill jag bara tillägga att ha vapen i en social kontext som nån skrev borde vara förbjudet, jägare har nog med med problem utan sociala internetjägare

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in