2021-10-14, 14:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lutefisk
Her er terrorist Espen Andersen Bråthens advarsel
Va en riktig norsk / dansk som blivit muslim ?? Fan vad skumt! Synd att dom inte dödade honom
Citera
2021-10-14, 14:20
Medlem
Sensuals avatar
Er det noen som har link til hans YouTube video, mirror eller noe? Har lyst å se hele videoen som Nettavisen la ut.
Senast redigerad av Sensual 2021-10-14 kl. 14:26.
Citera
2021-10-14, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Helt efterblivet att tro att man kan lagstifta bort sjukhuvuden som mördar folk. Det är inte pistolen, pilbågen, kniven, eller vad för verktyg som nu används som verktyg som dödar.

Förresten. Har inte gått igenom tråden. Finns det info/bilder om bågen som använts?

Ja, det är efterblivet, men det är så som förbudsivrare resonerar. D.vs enkelspårigt och inte ända fram.

De som gissar på pundare har nog aldrig skjutit en riktig pilbåge. Det kräver övning, och att spänna en båge som dödar en människa kräver även en del styrka.
Citera
2021-10-14, 14:23
Medlem
Norska säpo betraktar händelsen som terrorhandling.

Hendelsene i Kongsberg fremstår på nåværende tidspunkt som en terrorhandling

https://www.pst.no/alle-artikler/pressemeldinger/hendelsene-i-kongsberg-onsdag-13.-oktober-2/
Citera
2021-10-14, 14:24
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:

Oj vad mycket kärleksbrev han kommer att få från ensamma damer
Citera
2021-10-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hur svårt kan det vara att övermanna en människa beväpnad med pilbåge, är ju inte direkt att den spottar ut pilar.

Sant men också väldigt konstigt att han inte lyckades döda mer än 5 om han sprang runt med sin pilbåge i över 30 min.
På 30 min hade jag kunnat göra en hel del mord innan polisen hade lyckas skjuta ned mig. Sen att han lyckas smita från polisen vid konfrontation i matbutiken, den va också rätt sjuk.

Det ska tydligen varit en väldigt avancerad båge, undrar hur mycket smidigare dom är jämfört med en vanlig från hobbex typ.
Citera
Medlem
Från nettavisen:
Citat:
- Når skjønte du at det var din venn som sto bak?

- Det skjønte jeg med en gang. Det bor 25.000 mennesker i Kongsberg. Ingen av dem er så gal som han, sier vennen.
Intressant. Om han nu var känd för att vara så galen i den lilla staden, hur kommer det sig att man inom psykiatrin ej ansåg honom utgöra ett hot? Borde varit inlåst för längesedan!
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:

Wow, ser riktigt CP ut. Typiskt kaosutseende alá Örebromannen.
Citera
2021-10-14, 14:27
Medlem
RonPaul2008s avatar
Det komiska i det hela var ju att Breivik varnade för Islam i hans video.
Citera
2021-10-14, 14:28
Medlem
Nettavisen.no
https://www.nettavisen.no/nyheter/her-er-terrorist-espen-andersen-brathens-advarsel/s/12-95-3424190678
Citera
2021-10-14, 14:28
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Ja, det är efterblivet, men det är så som förbudsivrare resonerar. D.vs enkelspårigt och inte ända fram.

De som gissar på pundare har nog aldrig skjutit en riktig pilbåge. Det kräver övning, och att spänna en båge som dödar en människa kräver även en del styrka.

Hur många här orkar inte spänna en pilbåge?

Jag förstår att du söker en idol, men är inte denne pilbågsnorsken lite väl tetig?
Citera
2021-10-14, 14:29
Medlem
Kukulinskillis avatar
Utan detaljkunskaper och med stort utrymme för att ha fel:
Han framstår som lika muslimsk som Breivik var egentlig högerextremist. I båda fall ser det för mig ut som om extremismen är en påtagen skrud som ska motivera det ångest- och självbildsdrivna dödandet. Breivik fantiserade om att döda unga kvinnor och hittade på en massa trams runtomkring för att slippa bli synad som pervo. Den här snubben uppvisade kännetecken nummer ett på farliga personlighetsstörningar: mordhot mot egna familjen.

Sammantaget lär det bli lika lärorikt som förra gången en norrman tappade livslusten på den här skalan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in