2021-10-14, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Det har jag aldrig påstått. Jag har bara läst i FUP där hon själv berättar att hon köpt piller utanför vården.

Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är precis vad som ska utredas, hur en person agerat tidigare, om det kan vara så att det är en plötsligt uppkommen sinnesförvirring, eller om det är ett inlärt beteende, dokumenterat över åren.
Efter att ha gått igenom fup:en, står det ganska tydligt att Lydia sökt sig till mer spänning, mer pengar, mer av allt. Missbrukat människor för att nå sina mål.
Hon har inte jobbat ett 9-5 jobb, någonsin. Hennes liv har varit glass och ballonger, enligt henne själv. Hon beskriver att hon behöver vila upp sig och lägger in sig på psyket.
Hon litar bara på en sjuksköterska, hmm undrar varför? Kanske för att han är lätt att manipulera? Hon har beskrivit hur hon är rökare, aldrig rökt. Hon snusar bara ibland
Hon klarar inte studier, ligger efter, hennes uppkomna panik passar väldigt bra ihop med att hennes sjukskrivningar håller på att ta slut. Hon säger att hon dricker en till två gånger i månaden, för att nästa gång berätta att hon dricker 1 1/2 flaska vin varje kväll, att hon måste ha mer medicin, kommer med förslag på vad som fungerar bäst på henne. Ibland har hon PTSD, inte alltid, Sen är det ett härligt pottpurri av diverse diagnoser som omnämns. Hur kan det komma sig? Det går eftersom det byts läkare, kliniker osv. De lyssnar på patienten.
👋👋👋👋👋
2021-10-14, 21:47
Medlem
BMC64s avatar
Jag har snöat in mej lite på detta hur i hela blåsvedda helskotta, L kunde få licensen. Det ställs rätt höga krav för jägarlicens. Såsom Kunskap om vapenhantering, lagstifting, viltarter , tillvaratagande av vilt m.m. När man läser den delen av förhöret får jag intrycket av att hon fått den på ett oriktigt sätt.
2021-10-14, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMC64
Jag har snöat in mej lite på detta hur i hela blåsvedda helskotta, L kunde få licensen. Det ställs rätt höga krav för jägarlicens. Såsom Kunskap om vapenhantering, lagstifting, viltarter , tillvaratagande av vilt m.m. När man läser den delen av förhöret får jag intrycket av att hon fått den på ett oriktigt sätt.
Hon är ju duktig på och manipulera män 🙈
2021-10-14, 21:54
Medlem
Citat:

Jo men det är väl inte så konstigt i sig. Jag menar, hon har ju lyckats ta körkort, läsa upp skolämne, göra högskoleprov och tagit sig in på universitetsutbildning.
2021-10-14, 21:56
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Hon är ju duktig på och manipulera män 🙈

Ja precis, å om man tolkar svaren hon ger förhörsledaren som själv jagar, så måste han haft svårt att hålla sej från att pendla mellan att gråta och att resa sej för att åka iväg å spöa skiten ur han som höll kursen å godkände henne. Det är vad jag tror i alla fall. men nu är jag väl off topic igen så jag blir anmäld och avstängd
2021-10-14, 21:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
👋👋👋👋👋
Samma fråga till dig då, vad har det för relevans till mordet?
2021-10-14, 21:59
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ja precis, å om man tolkar svaren hon ger förhörsledaren som själv jagar, så måste han haft svårt att hålla sej från att pendla mellan att gråta och att resa sej för att åka iväg å spöa skiten ur han som höll kursen å godkände henne. Det är vad jag tror i alla fall. men nu är jag väl off topic igen så jag blir anmäld och avstängd
2021-10-14, 22:01
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennesanning
Jo men det är väl inte så konstigt i sig. Jag menar, hon har ju lyckats ta körkort, läsa upp skolämne, göra högskoleprov och tagit sig in på universitetsutbildning.

Nej tycker du inte det så gör du inte, jag begriper i alla fall inte hur en som har jägarlicens , inte ens kan svara på det mest grundläggande, men men vi tycker alla olika, å det är tur att vi kan det
2021-10-14, 22:04
Medlem
BMC64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Relevansen , som jag ser det är valet av vapen, om man vet med sej att man är en usel skytt med kulvapen, och verkligen vill mörda, då väljer man hagel på kort avstånd. alltså uppsåt är relevansen
2021-10-14, 22:04
Medlem
Citat:

Jag reagerade också på i den delen, när hon säger att hon aldrig dödat ett djur, att hon tycker om djur.
Varför tar man då jägarexamen??
2021-10-14, 22:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Relevansen , som jag ser det är valet av vapen, om man vet med sej att man är en usel skytt med kulvapen, och verkligen vill mörda, då väljer man hagel på kort avstånd. alltså uppsåt är relevansen
Ja, hon mördade honom. Spelar det roll vilket vapen hon använde?
2021-10-14, 22:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becksson
Jag reagerade också på i den delen, när hon säger att hon aldrig dödat ett djur, att hon tycker om djur.
Varför tar man då jägarexamen??
Jag har jägarexamen och flera vapen men jag jagar inte. Gör det mig till en potentiell mördare?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in