2021-10-14, 22:10
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Jag reagerade också på i den delen, när hon säger att hon aldrig dödat ett djur, att hon tycker om djur.
Varför tar man då jägarexamen??

Ja fast den aspekten kan ju bli lite skev, jag tycker också om djur, men jag har absolut inga problem med att skjuta dom i viltvårdande syfte (läs jakt). men jag förstår hur du tänker. Är man uppfödd i bushen som jag, så är jakt å fiske en del av uppväxten, är man inte det å tycker om djur men ändå vill ha jägarlicens, så blir ekvationen mer knepig.
2021-10-14, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Samma fråga till dig då, vad har det för relevans till mordet?

Hennes bakgrund fram till skottet, måste väl ändå ha betydelse för vilken typ av straff hon ska dömas till.
2021-10-14, 22:12
Medlem
Citat:
Samma fråga till dig då, vad har det för relevans till mordet?

Vi diskuterar det vi tycker är relevant så du kan väl diskutera med dom andra som ältar sånt som inte vi tycker är relevant.😀
2021-10-14, 22:12
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Hennes bakgrund fram till skottet, måste väl ändå ha betydelse för vilken typ av straff hon ska dömas till.
Ända sen hon var barn? Förklara gärna hur det skulle vara relevant
2021-10-14, 22:13
Medlem
DreamTwisters avatar
Du får
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vi diskuterar det vi tycker är relevant så du kan väl diskutera med dom andra som ältar sånt som inte vi tycker är relevant.😀
Du får diskutera vad du vill men då får du också finna dig i att bli bemött
2021-10-14, 22:15
Medlem
cheringens avatar
Citat:
Jag reagerade också på i den delen, när hon säger att hon aldrig dödat ett djur, att hon tycker om djur.
Varför tar man då jägarexamen??

Det kan finnas olika anledningar till det, vilket förmodligen inte är applicerbart på L. Vi har en jakthund, sambon jagar, vår hund är dessutom utbildad eftersökshund. Själv har jag jägarexamen och vapenlicens, för att gå jaktprov med vår hund. Men som sagt inte applicerbart på L.
2021-10-14, 22:16
Medlem
Citat:
Jag har jägarexamen och flera vapen men jag jagar inte. Gör det mig till en potentiell mördare?

Ja då undrar ju jag vad du ska ha det till. Inbördeskrig?
2021-10-14, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Ja fast den aspekten kan ju bli lite skev, jag tycker också om djur, men jag har absolut inga problem med att skjuta dom i viltvårdande syfte (läs jakt). men jag förstår hur du tänker. Är man uppfödd i bushen som jag, så är jakt å fiske en del av uppväxten, är man inte det å tycker om djur men ändå vill ha jägarlicens, så blir ekvationen mer knepig.

Jo jag vet hur du menar och känner några viltvårdare själv.
2021-10-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ända sen hon var barn? Förklara gärna hur det skulle vara relevant

Det får vi se när rättegången är över, så kan jag kanske berätta vad jag tänker.
2021-10-14, 22:38
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Inte relevant för mordet att din tradition började för 65 år sen heller.
Inte alltid lätt att vara konsekvent
Det går ut på att illustrera att man inte behöver vara intresserad av jakt utan mer att ingå i en social kontext
2021-10-14, 22:38
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Jag är intresserad av mordet och dess bakgrund är ett halvår gammal
Jag är också intresserad av det, och det finns flera exempel i historiskt sett där en mördare har anskaffat vapen långt innan offret är utsett, så du kan sluta kverulera mej. varken du eller jag vet syftet med att L skaffade ett vapen. Detta forum tillåter spekulation, å spekulerar å funderar är det jag gör för jag tycker det kan vara relevant med syftet att skaffa vapen
2021-10-14, 22:39
Medlem
Citat:
Det går ut på att illustrera att nan inte behöver vara intresserad av jakt utan mer att ingå i en social kontext
Relevant för mordet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in