2021-10-13, 23:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemonzhello
Nej.
Bomben - även om jag är väldigt tveksam till begreppet, jag skulle istället säga hyckleriet, inget annat - är att hon låtsas (eller genom selektivitet i språkbruket vill få det att framstå) som att hon INTE har gått i en sådan skola, utan i världens bästa och jämlikaste och hållbaraste vanliga kommunala skola.

Ingen big deal, men det visar ett personlighetsdrag. Och det kan slå tillbaka.
Hon bör ju ha gått åren fram till högstadiet i någon skola -- om det är den hon hyllar så finns ju inget hyckleri alls.
Citera
2021-10-14, 21:11
Medlem
Hur blev hon vänster?

Jag har en uppfattning av att de flesta som flydde från Iran då muslimerna tog makten inte var "arbetare". Hon o hennes familj kanske har en annan bakgrund.
Citera
2021-10-14, 21:44
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hur blev hon vänster?

Jag har en uppfattning av att de flesta som flydde från Iran då muslimerna tog makten inte var "arbetare". Hon o hennes familj kanske har en annan bakgrund.
Hon gick med i ung Vänster som 14 åring när hon gick i åttonde klass. Mamman sjuksköterska.
Familjen var inte välbärgade, Nooshi har sagt att dom hade inte en spänn och ägde typ 5 möbler. Fick flytta ifrån centrala stan på grund av höga hyror.
Familjen verkar ha varit väldigt delaktiga typ i Nooshis öppna förskola då hon gick där.
Så lite utav detta kan ha spelat in i partitillhörighetsvalet.
Citera
2021-10-14, 22:51
Medlem
Hon är attraktiv ocg ser väldigt israelisk ut. När hon åldras kan hon komma att likna Golda Meir som Ingrid Bergman spelade i en berömd film. Det finns fortfarande en hel del judar kvar i Iran. Mullorna har inget mot judar i iran, de vill inte ha dem i Israel dock.
Citera
2021-10-14, 22:57
Medlem
Jenshalls avatar
Sympatiserar inte med V men tycker hon är en frisk fläkt. Gillar henne
Citera
2021-10-15, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Denna Dagostar verkar ha hög testosteronnivå, mustaschen börjar komma fram och hon måste ha extremt mycket könshår, som en svart borste, även vid anus.
Det kan liknas vid en afro

Jämför man henne mot hennes manliga motståndare i de andra partierna så har hon garanterat mer könshår. Hade velat se Jimmie ge henne en hårblås likt han gjorde med MP ledaren, tror inte han hade kommit lika lätt undan.
Citera
2021-10-15, 08:25
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon gick med i ung Vänster som 14 åring när hon gick i åttonde klass. Mamman sjuksköterska.
Familjen var inte välbärgade, Nooshi har sagt att dom hade inte en spänn och ägde typ 5 möbler. Fick flytta ifrån centrala stan på grund av höga hyror.
Familjen verkar ha varit väldigt delaktiga typ i Nooshis öppna förskola då hon gick där.
Så lite utav detta kan ha spelat in i partitillhörighetsvalet.

Fanns inte en arbetande pappa med i bilden? Två arbetandes föräldrar borde klara av en hyra tillsammans även om båda inte har så höga inkomster. Om mamman var ensamstående kan jag förstå att de fått leta efter en billig lägenhet.

Hyrorna i tex centrala Stockholm är ju inte högre än lägenhetshyrorna i förorterna. Detta är ju varför en del vill införa marknadshyror. Jag tror inte att situationen är annorlunda i Göteborg.

Hennes vänsterengagemang kom säkert från sina föräldrar. Många exil-iranier, särskilt de som kom under 80-talet hade starka vänstersympatier/kommunistiska.
Citera
2021-10-15, 10:32
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Denna Dagostar verkar ha hög testosteronnivå, mustaschen börjar komma fram och hon måste ha extremt mycket könshår, som en svart borste, även vid anus.
Det kan liknas vid en afro

Ja synd om en så söt kvinna, Iranska kvinnor är ruskigt håriga, från fötterna till överläppen.
Citera
2021-10-15, 11:07
Medlem
Det bästa med Dadgostar var att hon visade vem Sjöstedt var. En hycklande strunt under klacken på sossarna i alla år som inte åstadkom något alls för sina väljare. Hans enda uppgift var att papegoja nidingsord om SD.
Och så stiger Dadgostar fram och på någon månad gör hon mer för sina väljare än Sjöstedt gjorde hela sin partiledartid när hon fick Löfven att backa om hyressättningen för de som inte har råd eller tillåts bo i brf/villor.

Man kunde ända till Sverige från Vietnam känna hans avundsjuka och ilska över sin efterträdare. Som tröst skrev han en självbiografi där han skönmålar och ljuger om politiken han inte förde.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2021-10-15 kl. 11:10.
Citera
2021-10-15, 13:37
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Fanns inte en arbetande pappa med i bilden? Två arbetandes föräldrar borde klara av en hyra tillsammans även om båda inte har så höga inkomster. Om mamman var ensamstående kan jag förstå att de fått leta efter en billig lägenhet.

Hyrorna i tex centrala Stockholm är ju inte högre än lägenhetshyrorna i förorterna. Detta är ju varför en del vill införa marknadshyror. Jag tror inte att situationen är annorlunda i Göteborg.

Hennes vänsterengagemang kom säkert från sina föräldrar. Många exil-iranier, särskilt de som kom under 80-talet hade starka vänstersympatier/kommunistiska.

Hennes föräldrar studerade på universitetet i Iran och var politiskt aktiva, när deras vänner började spårlöst försvinna så bestämde de sig för att fly.

Pappan heter Parviz och jobbade inom långvården när Nooshi var liten. Anledningen till varför de flyttade till Hisingen var för att deras hyra i stan fördubblades.

Feminism och orättvisor verkar ha spelat en stor roll för Nooshi som tonåring.

Citat:
Och någonstans i den här nya feministiska vågen väcktes intresset för politik hos den blivande partiledaren som nu sitter i en soffa på sitt arbetsrum i riksdagen och berättar om sin väg in i politiken:

– Jag ville också bli lyssnad på. Jag ville ha plats och utrymme. Valet av parti blev självklart. Det var Ung vänster som började bygga jämställdhetsgrupper i skolor, som pratade om feministiskt självförsvar, som tog upp unga tjejers rätt till sin egen kropp, säger Nooshi Dadgostar.

Hon hörde hur föräldrarna beskrev hur nedskärningar gjorde deras jobb tyngre och vården sämre.

Dessa unga tonår formade Nooshi Dadgostars världsbild.

Orättvisor blev det röda skynket. Orättvisor som drabbade henne personligen som när tjejer fick sämre träningstider än killar i fotboll, orättvisor som drabbade hennes familj när hyreshöjningar tvingade fram en flytt, orättvisor som drabbade andra hon såg, kände eller läste om.

– Ung vänster satte ord på den känslan jag hade, förklarar hon.
https://www.fonstret.se/artikelarkivet/intervju/jag-vill-vara-en-doer/

Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Det bästa med Dadgostar var att hon visade vem Sjöstedt var. En hycklande strunt under klacken på sossarna i alla år som inte åstadkom något alls för sina väljare. Hans enda uppgift var att papegoja nidingsord om SD.
Och så stiger Dadgostar fram och på någon månad gör hon mer för sina väljare än Sjöstedt gjorde hela sin partiledartid när hon fick Löfven att backa om hyressättningen för de som inte har råd eller tillåts bo i brf/villor.

Man kunde ända till Sverige från Vietnam känna hans avundsjuka och ilska över sin efterträdare. Som tröst skrev han en självbiografi där han skönmålar och ljuger om politiken han inte förde.
När Sjöstedt lanserade sin biografi "Allt kommer att bli bra", så recenserade Amineh Kakabaveh den med att det är mest bara skryt och borde hetat "Åh vad jag är bra."
Citera
2021-10-15, 17:12
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är bomben? Hennes föräldrar satte henne i privatskola men själv förespråkar hon kommunal skola på lika villkor åt barn --- är det bomben?

Hon var 13 när hon började där så sattes är kanske fel ord, beroende på hur det egentligen gick till. Detaljerna lär vi knappast få reda på.

Och ja, jag tycker det är en bomb. Hennes parti avskyr friskolor men både den nuvarande och förre partiledaren använde dem istället för den kommunala skola de förespråkar åt alla (andra). Kallas inte sånt hyckleri?
Citera
2021-10-16, 19:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
Hon var 13 när hon började där så sattes är kanske fel ord, beroende på hur det egentligen gick till. Detaljerna lär vi knappast få reda på.

Och ja, jag tycker det är en bomb. Hennes parti avskyr friskolor men både den nuvarande och förre partiledaren använde dem istället för den kommunala skola de förespråkar åt alla (andra). Kallas inte sånt hyckleri?
Nej, det kallas att föräldrarna bestämmer när det gäller barn. Ett barn kan knappast heller avkrävas någon politisk uppfattning alls.

Det du sysslar med kallas däremot för "trams"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in